Site icon IAS

ברלין ברנדנבורג: היינו כחולמים

טרמינל הנוסעים בנמל התעופה ברלין ברנדנבורג. צילום Depositphotos

למי שכבר שכח, נמל התעופה הבינלאומי ברלין ברנדבורג הנקרא על שמו של וילי ברנדט (ראש עיריית ברלין וקנצלר גרמניה) היה מתוכנן להיפתח לתנועת נוסעים ב-2012 והיה עתיד להחליף את שלושת נמלי התעופה בברלין.

פתיחתו נדחתה שוב ושוב וכעת נקבע מועד חדש לפתיחה, 31 לאוקטובר 2020, לאחר שטרמינל 1 אושר רשמית להפעלה ע"י הרשות המקומית המפקחת על מחוז דהמה-שפרילד. "אני שמחה מאוד שהסתיים בנייתו של טרמינל 1 לאחר שנים של המתנה וקיבל את האישור הרשמי להפעלתו", אמרה הייקה זטוויץ (Heike Zettwitz), רכזת תקנות הבנייה של מחוז דהמה-שפרילד.

מנכ"ל נמל התעופה פרופ' ד"ר אינג. אנגלברט לוטקה דאלדרופ אמר: " הדרך הייתה ארוכה וקשה לאישור הסופי של רשויות הבנייה. שלוש השנים האחרונות של עבודה קשה השתלמו ואני רוצה להודות לכל מי שלא ויתר על נמל התעופה ברלין ברנדנבורג ולאלה שהפכו את טרמניל 1 לבטוח בזכות המחויבות האישית הגדולה. פתיחתו של נמל התעופה יכול להוות סימן בזמנים אלו שהדברים חוזרים למסלול הנכון".

חברת ההפעלה (FBB) יכולה כעת להתכונן לתוכניות הניסוי (ORAT Program) שתבוצענה לצד השלמת עבודות.  ORAT מייצגת את "המוכנות התפעולית והעברת נמל תעופה", המהווה נוהל סטנדרטי בינלאומי לבדיקה חלקית של נהלים מעשיים לפני אישורם של נמלי תעופה חדשים. בינתיים, במהלך החודשים הקרובים יבוצעו השלמות לבניית החנויות, מסעדות וטרקלין .

אישורים נפרדים הקשורים לחוק תעופה הנדרשים לפתיחת נמל התעופה אינה באחריות הרשות המקומית לביקורת מבנים אלא של רשות התעופה ברלין-ברנדנבורג (LuBB).הפעם כולם מקווים שזה יהיה באמת התאריך הסופי לפתיחתו  וסיום לסאגת נמל התעופה ברלין ברנדנבורג.

Exit mobile version