Site icon IAS

בואינג תציג את המטוסים החדשים ביותר בתערוכת התעופה בלונדון

מטוס בואינג 737-10. צילום יח"צ

בואינג תטיס החודש את המטוסים החדשים והגדולים ביותר במשפחות מטוסי ה-737 מקס ו- 777X בתערוכת התעופה הבינלאומית של פארנבורו ותציג כלים ואמצעים חדשים לקראת טיסה אוטונומית וברת קיימא.

ה-737-10, שעורך את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו, יצטרף ל-777-9 בתצוגת הטיסה היומית והסטטית בדיספליי התצוגה. המטוסים, כל אחד מהם החסכוני ביותר בדלק מסוגו, יטוסו לתערוכה על תערובת של דלק תעופה בר-קיימא, שבו בואינג רואה מנוף מרכזי לצמצום נוסף של פליטת פחמן. החברה גם תחשוף מודל וכלים שיספקו תובנות מעשיות לגבי אסטרטגיות שבהן תעשיית התעופה יכולה להשתמש כדי להגיע לאפס פליטות נטו עד 2050.

אסטרטגיית מניעת פחמן נוספת היא הנעה חשמלית והמיזם המשותף של בואינג, Wisk Aero, יערוך את הופעת הבכורה האירופית של המונית האווירית, הממריאה ונוחתת אנכית, החשמלית שלה (eVTOL). רכב הפיתוח "Cora" הוא ללא טייס, ועוזר לקדם יכולות אוטונומיות בתעופה. בואינג תדגיש בתערוכה יכולות אוטונומיות אחרות, כולל מתדלק אווירי ללא צוות MQ-25 ומערכת Airpower Teaming system (ATS).

"בארבע השנים שחלפו מאז הסלון האווירי האחרון של פארנבורו, העולם ראה את התפקיד החברתי והכלכלי הקריטי שממלאים תעופה, חלל והגנה. אנחנו נרגשים להתחבר מחדש עם עמיתינו בפארנבורו כשאנחנו מטפלים יחד בצורך בעתיד בר קיימא יותר ולוקחים צעדים קונקרטיים לאפשר חדשנות וטכנולוגיה נקייה", אמר סר מייקל ארתור, נשיא בואינג הבינלאומית. "אנו מצפים לחלוק עם הענף את ההתקדמות שאנו עושים".

להלן כמה מנקודות השיא של בואינג המתוכננות בסלון האווירי שמתחיל ב-18 ביולי 2022:

מטוסים מסחריים

ה-737-10 הוא המטוס הגדול ביותר במשפחת MAX 737 ומספק למפעילים יותר קיבולת, יעילות דלק גבוהה יותר ואת העלות תועלת הטובה ביותר למטוסים בעלי מעבר יחיד. משפחת המטוסים MAX 737 , קיבלה יותר מ-3,300 הזמנות נטו. היא בעלת עיצוב אווירודינמי מתקדם ומנועים יעילים במיוחד להפחתת צריכת הדלק והפליטות ב-20% ואת טביעת הרגל של הרעש ב-50% , בהשוואה למטוסים שהם מחליפים.

ה-777-9, שהוא המטוס הדו-מנועי הגדול והיעיל בעולם,  מבוסס על המטוס הדו-מעבר המצליח ביותר – ה-777 – וטכנולוגיות מתקדמות ממטוס ה –  Dreamliner 787 . ה-777-9 יספק 10% פחות צריכת דלק, פליטות ועלויות תפעול תחרותיות וטובות יותר. למשפחת X 777 יש למעלה מ-340 הזמנות ממפעילים מובילים ברחבי העולם.

הגנה, חלל ואבטחה

בתערוכה תדגיש בואינג את המסוקים הצבאיים בעלי היכולות הגבוהות שלה, כולל CH-47 Chinook ואפאצ'י-AH 64 ומטוסי ניידות ומעקב כגון P-8A Poseidon, E-7 Wedgetail ו-KC-46A פגסוס

בואינג גם תציג כמה מהפיתוחים החדשים והמתקדמים הדיגיטליים, כולל המאמן ה- T-7A Redו-ATS.

בנוסף, משרד ההגנה האמריקני צפוי להציג את ה 18-FA,  E/F, F-15E, P-8A, AH-64E  ו-CH-47F.

שירותים גלובליים

בואינג תדגיש את עסקי השירותים הממוקדים בלקוחות שלה המתמקדים במתן יכולת לציים העולמיים לטוס בבטחה, ביעילות ובקיימות על ידי שילוב מומחיות OEM עם חדשנות מונעת נתונים. זה כולל הצגת חלקים, שינויים, פתרונות דיגיטליים, שמירה והדרכה, כמו גם שרשרת אספקה ​​גלובלית נרחבת, רשת תחזוקה ולוגיסטיקה.

קיימות

בואינג תציג את החזון שלה לעתיד תעופה וחלל בר קיימא שמבוסס על שיתוף פעולה, טכני מחקר, נתונים ובדיקות מקיפות של טכנולוגיות כולל דלק תעופה בר קיימא, והנעת מטוסים באמצעות מימן וחשמל.

אוטונומיה

בואינג תדגיש פלטפורמות אוטונומיות כמו  MQ-25, ATS ו-Cora של Wisk Aero. החברה בונה על עשרות שנות ניסיון הנדסי כדי להאיץ יכולות אוטונומיות, אשר יאפשרו תעופה ותחבורה ברות קיימא ונגישות כשהעולם מתמודד עם אוכלוסייה הולכת וגדלה ותשתיות מזדקנות.

בואינג ביצעה השקעות משמעותיות ב-  Wisk Aero מקליפורניה, חברה מובילה למוביליות אווירית מתקדמת ומפתחת המונית האווירית היחידה האוטונומית והחשמלית. הפיתוח הזה הוא פיתוח מתקדם ומוביל בשוק הeVTOL ומנועי ההרמה שלה ורוטורי הדחף צפויים לתמוך בפשטות הכניסה לשוק.

Exit mobile version