Site icon IAS

בריסל איירליינס: השלכות משבר הקורונה

מטוס איירבס A330 של בריסל איירליינס. צילום יח"צ

מסתבר שמשבר הקורונה לא פסח על אף אחת מחברות התעופה, כולל בריסל איירליינס מקבוצת לופטהנזה. ההשפעה השלילית על התעופה העולמית והביקושים הנמוכים הביאו את בריסל איירליינס לנקוט בצעדים מהותיים ומתבקשים כדי להבטיח את הישרדותה.

כדי להבטיח את עתידה, בריסל איירליינס תפחית באופן משמעותי את ההוצאות ומנגד כדי להתגבר על המשבר חסר התקדים הנוכחי, מבקשת חברת התעופה תמיכה ממשלת בלגיה ומבעלת המניות קבוצת לופטהנזה, שהיא עצמה נמצאת במשבר כלכלי עמוק.

בשלב ראשון בריסל איירליינס תצמצם קווי תעופה לא רווחיים יחד עם צמצום צי המטוסים ב-30% (16 מטוסים) בנוסף לפטורים של כרבע מעובדיה. החברה משוכנעת כי עם תוכנית ההתייעלות שהציבה לעצמה תוכל לשמור על 75%  מעובדיה ולצמוח שוב ברגע שהביקוש לטיסות יתאושש, הצפי על פי המומחים יהיה ב- 2023.

משבר 19 -COVID הפעיל לחץ גדול על חברות התעופה שהביא להפסד הכנסות בסך 240 מיליארד אירו. ההזמנות צנחו בלמעלה מ-60% והביטולים רשמו שיאים. מאז השעיית טיסותיה (החל מ-21 במרץ) בריסל איירליינס הפסידה כמיליון אירו ליום.

ב-28 בפברואר הודיעה בריסל איירליינס לראשונה על הירידה בביקושים והמצב התדרדר משבוע לשבוע, עם ימים שבהם מספר הביטולים עלה על מספר ההזמנות. כיום, עדיין הביקוש הוא נמוך ולפי אנליסטים הביקושים בשנת 2021 צפויים להיות נמוכים ב-25% בהשוואה לתקופה לפני המשבר. התעשייה כולה תחזור לרמות של 2019 רק בשנת 2023.

"התחלנו את 2020 עם תוצאות חיוביות במספר הנוסעים וההכנסות ולקיץ הקרוב היה צפי לגידול מה שהיה מפצה על חלק מהעסקים שהפסדנו בעקבות פשיטת הרגל של תומאס קוק בלגיה. הארגון מחדש דרוש באופן דחוף כדי לשרוד את המשבר הנוכחי ולחזור בעתיד לפעילות, אמר דיטר ורנקקס (Dieter Vranckx), מנכ"ל בריסל איירליינס."

 

Exit mobile version