Site icon IAS

בגרמניה דנים ברפורמה בביטוח הנסיעות כדי למנוע עוד מקרה תומאס קוק

סוכנות נסיעות של חברת התיירות שקרסה תומאס קוק. 400 מיליון יורו חובות. צילום Depositphotos

מארגני תיירות בגרמניה עלולים להידרש בעתיד לשלם הרבה יותר עבור ביטוח חדלות פירעון לאחר שהתמוטטות תומאס קוק הותירה את הלקוחות בהפסדים המוערכים בכ-400 מיליון יורו. התמוטטות מפעיל התיירות השני בגודלו במדינה הראתה שאף אחד ממובילי השוק אינו גדול מכדי להיכשל ויכול לפגוע אנושות במערכת כולה, כך על פי המומחים.

הסיבה לכך היא שבניגוד למדינות אחרות באיחוד האירופי, בגרמניה חברת ביטוח צריכה רק לכסות הפסדים פוטנציאליים בסך 110 מיליון יורו ממארגני התיירות שהיא מבטחת.

ענף התיירות הגרמני, חברות הביטוח, הפוליטיקאים וארגונים למען זכויות הצרכנים, דנים כעת באינטנסיביות על רפורמה במערכת ביטוח חדלות הפירעון של מארגני תיירות בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד. איגוד הנסיעות הגרמני (DRV) אומר כי מודל חדש אמור להבטיח כיסוי מספיק לתשלומי לקוחות שגם יהיה "סביר מבחינה כלכלית" עבור מפעילי התיירות ו"לשקף כראוי את החוסן הפיננסי המשתנה של החברות המבוטחות". מומחה ביטוח נסיעות שתמך גם בקרן ערבות, קרא לפרמיות ביטוח גבוהות יותר עבור מפעילי טיולים גדולים יותר על סמך מחזורם ומספר הלקוחות שלהם, אם יישמר דגם מבוסס ביטוח.

תאגיד פוסון רכש את מותג תומאס קוק

משרד סגור של תומאס קוק בבריסל. בלגיה. צילום Depositphotos

בינתים רכש התאגיד הסיני פוסון (Fosun) את המותג תומאס קוק תמורת 11 מיליון ליש"ט. העסקה כוללת גם שמות דומיינים, יישומי תוכנה, חשבונות מדיה חברתית ורישיונות הנוגעים לתומאס קוק, קאזה קוק, מותגי Cook's Club ומותגים קשורים אחרים ברוב השווקים הבינלאומיים.

פוסון, שהיה בעל המניות הגדול ביותר של תומאס קוק לפני קריסתו והוא הבעלים של קלאב מד, ניסה להציל את ענקית הנסיעות בעסקת הצלה עם בנקים ומלווים אחרים, אולם העסקה נכשלה.

לדברי קיאן ג'יאנונג, יו"ר קבוצת התיירות של פוסון, הקבוצה האמינה תמיד בערך המותג של תומאס קוק. "רכישת המותג תומאס קוק תאפשר לקבוצה להרחיב את מבנה העסקים התיירותי שלה על ידי מודעות רבה למותג ותנופת הצמיחה החזקה של התיירות היוצאת הסינית. "בינתיים, הצגתם של מותגי מלונות חדשים תעשיר עוד יותר את הצעת אפשרויות הלינה לעסקי יעדי התיירות על ידי הקבוצה, תגוון את פעולות הנופש והמלונות שלנו ותשפר את המערכת האקולוגית במתן ללקוחות חוויית נופש איכותית ברחבי העולם".

ואילו המשקיע הנורווגי פטר סטורדאלן, הבעלים של Strawberry Group, יחד עם חברות המניות הפרטיות אלטור ו-TDR קפיטל, חתמו על הסכם לרכישת היחידה הנורדית של התאגיד הממוטט. לתומאס קוק צפון אירופה מותגי מלונות משלה ו-1.6 מיליון לקוחות מדי שנה במדינות הנורדיות.

משרותיהם של יותר מ-2,300 עובדים של תומאס קוק צפון אירופה ניצלו בזכות הרכישה. קבוצת Strawberry מורכבת מ-11 חברות הפועלות במספר תחומים עסקיים. הקבוצה משקיעה בעיקר בנדל"ן, מימון, תפעול מלונות ואמנות.

Exit mobile version