Site icon IAS

גרמניה: יעד מועדף לתיירות בת-קיימא

הונברג גרמניה. צילום Depositphotos

"תיירים מהעולם כולו מודעים לעובדה שגרמניה יעד לתיירות בת-קיימא, ואנו מבחינים בכך במיוחד בקרב תיירים ישראלים רבים, שהנושא קרוב לליבם והם מחפשים אחר חופשה שמצד אחד תספק להם את ההנאה והחוויות האותנטיות להן הם מורגלים, ומצד שני – תאפשר להם לממש את ערכי הקיימות והשמירה על הסביבה והטבע", אמרה גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל.

דבריה של מולר משלימים את הריאיון שנערך החודש עם פטרה הדורפר (Petra Hedorfer), מנהלת מועצת התיירות הגרמנית (GNTB):

את מזכירה לא פעם את מה שאת מכנה "שינוי ערכים על רקע שינויי אקלים". למה הכוונה?

פטרה הדורפר: "כיום, שמירה על הסביבה ופעולות בנות-קיימא כבר אינן 'תוספים'. הן חודרות כמעט לכל תחום בחיים, ובמובן זה משפיעים גם על ענף הנסיעות והתיירות. כיום, נוסף על חוויות נסיעה אותנטיות ואינדיבידואלית, נרשם רצון לקבל הצעות ללינה בת קיימא, שימוש באמצעי תחבורה ידידותיים לסביבה ועוד. בגרמניה, הקיימות אף מעוגנת כאסטרטגיה בכל הקשור למדיניות התיירותית הממשלתית. אנו במועצת התיירות פועלים למצב את גרמניה כיעד בר-קיימא, על רקע התחרות הבינלאומית מול יעדים אחרים".

עד כמה הדבר מצליח?

פטרה הדורפר: "בסטנדרטים בינלאומיים, גרמניה כבר נהנית מתדמית מותג חזקה כיעד טיול בר-קיימא. מחקר שהוזמן על ידנו באופן בלעדי באוקטובר 2022 מ-IPK International מראה עד כמה חזק המותג Destination Germany. בהשוואה ליעדים אחרים באירופה, תיירים מדרגים את גרמניה במקום השלישי ביבשת בכל הנוגע להצעות לחופשות בנות-קיימא. במדד הבינלאומי לפיתוח בר-קיימא, העוקב אחר ההתקדמות לקראת השגת יעדי האקלים של האו"ם, גרמניה דורגה בשנת 2022 במקום השישי. בנוסף, כשלושה רבעים מתוך 280 מקבלי החלטות בחברות תיירות בינלאומיות תופסים את גרמניה כיעד בר-קיימא. והם צופים כי הביקוש של הצרכנים למוצרים בני-קיימא יגדל בשנים הקרובות".

כיצד עלייך לפעול כדי שהצרכנים יזהו את האוריינטציה הבת-קיימא?

פטרה הדורפר: "הדבר יצליח אם באמת נחשוב ונפעל ב-360 מעלות. בתור מועצת התיירות, אנו חולקים ללא הרף את הנתונים העדכניים ביותר שלנו עם ספקי השירות. מדובר בנתונים קריטיים עבורם, בהם אימוץ שיטות עבודה מומלצות. הכל כדי שנוכל להתקדם כולנו יחד: מספקים מתחום התחבורה הציבורית ועד ספקי חופשות כפריות".

הכנסייה של קוודלינבורג גרמניה. freepik

האם אין לספקי התיירות אתגרים בוערים יותר, על רקע משבר האנרגיה והיעדר כוח האדם?

פטרה הדורפר: "הבטחת תעסוקה ושגשוג – גם באזורים כפריים – קשורה באופן הדוק ובלתי נפרד לאקלים ולהגנה על הסביבה, ובכך גם לפיתוח חברתי באופן כללי. כל השחקנים בשוק יודעים זאת היטב, וזו הסיבה שכולם פועלים יחדיו למען המטרה של קיימות, שימור משאבים ותיירות איכותית".

מה התיירים של היום רוצים? למה הם מצפים?

פטרה הדורפר: "התדמית החיובית של גרמניה כיעד תיירותי תואמת היטב לאינטרסים ולרצונות של תיירים המטיילים באופן בר-קיימא. על פי ניתוח של המכון למחקרי תיירות IPK International, כ-80% מהנוסעים הבינלאומיים מודעים לנושא הקיימות, שינויי האקלים וההגנה על הסביבה. כ-40% יעדיפו לחפש אחר רעיונות וטיפים מועילים בנושאים אלו, לצורך החופשות שהם מזמינים. נתון מעניין נוסף מדגים כי כ-90% מהנסקרים מעוניינים לשלב חופשת עירונית עם שהות באזור כפרי. לצד זאת, הם מאריכים את חופשתם ובכך תורמים להפחתת פליטות דו-תחמוצת הפחמן. בתור מועצת תיירות לאומית, עלינו לנצל ללא הרף את ההזדמנות לקשר בין המניעים הללו של התיירים לבין נושאי קיימות. אני יכולה להמחיש זאת על ידי מספר דוגמאות. כך למשל, בכלך הקשור לאתרי מורשת של אונסק"ו בגרמניה. בקרב מטיילים רבים, יש עניין רב בטיולים בדגש תרבות. אנו יכולים להציע לתיירים חוויות תרבויות מעין אלו, ולהציג להם את הדרכים לעשות זאת באופן בר-קיימא – הן בעיר והן באזורים כפריים".

מלבד תרבות, יהיו ההעדפות של תיירים בשנת 2023?

"השינוי בערכים של נוסעים בינלאומיים מראה בבירור את השינוי שחל מאז פרוץ מגפת הקורונה והתגבש כעת בבירור לקראת יותר קיימות. לכן, השנה – בנוסף לקמפיין שלנו המדגיש את אתרי אונסק"ו, נמשיך להריץ את שני הקמפיינים המוכרים המתאפיינים ב'מיקוד ירוק', וכבר רשמו הצלחה בשנת 2022. בשנת 2023, נמלא אותם בתכנים, רעיונות והשראות חדשות לטיולים. הראשון הוא קמפיין הקיימות Feel Good, המקדם הצעות ידידותיות לסביבה בצורה מאוד ממוקדת. השני הוא קמפיין Embrace German Nature, המדגים עד כמה נופי הטבע בגרמניה הם מגוונים וייחודיים. נשמח לקבל את פניהם של תיירים מכל העולם, שיצטרפו אלינו לטובת השגת המטרה של תיירות בת-קיימא". 

טירת שוורין שבוורין, גרמניה, . צילום Depositphotos
Exit mobile version