Site icon IAS

גרמניה מציגה: תיירות בצמיחה

מימין: עופר קיש- מנכ"ל קבוצת לופטהנזה וגולדי מולר- מנלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל. צילום עוזי בכר

המספרים מדברים בעד עצמם: ענף התיירות בגרמניה זוכה לתנופה במספר ניכר של מדדים. אלו מגיעים בד בבד עם כמה קמפיינים גלובליים המאירים מספר תחומי עניין ייחודיים שמציעה גרמניה: מחוויות שופינג ועד חוויות קיץ אורבנית,

נתונים מרתקים על הענף

בימים אלו מציגים בלשכת התיירות הגרמנית, מספר נתונים מרתקים על הענף. הנה כמה לדוגמה:

– התיירות מהווה את אחד מענפי הכלכלה המובילים בגרמניה, והיא תורמת 105.4 מיליארד אירו לערך המוסף הגולמי.

– ענף התיירות מספק תעסוקה לכ-3 מיליון בני אדם (6.8 אחוזים מכלל המועסקים בגרמניה).

– בשנת 2019 נרשם גידול של ממש במספר לינות התיירים בגרמניה: 89.9 מיליון (עלייה של 2.6 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה).

– באותה שנה, פקדו את גרמניה 39.6 מיליון תיירים ומבקרים זרים (עליה של 1.8 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה).

– עיקר ההוצאה של התיירים היא על תחבורה (26.9 אחוזים) ולינות (24.4 אחוזים).

– מבין המבקרים, 10 אחוזים עושים זאת למטרת ביקור חברים/בני משפחה, 30 אחוזים – נסיעות עסקים ו-60 אחוזים – חופשות.

בכל הקשור לשגשוג ענף התיירות, ניתן למנות מספר נושאים עיקריים שבהם מתמקדת גרמניה בעת האחרונה. נושאים אלו זכו לקמפיינים גלובליים, בדגש על רשתות חברתיות ומדיות דיגיטליות שונות.

German Summer Cities: החוויה האורבנית האולטימטיבית

לשכת התיירות הגרמנית השיקה קמפיין בינלאומי מושקע, העונה לשם "ערי הקיץ הגרמניות" (German Summer Cities). קמפיין תוסס זה מהווה מענה לעובדה שגרמניה נחשבת כמובילה אירופאית בכל הקשור לתיירות עירונית, בעבור תיירים המחפשים אחר חוויות אורבניות ייחודיות, מסוגים שונים. לדברי גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, רוב מכריע של התיירים האירופאים הפוקדים את גרמניה (כ-60 אחוזים), עושים זאת במטרה להתוודע לאוצרות התרבות של המדינה, כמו גם לעריה המגוונות. כך למעשה נולד הקמפיין החדש, ולדברי מולר, הוא זוכה לתהודה גלובלית רבה, כמו גם להשפעה מידית.

כידוע, גרמניה מהווה מוקד משיכה תיירותי כל השנה, אך בעונת הקיץ, מתהדרות ערי המדינה באנרגיות תוססות ובשפע של פעילויות המתאימות לכל גיל וסגנון חיים. בעונה זו, מסעדות ובתי קפה רבים מתפשטים במרחב, הפארקים מתמלאים בנופשים, וגדות הנהרות מתהדרות בבתי אוכל ומשקה אל מול המים. זאת לצד אינספור פסטיבלים הנערכים תחת כיפת השמים בערים רבות ברחבי המדינה.

הקמפיין האורבני, העושה שימוש נרחב ברשתות החברתיות ברחבי העולם, מציע חמש קטגוריות שונות: חוויות אורבניות, אמנות ותרבות, גרמניה הרומנטית, לחגוג מול המים ומוקדי עניין. שיטוט באתר האינטרנט החדש שהוקם לטובת הקמפיין, חושף שפע של הצעות לבילויים בלתי שגרתיים. למידע נוסף: www.germany.travel/en/ms/german-summer-cities/home.html

שופינג בגרמניה

יותר ויותר תיירים (וישראלים בפרט) משלבים בתוכנית הטיול שלהם בגרמניה ביקור במרכזי אאוטלט ייעודיים שמציעים שופינג של מותגים לצד עיצוב מוקפד להפליא. למעשה, עבור רבים מהמבקרים, סוף הטיול בגרמניה (או תחילתו), טומן בחובו מפגש עם עולם ה-Outlet המקומי, ההולך וצובר תאוצה ברחבי המדינה. זאת לצד מתחמי שופינג יוקרתיים במרכזי הערים. גולדי מולר מסבירה כי מרכזי קניות ייעודיים אלו אהובים על תיירים מרחבי העולם, ומביאים עמם חווית קנייה בלתי שגרתית.

יהדות גרמניה חוגגת 1,700

כידוע, יהדות גרמניה נחשבת לאחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר באירופה, כמו גם אחת המשמעותיות שבהן. במרוצת הדורות, היא תרמה במידה ניכרת לעולם התרבות, האמנות, מדעי הרוח והמדע של אירופה. כיום מונים יהודי גרמניה כ-200,000, בכמאה קהילות ברחבי המדינה.

ציון שנת ה-1,700 יביא עמו שפע של אירועים ססגוניים, קונצרטים, תערוכות, שידורי פודקאסט, מיצגי וידאו, מופעי מחול, הצגות תיאטרון ועוד. זאת לצד הכרות עם התרבות, המסורות והמנהגים היהודיים. לצד כל אלו, ייערך פסטיבל הכולל ריקודים והופעות, תחת השם  Israel is real, כמו גם אירועים שבהם יוצע אוכל כשר ועוד.

למידע נוסף: www.germany.travel/en/cities-culture/germany-for-the-jewish-traveler.html

אודות לשכת התיירות הגרמנית

מועצת התיירות הלאומית הגרמנית (GNTB) היא ארגון התיירות הלאומי של גרמניה. המועצה פועלת מטעם המשרד הפדרלי לעניינים כלכליים ואנרגיה (BMWi), במטרה לייצג את גרמניה כיעד תיירותי, וממומנת על ידי המשרד בהתאם להחלטה שהתקבלה על ידי בית הנבחרים הגרמני.

בשיתוף פעולה הדוק עם תעשיית הנסיעות הגרמנית, שותפים מהמגזר הפרטי ועמותות סחר, GNTB מפתחת אסטרטגיות וקמפיינים שיווקיים לקידום תדמיתה החיובית של גרמניה בחו"ל כיעד תיירותי, תוך עידוד ביקורי תיירים במדינה.

ל-GNTB אסטרטגיית התאוששות להתמודדות עם האתגרים של מגפת הקורונה, בשלושה מישורים:

– העלאת המודעות למותג Destination Germany גרמניה ושיפור פרופיל המותג.

– תמיכה בענף הנסיעות, הנשלט על ידי עסקים קטנים ובינוניים, באמצעות ניהול מערכות יחסים עמם ושיתוף ידע.

– פיתוח תוכניות פעולה מוכחות, על בסיס מחקר שוק ממוקד, וניתוח שוטף של ההשפעה של נגיף הקורונה.

במהלך משבר זה, GNTB מקיימת דיאלוג הדוק עם לקוחותיה, משקפת את העדפותיהם המשתנות, מגלה כלפיהם אמפתיה ומספקת השראה.

התמקדות בדיגיטל וקיימות: GNTB מקדמת תיירות בת-קיימא, הצופה פני עתיד, בהתאם ליעדי ממשלת גרמניה. המיקוד הוא על דיגיטציה וקיימות. GNTB נחשבת חלוצה בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיות כגון מציאות מדומה, מציאות רבודה ומעורבת, עזרים קוליים וממשקי שיחה אחרים, כמו גם יישומי בינה מלאכותית כצ'ט-בוטים. באופן זה, נעשה שימוש בפלטפורמות מבוססות בינה מלאכותית (AI). אלו מאפשרות, בין היתר, ריכוז של נתונים גלויים בענף התיירות הגרמני ופיתוח גרף ידע מתמשך.

מזה למעלה מעשור שנים, הקיימות מהווה נושא מרכזי במועצת התיירות הגרמנית, ואנו עוסקים בה כנושא אסטרטגי בכל תחומי הארגון. כל זאת, תוך שיתוף ידע עם שותפים חיצוניים. GNTB מקדמת תיירות אחראית, על ידי הצגת גרמניה כיעד בר-קיימא בשוק הנסיעות הבינלאומי. הדבר חשוב במיוחד מאחר שמגפת הקורונה האיצה את השינוי העולמי בכל הקשור לערכים בקרב מטיילים, לעבר אחריות חברתית וסביבתית גדולה יותר. ל-GNTB יש 27 נציגויות בינלאומיות, המכסות יותר מ-40 שווקים ברחבי העולם. במשרדה הראשי שבפרנקפורט, גרמניה, פועלות מחלקות אסטרטגיות שונות, בהן מודיעין עסקי, פיתוח עסקי ותקשורת, לטובת המותג Destination Germany.

Exit mobile version