Site icon IAS

בית המשפט העליון קבע לצרף את הכנסת לעתירה נגד הממשלה

התאחדות משרדי נסיעות נגד משרד האוצר וממשלת ישראל. צילום freepik

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל שמחים להודיע כי בעתירה בנושא סגירת השמים אותה הגישו בשיתוף פעולה עם מורשת דרך – עמותת מורי הדרך והתאחדות הצלונות בישראל, הורה כבוד השופט ג' קרא לצרף את הכנסת כמשיבה בעתירות.

בהודעת בג"צ צוין כי העתירות תועברנה לדיון בפני הרכב תלתא בהקדם האפשרי והכנסת תגיש תגובתה המקדמית 48 שעות לפני מועד הדיון בעתירות.

רקע: העתירה הוגשה נגד הפיכתן של מדינות רבות, בהן ארה”ב, בריטניה, איחוד האמירויות ומדינות אירופיות ואחרות, למדינות “אדומות”; נגד האיסור הגורף על כניסת תיירים מחוסנים ומחלימים לישראל; וכנגד הטלת חובת הבידוד על מחוסנים השבים לארץ.

משרדי הנסיעות ומורי הדרך מתארים בעתירה כיצד ממיטה מדיניות הממשלה אסון כלכלי חסר תקדים על ענף התיירות ועל ענף התעופה – אסון כלכלי שאינו מחויב המציאות, אלא כזה שנובע ממדיניות ממשלה כושלת ומהגבלות ייחודיות לישראל, שהן גם קיצוניות, גם לא מבוססות, וגם חסרות תועלת.

יומיים לאחר מכן (ב-22 בדצמבר) הצטרפה התאחדות המלונות בישראל לעתירה נגד האיסור הגורף על כניסת תיירים. בעקבות ההגבלות שהטילה הממשלה בשבועות האחרונים עקב התפשטות זן האומיקרון, תיירים מחוסנים מחו”ל, מנועים לחלוטין מלהגיע למדינת ישראל. האיסור הגורף על כניסת תיירים, גורם לפגיעה קשה בענף המלונאות.

Exit mobile version