Site icon IAS

בדיקות קורונה (PCR) לנוסעי אל על בטיסות נכנסות לישראל

מטוס בואינג 737-900 של אל על. צילום יח"צ

הפיילוט יערך בטיסה מניו יורק לתל אביב, את הדיגום תבצע לפני העלייה למטוס חברת Xpres Check המפעילה מעבדות בדיקה בשדה התעופה JFK בשיתוף חברת Femi המספקת את השירות בנתב"ג, הפיילוט בשיתוף ובתיאום משרד הבריאות

אביגל שורק מנכ"ל אל על: "ברור לכל כי הנגיף כאן להישאר בצורה כזו או אחרת ואסור לנו לעצור את החיים, אנו מאמינים ופועלים בגישה "חיים לצד הקורנה". על אף המצב המורכב וההגבלות שנקבעו אתמול, אל על תמשיך לעשות כל שביכולתה להמשיך ולפתח פתרונות יצירתיים ויעילים עבור לקוחותיה, כאלו שיאפשרו בעתיד לפתוח את ישראל גם לתיירות חוץ שקריטית כ"כ לכלכלת המדינה ולתעסוקתם של עשרות אלפי משפחות ישראליות. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לבחון מהלכים אלו ולאמץ פתרונות דומים כדי שנוכל לנהל שגרת חיים לצד הנגיף"

אטל מולכו, מנכ״לית Femi: ״Femi גאה להיות החברה הראשונה המבצעת דיגום נוסעים באוויר.  אנו שמחים להיות חלק מפרויקט לאומי, ולגייס את הניסיון העשיר והמקצוענות של Femi במטרה להעניק לנוסעי אל על שירות בריאות איכותי לצד חווית שירות ייחודית וחדשה. אנו גאים להיות בחזית הקדמה ולהציע ללקוחותינו גם בתחום בדיקות הקורונה את הטכנולוגיות והיכולות הרפואיות המתקדמות ביותר״.

אל על ו- Femi תבצענה מחר, יום ה' 5.8, פיילוט ראשון מסוגו בשיתוף עם משרד הבריאות, לדיגום נוסעים בבדיקת PCR לנגיף הקורונה לפני עליה למטוס ובזמן הטיסה עצמו. הפיילוט יתבצע בטיסת אל על מניו יורק (JFK) לתל אביב שיוצאת ביום חמישי בשעה 14:00 שעון ניו יורק ועליה צפויים להיות כ-280 נוסעים.

זו למעשה הפעם הראשונה בעולם, בה יבוצעו בדיקות לנוסעים עוד לפני נחיתתם במדינת היעד. באל על סבורים שאם הפיילוט יצליח הוא יהווה פריצת דרך בכניסת תיירים לישראל בעתיד. מטרת המיזם היא להחזיר את חווית הטיסה להיות דומה, ולו במעט, לזו שהכרנו לפני התפרצות הקורונה חשוב להדגיש כי בדיקה זו אינה מהווה תחליף לבדיקת קורנה אותה יש לבצע עד 72 שעות לפני הטיסה.

עפ”י המתווה, הפיילוט יכלול רישום ודיגום של נוסעי הטיסה באמצעות Femi וחברת Xpres Check המבצעת את הדיגום בשער, לפני העלייה למטוס, בשדה התעופה JFK בניו יורק או בטיסה עצמה (עבור נוסעים שלא הספיקו לבצע את הדיגום על הקרקע). הנוסעים יתבקשו למסור את פרטיהם לזיהוי בארץ כולל שם, מספר דרכון, כתובת ומספר טלפון בארץ.

תהליך הבדיקה: הדיגום יתבצע באמצעות הצוותים המיומנים, הדוגמים יהיו מצוידים בלבוש מגן וכפפות חד פעמיות אשר יוחלפו לאחר בדיקת כל נוסע, הדגימות יילקחו מהלוע והאף באמצעות 2 מטושים.

הבדיקות תשמרנה במבחנות דיגום ייעודיות המכילות תמיסה מיוחדת להעברה ושמירה על נגיפים מסומנות בברקוד ייעודי, עבור כל נוסע לאחר שזוהה על ידי הבודק. מבחנות הדיגום יועברו לצידנית מקוררת החסינה מפני תזוזות ויכולה לעמוד בתנאי הטיסה.

תוצאות הבדיקות תתקבלנה לאחר נחיתת הנוסעים בישראל לפי הסטנדרטים הקבועים של משרד הבריאות.

עלות הבדיקה זהה לעלות הבדיקה בנתב"ג כ- 80 ₪ לנרשמים מראש. אל על לא תגבה עלות נוספת על מתן השירות.

Exit mobile version