Site icon IAS

בדרך ליעד המתוייר בעולם: דובאי אירחה 11.4 מיליון תיירים השנה עד כה

צילום פנורמי של חוף ג'ומיירה בדובאי. צילום freepik

מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי פרסמה את דו"ח התיירות האחרון לעשרת החודשים הראשונים של 2022. הנתונים הראו כי דובאי קיבלה בברכה 11.4 מיליון מבקרים בינלאומיים בין ינואר לאוקטובר, מדובר בעלייה מרשימה של 134% בשנה, צעד נוסף בדרכה להפוך ליעד המתוייר ביותר בעולם! בנוסף, נרשמה תפוסה ממוצעת של 71% במלונות בדובאי בעשרת החודשים הראשונים של 2022, מהגבוהים בעולם.

התפוסה של בתי המלון בדובאי ממשיכה להיצמד לערי המדד המובילות: איסטנבול (75%), ניו יורק (74% ), פריז (73%), לונדון (73%) ולוס אנג'לס (72%).

מלאי המלונות של דובאי באוקטובר 2022 כלל 144,737 חדרים ב-790 בתי מלון בהשוואה ל-122,185 חדרים זמינים בסוף אוקטובר 2019 ב-724 בתי מלון. המספר הכולל של המלונות בעשרת החודשים הראשונים של 2022 ראה צמיחה של 8% לעומת התקופה המקבילה ב-2021, מה שמדגיש אמון משקיעים חזק במגזר התיירות של דובאי.

זה הזמן לחופשה בדובאי. צילום לשכת התיירות של דובאי

המספרים קרובים לשיא שלפני המגפה של 13.50 מיליון מבקרים בינלאומיים בעשרת החודשים הראשונים של 2019. הגעת התיירות הבינלאומית של דובאי עלתה משמעותית על יעדים עולמיים מרכזיים אחרים, והעניקה לדובאי התחלה של התאוששות לאחר מגיפה.

מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי  (DET) הכריזה היום על השקת פסגת התיירות השנתית של דובאי, פורום טיולים ראשון מסוגו באזור אשר יניח את הבסיס לתוכנית מנהיגות מחשבתית ברמה עולמית כדי להגביר את תעשיית התיירות המתחדשת של העיר ולתמוך בתיירות אזורית ועולמית. הכרזת הפורום התקיים באירוע 'תדריך עיר' הדו-שנתי שנערך במהלך ה- Skift Global Forum East,  ההרחבה הראשונה אי פעם של ועידת MENA. פסגת התיירות של דובאי תספק פלטפורמת נטוורקינג לבעלי עניין בתעשייה לחלוק את החזון, הרעיונות, האסטרטגיות והפרקטיות המומלצות שלהם, כמו גם תובנות לגבי מינוף החידושים והמגמות האחרונות ליצירת עתיד גמיש, מכיל ובר קיימא יותר לתיירות העולמית. קמפיינים גלובליים ואירועים ברמה עולמית כמו אלו, מדגישים עוד יותר את הפנייה הרב-גונית של העיר לקהלים בשווקים הבינלאומיים.

עוד נמצא במסגרת הנתונים שהתקבלו בוועידת SKIFT כי ברבעון הראשון דובאי ביססה את מעמדה כיעד מועדף עבור משפחות וזוגות (79%) וכי מבקרים בינלאומיים שהו זמן רב יותר בדובאי במהלך ביקוריהם ב- 2022,לעומת ב-2019. בנוסף, דובאי ראתה ביצועים חיוביים בכל עמודי התיירות, מתרבות ועד מטבח, הרפתקאות, בידור ועד קניות. הסקר הדגיש גם כי מטיילים צעירים בקבוצת הגיל מתחת ל-35 היוו חלק ניכר (40%) מהנוסעים לדובאי ברבעון הראשון.

חופשה משפחתית בדובאי . צילום Depositphotos

בוועידת הנסיעות SKIFT המשתתפים עודכנו גם על ההצלחה יוצאת הדופן של תחום האירוח, שכן היה לו חלק משמעותי בריבאונד המרשים של דובאי. הפופולריות הגוברת של דובאי בקרב נוסעים גלובליים ניכרת בעובדה שהיו 54 מיליון חיפושים מקוונים לדובאי בחודש במהלך הרבעון השלישי של 2022, שהיה קרוב לרמות שלפני המגפה, כאשר ההזמנות בחודשים האחרונים עלו על הרמות שלפני המגפה.

מנכ"ל מחלקת התיירות והמסחר, הלל אל מארי אמר: "הביצועים שלנו בעשרת החודשים הראשונים של 2022 מצביעים על כך שאנו עומדים בכוונתנו להשיג את יעדי התיירות שלנו, אשר משתלבים עם אסטרטגיית התיירות של איחוד האמירויות הערביות לשנת 2031 שהוכרזה על ידי הוד מעלתו השייח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום למשוך 100 מיליארד דירהם נוספים בעבור השקעות בתיירות ו-40 מיליון אורחי מלונות עד שנת 2031. זוהי גם עדות לחוסן של העיר שלנו, לאסטרטגיית השוק האיתנה והמגוונת, למודל שיתוף הפעולה האיתן בין הממשלה למגזר הפרטי, ולחוזקה של הצעת היעד המגוונת של העיר. אנחנו נמצאים במיקום טוב לסיים את השנה הזו בנימה מהדהדת ולהופיע אפילו טוב יותר ב-2023 ואילך, בתמיכה איתנה על ידי שותפי התעופה, הנסיעות והאירוח שלנו, שממשיכים לתמוך במעמדה של דובאי כיעד הבחירה הראשונה עבור מטיילים גלובליים".

סיפור ההצלחה הגדול ביותר של השנה האחרונה היה Expo 2020 Dubai  שמילא תפקיד מרכזי בדובאי ובהאצת המומנטום בכמה מגזרים, כולל תיירות. ה-Expo משך 192 מדינות שהשתתפו ויותר מ-24 מיליון ביקורים של תושבים ומטיילים עולמיים, מה שמציב את דובאי בלב אג'נדה בינלאומית דינמית וממצב אותה כעיר גלובלית מובילה למסחר, השקעות ותיירות.

Exit mobile version