Site icon IAS

גרמניה של 2019 : באוהאוס, היער השחור ותמורה מלאה לכסף

גולדי מולר,מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל ואקסל הילגרס, מנהל בכיר בחברת לופטהנזה, אחראי על רוסיה, חבר המדינות העצמאיות וישראל. צילום עוזי בכר

כבכל שנה, אתר IAS עורך ראיון אישי ובלעדי עם "אשת הברזל" גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל, שציינה כי מספר לינות הישראלים בשנת 2018 גדל בשיעור של 2% לעומת השנה שעברה והגיע שוב למיליון, מספר מרשים לכל הדעות ביחס לגודל האוכלוסייה בישראל.

לדברי גולדי, יש לקחת בחשבון שמספר לא מבוטל של ישראלים מחזיק בשני דרכונים, כך שמספר לינות הישראלים בפועל גדול אף יותר ממיליון. ישראל מהווה את אחת מעשרים מדינות המקור התיירותיות לגרמניה ומשנת 2008 מספרם של הישראלים המבקרים בגרמניה זינק ב- 150%.

היער השחור ההררי בגרמניה. צילום לשכת התיירות של גרמניה

היעדים המובילים

היער השחור מנצח שוב במספר הישראלים שבחרו לבקר בגרמניה וישראל מדורגת במקום השני אחרי שווייץ במספר המבקרים. "תארו לעצמכם, לא הצרפתים שיש להם גבול משותף ולא הגרמנים, שזו מדינתם, אלא הישראלים אחרי השווייצרים בחרו לבקר ביער השחור", ציינה גולדי.

היער השחור הוא יעד תיירותי פופולארי במיוחד למשפחות בתקופת האביב-קיץ, אך המקום מציע גם חופשות ספא ושוקי חג המולד בתקופת החורף. גולדי מציינת שהיער השחור הגבוה וההררי הוא יעד נוסף ומאוד אהוב על הישראלים בזכות האטרקציות הרבות שהוא טומן בחובו.

עוד זוית לראות את ברלין – על מיטה. צילום Berlin Horizonal

אחרי היער השחור, ברלין – היא היעד האהוב על הישראלים, גם הודות לתגבור הקיבולת בטיסות לופטהנזה. קבוצת לופטהנזה רשמה גידול של 6.3% במספר הנוסעים בשנת 2018 לעומת 2017 ו-1.4 מיליון נוסעים טסו באמצעות הקבוצה לישראל ומחוצה לה. כמו כן, מהנתונים עולה כי קבוצת לופטהנזה היא קבוצת התעופה הזרה הגדולה ביותר הפועלת בישראל המפעילה למעלה מ-80 טיסות שבועיות מתל אביב לחמש רכזות (HUBS) אירופיות.

מטוסי קבוצת לופטהנזה. צילום יח"צ

לשכת התיירות של גרמניה שמה לה מטרה לקדם את אזור בוואריה – שהפך למאוד אטרקטיבי עבור הנוסעים הישראלים בזכות טיסות ומחירים נוחים.

אזור נוסף הזוכה לתשומת לב וקידום מבחינת לשכת התיירות של גרמניה הוא נורדריין-וסטפאליה שידועה בקרב הישראלים הודות לפארק פנטזיה לנד המושך ילדים ומבוגרים כאחד ונמצא בברול הסמוכה לקלן. אזור הידוע גם בזכות ייצור יין איכותי וקניות. "גרמניה בכלל היא גן עדן למשפחות", הוסיפה גולדי.

נקודה חשובה נוספת שסוחפת את קהל המטיילים הישראלים לגרמניה היא – תשואה לכסף שלנו (Value for Money) בהשוואה למדינות אחרות, בין אם בנושא קניות במרכזי האאוטלט האטרקטיביים המפוזרים ברחבי המדינה ובין אם במחירי בתי המלון, מסעדות ותחבורה ציבורית.

פארק פנטזיה לנד שבגרמניה. צילום Depositphotos

משנת קולינריה ב-2018 לבאוהאוס ב-2019

בכל שנה בוחרים בגרמניה נושא במטרה לקדם את התיירות למדינה ואם בשנת 2018 קולינריה הייתה הנושא – שנת 2019 מוקדשת ל"באוהאוס".

זאת במלאת 100 שנים להיווסדו של הבאוהאוס, בית הספר לאמנות שבו למדו אדריכלים את הסגנון הייחודי. בית הספר לעיצוב “באוהאוס” נוסד בשנת 1919 בעיר ויימר שבגרמניה, הועבר לדסאו (Dessau) ב-1925 ונסגר על ידי הנאצים בברלין ב-1933. האדריכל אריה שרון היה בוגר בית הספר “באוהאוס” בדסאו, ותל אביב אף זכתה לתואר "העיר הלבנה" של אונסק"ו. בחודש ספטמבר 2019 ייפתח בדסאו מוזיאון לנושא אדריכלות הבאוהאוס.

גם הצד הקולינרי לא מקופח: כ-300 מסעדות עטורות כוכב מישלן פועלות כיום בגרמניה והיא מדורגת במקום השני אחרי צרפת במספר המסעדות בעלות כוכבי מישלן. אחד הדברים הבולטים בהתפתחות נושא הקולינריה בגרמניה הוא השילוב המנצח בין המהגרים, השפים הגרמניים הצעירים ורמת המוצרים האיכותיים שמספקת גרמניה.

גרמניה היא פדרציה המורכבת מ-16 מדינות פדרליות עם מטבח טיפוסי לכל אחת  ויחד הן מציעות מגוון רחב של מאכלים המתאימים לכל חך.

הדמיה של מוזיאון הבאוהאוס בדסאו שייפתח השנה. צילום Gonzalez-Hinz-Zabala

Exit mobile version