Site icon IAS

בראון כובשת את ירושלים והופכת אותה ליעד אירוח נחשק

מלון וילה בראון בירושלים. צילום אסף פינצ'וק

בקיץ 2017 זה קרה: קולקציית מלונות הבוטיק בראון, שכבר בנתה לעצמה שם עולמי כאחת מקבוצות המלונאות התל אביביות המובילות, הנועזות והמסוגננות ביותר, עלתה לירושלים ותקעה בה יתד. לסנונית הראשונה הם קראו וילה בראון, מלון יפיפה בן 24 חדרים, בבניין היסטורי ברחוב הנביאים במרכז העיר. לא בכדי בחרו אנשי מלונות בראון, המייסדים ליאון אביגד וניצן פרי, ובהמשך השותף ניר ויצמן, בעיר הבירה כיעד השני אחרי תל אביב, לפתוח בו מלון. אביגד, הוטלייר בנשמתו, החל את דרכו כבל בוי במלון דן בעיר וחלם לחזור אליה כמארח, במלון שנוצר מתוך החזון שלו של SOULFUL STAYS (בהשאלה בעברית: אירוח מלא נשמה). ניצן פרי, איש פרסום ומיתוג ויליד ירושלים, שאף גם הוא להביא את הסטייל יוצא הדופן של המלונות לעיר הולדתו.

מלון וילה במושבה בירושלים. צילום מקס קובלסקי

מלון וילה בראון, שמיום פתיחתו הפך יעד נחשק לתיירים מרחבי העולם, וכתרים נקשרו לו במגזיני לייפסטייל ותיירות מהנחשבים בעולם (ניו יורק טיימס, דיילי טלגרף, Travel & Leisure ורבים אחרים), ממוקם ברחוב הנביאים במרכז העיר, מרחק הליכה משוק מחנה יודה, מהעיר העתיקה, ממדרחוב יפו ומשלל מקומות הבילוי והמוסדות הקולינריים החדשים שקמו בשנים האחרונות בעיר. המלון שוכן בווילה פרטית שנבנתה בסוף המאה ה-19 עבור משפחתו של רופא יהודי עשיר, ושימשה בשעתה כמקום מפגש של האליטה החברתית המקומית. הווילה שומרה, הורחבה בשתי קומות נוספות והותאמה לשמש כמלון בוטיק יוקרתי ומעוצב, המשיב אותה לימי זוהרה.

מספר חודשים אחרי, רכשה הקבוצה את וילה במושבה (לשעבר ארקדיה במושבה), גם הוא במיקום מושלם, על קו התפר בין המושבה הגרמנית למושבה היוונית, בשכונה ציורית להפליא של בתי אבן, חלקם בעלי ערך היסטורי של ממש, כולם שמורים וטובלים בצמחיה ירוקה עשירה. בדמה לווילה בראון, גם וילה במושבה שוכנת בבניין היסטורי ייחודי – בית ח'רופה, בית לשימור מהיפים בעיר שנבנה בתחילת המאה העשרים, עבור תופרת העילית מרי ח'רופה ועבר מאז גלגולים שונים עד שהוסב למלון בוטיק עדכני, גם הוא בן 24 חדרים מפנקים המיועדים לזוגות או למשפחות קטנות. את תקופת הקורונה ניצלו אנשי הקולקציה בכדי להעניק למלון את הטאץ' ה"בראוני" המיוחל, והוא עבר מתיחת פנים מופלאה, במסגרתה שופץ המלון כולו והולבש מחדש בעיצוב  יוצא דופן.

בקרוב יפתח בירושלים מלון בראון JLM. צילום הדמייה באדיבות בראון

בחודש הקרוב ייפתחו להרצה לא אחד, כי אם שני מלונות חדשים לקולקציית בראון בירושלים: בראון JLM ובראון מחנהיודה. כמו שתי הווילות, גם בראון JLM שוכן בבניין יפיפה והיסטורי לשימור מהמאה ה-19, במיקום מרהיב מול מוזיאון הסבלנות וגן העצמאות. בחזית המלון שוכן קבר רב רושם של שייח' ערבי, ומעל הבניין המקורי, בנויות עוד 10 קומות ובהן 46 חדרים וסוויטות רחבי ידיים מעוצבים ביד אמן, על ידי האדריכל הנודע פרופ' יוסי פרידמן. לובי המלון מתהדר בתקרות גבוהות מצוירות ואח גדולה שתבער בימי החורף. בנוסף,  המלון יציע סוויטת ספא זוגית עם ג'קוזי, בית קפה-מסעדה אלגנטי בקומת הכניסה, חדר ישיבות וגולת הכותרת, בריכת רופטופ הצופה אל חומות העיר העתיקה ולצידה מסעדת ארוחת הבוקר של המלון.

בקרוב יפתח בירושלים מלון מחנהיהודה. צילום הדמייה באדיבות בראון

בראון מחנהיודה (השם אינו סופי) הוא סיפור שונה לגמרי. ברחוב כל ישראל חברים (כי"ח), על מדרחוב יפו, ייפתח המלון הגדול ביותר של בראון בירושלים עם 115 חדרים וסוויטות בבניין חדש לגמרי. המלון סמוך לשוק מחנהיודה ולסצינת הלילה והקולינריה השוקקת שהתפתחה סביבו, והוא מיועד להפוך למלון הבילויים של העיר, מעוצב בצבעים כהים, כאלה שעוטפים אותך בבוקר ומעמעמים את המפגש עם אור היום לאחר בילוי אל תוך השעות הקטנות של הלילה. בכניסה למלון תפעל מסעדה גדולה מעוצבת בסגנון תעשייתי בגווני אפור ובטון עם נגיעות זהב בהשראה ניו יורקית. הרופטופ המעוצב יציע מקום להתרגעות אל מול הנוף עוצר הנשימה של הרי ירושלים.

Exit mobile version