Site icon IAS

ביקור רשמי ראשון והיסטורי של שר ישראלי באיחוד האמירויות

שר החוץ, יאיר לפיד, יורד ממטוס אל על באבו דאבי. צילום דוברות אל על

שר החוץ יאיר לפיד טס הבוקר (ג') במטוס של חברת אל על, לביקור רשמי ראשון והיסטורי של שר ישראלי באיחוד האמירויות, כאורחו של שר החוץ האמירתי, עבדללה בן זיאד. נמל התעופה של אבו דאבי קושט בדגלי ישראל לרגל הביקור.

9 חודשים לאחר חתימת "הסכמי אברהם" ,השר לפיד יחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. יחסי ישראל ואיחוד האמירויות הם מערכת יחסים חשובה, שמפירותיה נהנים לא רק אזרחי שתי המדינות,  אלא גם המזרח התיכון כולו. בהמשך צפוי להיחתם הסכם שיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות. לפיד גם יבקר במתחם תערוכת האקספו שתיפתח בדובאי במהלך חודש אוקטובר.

דגלי ישראל מתנוססים בנמל התעופה של אבו דאבי לרגל ביקורו של שר החוץ יאיר לפיד. צילום דוברות אל על
מטוס אל על שהוביל את שר החוץ נחת באבו דאבי. צילום דוברות אל על

 

שר החוץ, יאיר לפיד בטקס פתיחת השגרירות באבו דאבי 29 יוני 2021: "זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה.  ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האיזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו. השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו."

Exit mobile version