Site icon IAS

דו"ח האו"ם: חשיבותה של התיירות להתאוששות הכלכלית ב-2022

חשיבותה של התיירות להתאוששות הכלכלית ב-2022. צילום freepik

התפקיד החשוב שתמלא התיירות בהתאוששות הכלכלות והסחר העולמי הודגש במהדורת 2022 של דו"ח המצב הכלכלי (WESP) של האו"ם. בהסתמך על נתונים מארגון התיירות העולמי המדגיש את חשיבות התעשייה עבור הכלכלה העולמית ובמיוחד עבור כלכלות מתפתחות, כולל מדינות מתפתחות באיים קטנים (SIDS).

לאחר ירידת הכלכלה העולמית ב- 3.4% בשנת 2020 והתאוששות של 5.5% ב-2021, הכלכלה העולמית צפויה לצמוח ב-4% השנה (2022 ) ולאחר מכן ב-3.5% בשנת 2023. לאור חשיבותה כקטגוריית יצוא מרכזית (לפני המגיפה התיירות הייתה השלישית בגודלה בעולם, אחרי דלקים וכימיקלים), ובהכרה בתפקידה כמקור תעסוקה ופיתוח כלכלי, ההתאוששות של המגזר צפויה להניע צמיחה בכל אזור בעולם.

מזכ"ל ארגון התיירות העולמי זוראב פולוליקאשווילי אמר: "העצירה הפתאומית בתיירות הבינלאומית שנגרמה על ידי המגיפה הדגישה את חשיבות המגזר הן לכלכלות הלאומיות והן לפרנסת הפרט. דו"ח הדגל של האו"ם עושה שימוש בנתונים ובניתוח של ארגון התיירות העולמי כדי להעריך את העלות של ירידה בתיירות וממחיש עד כמה חשובה תהיה התחלת התיירות מחדש ב-2022 ואילך".

כניסות תיירים בינלאומיות צנחו ב-73% בשנת 2020, וירדו לרמות שלא נראו במשך 30 שנה. ולמרות שהתיירות אכן רשמה שיפור מתון ברבעון השלישי של 2021, כניסות בינלאומיות בין ינואר לספטמבר 2021 היו עדיין 20% מתחת לרמות 2020 ו-76% מתחת לרמות 2019 .

למשבר הייתה השפעה הרסנית על התעסוקה, כולל בתחום האירוח, שירותי הנסיעות והמסחר הקמעונאי. זה השפיע באופן לא פרופורציונלי על קבוצות פגיעות, כולל מהגרי עבודה צעירים, כמו גם עובדים עם הישגים ומיומנויות השכלה נמוכים יותר. החרפת הפער בין המינים ניכרת, במיוחד במדינות מתפתחות, כאשר נשים רואות ירידה גדולה יותר בתעסוקה ובהשתתפות בכוח העבודה מאשר גברים.

בהמשך לניתוח תפקידו של התעשייה בהתאוששות הכלכלית, דו"ח האו"ם מציין כי יעדים רבים, במיוחד מדינות תלויות תיירות, יצטרכו לגוון את התיירות שלהם לאורך 2022 ואילך. שוב בהסתמך על ניתוח של ארגון התיירות העולמי, הפרסום מראה כמה יעדים מפתחים תיירות פנים וכפרית כדי לעזור לכלכלות מקומיות באזורים כפריים ובאזורים מדוכאים להגביר את יצירת מקומות העבודה ולהגן על משאבי הטבע והמורשת התרבותית, ובו בזמן להעצים נשים ונוער.

בנוסף, הדו"ח מציין כיצד מדינות מתפתחות באיים קטנים יכולים לנקוט בצעדים כדי להבטיח שעסקים ועובדים מקומיים ישמרו על יותר מהיתרונות הכלכליים שמביאה תיירות בינלאומית, ומציין למשל ש"זליגת תיירות" זו מסתכמת בכ-80% מכלל הכסף שהוצא על ידי תיירים באזור האיים הקריביים.

Exit mobile version