Site icon IAS

דירקטוריון אל על מודיע על קבלת הצעת המדינה, בדרך להלאמה

מטוס אל על. צילום עוזי בכר

דירקטוריון חברת אל על מודיע לבורסה (ב') על החלטתו לקבל את הצעת המדינה למתווה הלוואה בנקאית בסך 250 מיליון דולר בערבות המדינה וביצוע הנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר, או במילים אחרות להלאים את החברה. שרת התחבורה, מירי רגב וועד הטייסים מברכים על ההחלטה.

המדינה בעבר הצהירה כי אין בכוונתה להלאים את חברת אל על אלא למכור אותה למשקיעים, מנגד חברת אל על צריכה עדיין לעמוד בתנאי התייעלות וחתימת חוזים עם ארבעת הוועדים שלה. לאחרונה אנשי עסקים פנו והציעו לרכוש את חברת התעופה.

הדיווח המלא לבורסה:

"בהמשך לסעיף א' בדוח הדירקטוריון של החברה ליום 31.3.2020, כפי שפורסם ביום 30.6.2020 (מספר אסמכתא: 2020-01-061504) וכן בדיווח המיידי מיום 7 ביוני 2020 (מספר אסמכתא: 2020-01-058092) הנכללים בדיווח זה על דרך ההפניה, במסגרתם פירטה החברה את שני המתווים הקיימים בפניה לקבלת מימון בסיוע מדינת ישראל, מעדכנת החברה כי היום, 6 ביולי 2020, החליט דירקטוריון החברה לבחור במתווה שעניינו קבלת הלוואה בנקאית בסך של 250 מיליון דולר המגובה במרביתה בערבות המדינה וכן ביצוע של הנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר, לפיו המדינה תתחייב לרכוש את המניות שלא יירכשו על ידי הציבור לפי השער הממוצע בחודש מאי 2020 וזאת עד להיקף האמור.

יישום המתווה שנבחר, טעון התקשרות בהסכם מימון, יישום הסדרים בין המדינה והגורם המממן וכן תנאים נוספים, הכוללים, בין השאר, חתימה על הסכמים קיבוציים עם העובדים אשר ישקפו התייעלות נדרשת וכן אישור הממשלה וועדת הכספים של הכנסת.

כמו כן, לצורך ביצוע ההנפקה האמורה נדרש אישור אסיפת בעלי המניות של החברה להגדלת הון המניות הרשום שלה וכן פרסום תשקיף הנפקה על ידי החברה (אשר החברה מעריכה כי יהיה מבוסס על הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני לשנת 2020).

ההחלטה התקבלה לאחר בחינה של מכלול השיקולים והנסיבות הרלוונטיים ביחס לשני מתווי הסיוע שהיו על הפרק.

יצוין, כי אין וודאות כי הפעולות והתנאים הנדרשים לצורך יישומו המלא של המתווה, אכן יושלמו."

Exit mobile version