Site icon IAS

"בכפר": אירוח כפרי נינוח, בקיבוץ כפר סאלד שבלב הגליל העליון

מראה כללי של מתחם "בכפר". צילום שוש להב

האירוח הכפרי "בכפר", נמצא בקיבוץ כפר סאלד, שבלב הגלילי העליון. הקיבוץ נקרא על שם הנרייטה סאלד – "אם עליית הנוער". במשך שנים אחדות התלבטו חברי הקיבוץ בין הצעות שונות למיקום יישוב הקבע שלהם, ולבסוף, ב- 13 בנובמבר 1942, עלו על הקרקע בנקודת הקבע בגליל, בשולי המורדות המערביים של רמת הגולן, במרחק כ-300 מטרים בלבד מגבול סוריה. הקרקעות שנמסרו לקיבוץ היו משובצות אבני בזלת, ובמשך עשרות שנים עסקו החברים בסיקול האבנים מהשדות, כשכל חריש העלה אבנים חדשות אל פני השטח. כבר מימיו הראשונים של כפר סאלד התפתחה בו תרבות מקומית של יצירה עצמית. רבים ממייסדי הקיבוץ ניגנו בכלים שונים והקימו תזמורת שהופיעה בחגים ובהזדמנויות נוספות, גם בפני אנשי הקיבוצים השכנים.

חדר ב"בכפר". צילום דרור ארצי

אירוח "בכפר"

"בכפר" הינו אתר נופש ייחודי בקיבוץ כפר סאלד הצפוני. זהו אחד המקומות הפסטורליים באצבע הגליל, בסמוך לכביש 918, צפונית-מזרחית לקריית שמונה, בקרבת מקורות המים של הגליל, אל מול הרי נפתלי ובדרך אל החרמון והגולן. מאז שהוקם "בכפר" בשנת 1994 הוא מושך אליו משפחות, זוגות, מטיילים וקבוצות מכל הארץ והעולם. "בכפר" כולל 31 יחידות אירוח, הן חדרי סטנדרט וכן דירות משפחתיות, ממוזגות ומאובזרות בצניעות, מוקפות מדשאות מטופחות, עצי נוי וגינות פורחות, פינות מנגל וישיבה, ומציעות את כל הדרוש לחופשה זוגית או משפחתית נעימה, נוחה ושווה לכל כיס.

דירות משפחתיות עד 6 נפשות: 2 יחידות משפחתיות בגודל 30 מ"ר, הכולל חדר שינה לזוג + 2 מיטות יחיד עם מיטות נשלפות בחלל הציבורי. כולל מטבחון ופינת ישיבה. מתאים להרכב של עד זוג+4.

דירות משפחתיות עד 5 נפשות: 5 יחידות מסוג זה. גודל כ-30 מ"ר. דירה עם חדר שינה וסלון ובתוכו גם 2 מיטות נוער, מיטה תחתית אחת, מטבחון ופינת ישיבה – מתאים לזוג + עד 3 ילדים.

חדר סטנדרט (חלל משותף): 24 יחידות מסוג זה. גודל במ"ר כ-20. חדר אחד (כולם ישנים יחד באותו חדר), מתאים לזוג + עד 2 ילדים.

ארוחת הבוקר: בחדר האוכל המרווח של "בכפר" מוגשת ארוחת בוקר ישראלית עשירה טעימה ומשביעה.

ארוחת בוקר בחדר האוכל. צילום דרור ארצי

מה ב"כפר"?

"בכפר" ישמחו לארח אתכם, להמליץ על מסלולי טיולים ואטרקציות, מסעדות ומקומות בילוי ולעשות כל שביכולתם כדי להנעים את שהותכם במקום.

מעבר לאפשרויות הלינה והקירבה למקורות המים והשמורות באזור, "בכפר" משמש כחוט מקשר בין אורחים ותיירים, ליזמויות שונות ומגוונות הקיימות בקיבוץ. הקיבוץ מכיל אומנים/יות מסוגים שונים, מוזיקה, פינות חמד, הדרכות טיולים וטבע. די בטיול קטן עצמאית ברחבי הקיבוץ, כדי להרגיש ולהבין את ההשראה הגדולה הקיימת כאן, ומי שירצו להעמיק ולהכיר, יכולים לעשות זאת או בתיאום עם "בכפר", או באופן עצמאי דרך שיטוט באתר הבית.

המכבסה – מקום לאירועים בצפון: אם אתם מחפשים מתחם אירועים מיוחד באווירה קסומה? מתחם אירועים כפרי וקסום. ניתן לקיים אירועים, סדנאות והרצאות, ערבי גיבוש ותוכן וכל רעיון העולה על דעתכם כשבא לכם להיות ביחד.

"הגן של צביקה": אתר ייחודי בכפר סאלד הוא "הגן של צביקה", גן פסלים שנבנה על ידי חבר הקיבוץ צבי בס, ליד שער הקיבוץ. הגן משלב כלים חקלאיים ישנים עם פסלים עשויים מאבן המקום, ומשקיף על עמק החולה והרי נפתלי.

אצל שרה במרפסת: תיירות של אישה אחת, שרה שמיר, עם בית אירוח צבעוני, נוף גלילי מרהיב, סדנאות יצירה מגוונות, מופע סטנדאפ משעשע ואוכל טעים. https://www.ias.co.il?p=139160

בסיור עם גדי דרור ב"אגם הנעלם". צילום שוש להב

אסתי וגדי דרור: בני הזוג דרור משלבים פעילויות שונות בקיבוץ. אסתי – יוצרת פסלי פסיפס המשובצים במרחבי הקיבוץ, מעבירה סיור בין פסליה ועבודותיה ומעבירה סדנאות פסיפס. גדי – מדריך טיולים ואחראי על טיפוח "האגם הנעלם" והסיור המודרך במקום הקסום סביב האגם וסיפוריו.

ומה בסביבת "הכפר": המיקום המרכזי של "בכפר", מאפשר גישה קלה לכל מסלולי הטיולים והאטרקציות באזור: אתר החרמון, שמורת החולה והאגמון, שמורת הטבע תל דן, נחל הבניאס, נחל עיון, רכבל צוק מנרה, שייט קייקים, "מרכז קנדה" במטולה, טיולי סוסים, ג'יפים, טרקטורונים ועוד.

"בכפר" ישמחו לארח אתכם, להמליץ על מסלולי טיולים ואטרקציות, מסעדות ומקומות בילוי ולעשות כל שביכולתם כדי להנעים את שהותכם במקום. 

כפר סאלד ד.נ גליל עליון, 12230

052-3793951

bakfar@bakfar.co.il

מפסלי הפסיפס של אסתי דרור. צילום שוש להב
Exit mobile version