Site icon IAS

ביטול תקנות הקורונה בהפעלת שדות תעופה, טיסות והפלגות נופש

נתב"ג: נוסעים יוצאים. צילום עוזי בכר

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום את התיקונים שאישרה הממשלה לתקנות הקורונה, העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה, טיסות והפלגות נופש. על רקע הפקיעה, הצפויה ב-21 במאי 2022, של תקנות חובת הבדיקה אישרה היום הוועדה התאמות בתקנות האמורות, וכן אושר לבטל את התקנות העוסקות בחיטוי וניקוי מטוסים וכן לבטל את החובה לרווח בין הנוסעים. התקנות יכנסו לתוקף ב-21 במאי, במועד פקיעת תקנות חובת ביצוע בדיקה, והן תהיינה בתוקף עד 2 ביוני השנה. היו"ר ביטון ציין כי בעוד שבועיים תידרש הממשלה להחליט אם להאריך את המצב המיוחד במשק או לא, ובירך על ההקלות.

נציגת הלשכה המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד טל פוקס, הסבירה כי הממשלה החליטה שלא להאריך את תקנות חובת ביצוע בדיקה בכניסה לישראל, וכעת מבקשת מוועדת הכלכלה להתאים את ההוראות בתקנות החלות על מפעילי שדות תעופה, טיסות והפלגות נופש. היא הוסיפה כי בהתייעצות עם רשות התעופה האזרחית הוחלט לבטל גם את חובת ניקיון כלי הטיס, החובה להציב חומרי היגיינה והחובה לרווח בין המושבים במטוס.

סמנכ"ל מנו ספנות, מורן מנו, התייחס לחובה למלא טופס יציאה מישראל, ואמר כי החובה הזו יוצרת בלבול ועומסים. לדבריו, 90% מהנוסעים לא יודעים למלא את הטופס ועובדי החברה נאלצים לסייע להם. יו"ר החברה, משה מנו, אף ציין כי הלחץ יוצר אלימות ועובדים של החברה קיבלו מכות. "זה לא תפקידנו להיות אמצעי אכיפה, שמשרד הבריאות ישים דלפק ויטפל בזה", אמר. לדברים הצטרף גם מנכ"ל MSC Cruises, אייל אטיאס.

עו"ד פוקס אמרה בתגובה כי משרד הבריאות פועל כל העת לייעל ולפשט את הטופס, והמשרד ממשיך לבחון אם אפשר לייתר אותו. היא הסבירה כי הדרישה למלא טופס לפני עלייה לספינה היא מאחר שהמשרד לא רוצה שלשיט יעלו אנשים חולים. היו"ר ביטון ביקש שנציגי המשרד יגיעו לנמל לראות את המצב בשטח ולבחון מה ניתן לעשות בנדון.

Exit mobile version