Site icon IAS

בסופיה ישראל נערכים לבדיקות בנמל התעופה רמון, אילת וים המלח

בדיקת סופיה מהירה צילום: סופיה ישראל וקווידל ארצות הברית

לקראת פתיחת התיירות באילת ובים המלח, החלו הבוקר (15.11.2020) בסופיה ישראל בהיערכות לקראת פריסת הטכנולוגיה הניידת של מכשירי סופיה לצורך ביצוע בדיקות הקורונה המיידיות בהמשך לחוק איי תיירות ירוקים. המטרה היא לאפשר בדיקות מיידיות ללא תשלום ותוך דקות, באילת, בים המלח ובנמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון.

בהתאם לנוסח החוק שאושר: "תינתן אפשרות לבצע בעמדת הבידוק בדיקת קורונה מיידית בלא תשלום לפני כניסתו לאזור התיירות המיוחד, ותוצאות הבדיקה יימסרו לו באופן מיידי"

סופיה (Sofia) היא מכשיר טכנולוגי נייד פורץ דרך אשר פותח על ידי אחת מהחברות הציבוריות הגדולות בעולם הנקראת קווידל (Quidel) וממוקמת בקליפורניה בארצות הברית. הבדיקה אושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA ומשרד הבריאות ומאפשר לבצע כ – 40 בדיקות בשעה ללא צורך במעבדה או שינוע דגימות, עם מתן תשובה מיידית במקום תוך דקות.

מכשיר סופיה בפעולה. צילום: סופיה ישראל וקווידל ארצות הברית

הכנסת המכשירים של סופיה לישראל לבדיקת קורונה מיידית נעשתה לאחר פיילוט שבוצע על ידי מד"א והמעבדה המרכזית של משרד הבריאות. מתחילת השימוש בטכנולוגיה הניידת של סופיה כבר בוצעו בעזרתה כ – 70 אלף בדיקות מיידיות ובשבועות הקרובים המספר עתיד לצמוח ל-200 אלף.לצד פעילותה עדיין מתבצעים תהליכי תיקוף בשטח, למניעת טעויות נדירות בפרוטוקול הבדיקה ובתפעול המכשיר. בהתאם לכך עורכים המהנדסים של סופיה ישראל, ריענון של הוראות היצרן, תאגיד קווידל (Quidel) האמריקאי.

בארצות הברית כבר פועלים כ – 55 אלף מכשירי סופיה וישראל היא המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארה"ב שקיבלה את הטכנולוגיה. לאחרונה הצטרפו עוד מדינות כמו בריטניה, צרפת, אירלנד, הולנד, דנמרק, גרמניה וסלובניה, כך שבכל שבוע כבר מתבצעות ברחבי העולם כ – 2 מיליון בדיקות סופיה.

את תחום הבדיקות המהירות בישראל ולקראת פתיחת התיירות באילת, מוביל סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש, את עמדות הבידוק עם מכשירי סופיה בכניסה לאזורי התיירות יפעיל פיקוד העורף, ככל הנראה באמצעות צוותי מד"א.

Exit mobile version