Site icon IAS

דלתא איירלינס מעדכנת את מדיניות חיות תמיכה רגשית בטיסותיה

דלתא איירליינס: שינוי מדיניות חיות תמיכה רגשית. צילום Depositphotos

החל מה-11 בינואר 2021 חברת דלתא איירליינס לא תאפשר עוד לצרף לתא הנוסעים חיות תמיכה רגשית (ESA – Emotional Support Animal). לטענתה למען ביטחונם של שאר הנוסעים. החלטת חברת התעופה באה בעקבות הודעת משרד התחבורה האמריקני (U.S. Department of Transportation) מחודש שעבר הקובע כי חברות תעופה אינם נדרשים עוד להכיר בחיות תמיכה רגשית כחיות שירות.

חיות תמיכה רגשית, ברוב המקרים כלבים או חתולים, מורשים להצטרף לתא הנוסעים במקרים בהם בעליהם זקוקים להם לתמיכה נפשית או רגשית בכפוף לאישורים רפואיים מרופא פסיכיאטר או פסיכולוג מוסמך. מדובר בהטסת בעל החיים לצידו של הבעלים גם ללא כלוב הטסה. מספרם הלך וגדל בשנים האחרונות ולא תמיד מסיבות מוצדקות. בנוסף, נראו במטוסים בעלי חיים מסוגים שונים כמו חזירים, טווסים, סוסי פוני ועוד, שיצרו בעיתיות לשאר הנוסעים.

לעומתם, דלתא איירליינס תאפשר לחיות שירות לטוס לצד בעליהם בכפוף לתיעוד רשמי כי בעל החיים עומד בדרישות אילוף ובריאות. בנוסף, תבטל חברת התעופה את האיסור על כלבים מסוג פיטבול לשמש כחיית שירות בתנאי שהם עומדים בדרישות חיות שירות מאומנות.

חיית שירות היא: "חיה אשר אולפה באופן פרטני לבצע משימות בעבור אדם עם מוגבלות, כגון: כלב נחייה, כלב סימון (hearing dog) שאולף להתריע על השמעת צלילים לאנשים עם מוגבלות שמיעה, כלב שאולף לסייע לאנשים בספקטרום האוטיסטי או חיה אחרת אשר אולפה לספק הגנה אישית או לבצע פעולות חילוץ של אנשים עם מוגבלות או לבצע פעולות סיוע יומיומיות בעבורם" (תקנה 1 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013).

"אנו מברכים על השינוי שיאפשר לחברות התעופה לדאוג לבטיחותם של הנוסעים ואנשי הצוות, תוך הגנה על זכויות הלקוחות הזקוקים לעזרת חיות שירות מאומנות", אמרה אליסון אוסבנד (Allison Ausband), מנהלת שירותי טיסה בדלתא איירליינס.

"המדיניות המעודכנת של דלתא איירליינס עוקבת אחר עלייה של כמעט 85% באירועי בעלי חיים מאז 2016, כולל הטלת שתן, עשיית צרכים ונשיכות", אמר דייוויד גאריסון (David Garrison), מנהל בטיחות וביטחון בדלתא איירליינס. "בראש סדר העדיפויות שלנו הבריאות, הבטיחות והנוחות של לקוחות דלתא איירליינס ואנשינו. אנו מאמינים מאוד ששינוי מדיניות זה ישפר את חווית הטיסה לכולם. "

מטוס איירבוס A330-900neo של דלתא איירליינס. צילום איירבוס

שינוי המדיניות בחברת דלתא איירליינס כוללת:

*לקוחות המחזיקים בכרטיס טיסה בצמוד לחיות תמיכה רגשית שאושרו לפני ה- 11 בינואר 2021, עשויים לטוס כמתוכנן. חיות שירות מאומנות מוגדרות ככלבים ללא קשר לגזע, שהוכשרו במיוחד לסייע לאדם עם מוגבלות.

*דלתא איירליינס תבטל את איסורה על כלבים מסוג פיטבול העומדים בדרישות התיעוד של חיות שירות מאומנות; עם זאת, בהתאם למדיניות הנוכחית של דלתא איירליינס, כלבים מסוג פיטבול לא יורשו לטוס כחיות תמיכה רגשית עבור אותם לקוחות שהזמינו ואושרו לפני 11 בינואר 2021.

*לקוחות הנוסעים לצד כלבי שירות מאומנים צריכים להגיש תיעוד מתאים (DOT) באמצעות אתר Delta.com המעיד על בריאותו, אילופו והתנהגותו של הכלב 48 שעות לפני היציאה. אם הוזמנה טיסה פחות מ- 48 שעות לפני היציאה, לקוח רשאי להציג את התיעוד בדלפק הצ'ק אין או בשער היציאה.

*לקוחות הטסים עם כלב שירות מאומן בטיסות המתוכננות לשמונה שעות ומעלה, חייבים גם להגיש טופס תעודת סיוע בנושא המעיד כי הכלב לא ישוחרר במטוס או הוא יכול לעשות זאת מבלי לגרום לבעיות בריאותיות. דלתא תמשיך למנוע כניסת כל חיית שירות מאומנת המהווה איום או מפגינה התנהגות תוקפנית או בלתי הולמת במסגרת ציבורית.

מידע נוסף על מדיניות השירות המעודכנת של דלתא, שנכנסת לתוקף ב -11 בינואר 2021, זמין באתר Delta.com.

Exit mobile version