Site icon IAS

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א: "אמון הולך וגובר בחזרה לטיסות"

ביטול עסקה מול חברות התעופה צילום Depositphotos

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט”א (IATA) פרסם את תוצאות הסקר החדש ממנו עולה כי קיים אמון הולך וגובר בחזרה לטיסות.

ההגבלות על הטיסות

88% מאמינים כי עם פתיחת הגבולות יש ליצור איזון בין ניהול סיכונים ופתיחת השמים לטיסות.

85% סבורים כי על הממשלות לקבוע יעדים ליכולות בדיקה או/וביצוע חיסונים במטרה לפתיחת גבולות מחדש.

84% מאמינים כי נגיף הקורונה לא ייעלם וצריך לדעת לחיות עימו.

68% סבורים שאיכות חייהם נפגעה כתוצאה ממגבלות הנסיעה.

49% סבורים שההגבלות על הטיסות הרחיקו לכת.

אמנם יש תמיכה ציבורית במגבלות הנסיעה, אך מתברר שאנשים מרגישים יותר בנוח עם ניהול הסיכונים של נגיף COVID-19. אנשים מרגישים מתוסכלים מאובדן חופש הנסיעה, כאשר 68% מהנשאלים מצביעים על פגיעה באיכות חייהם. הגבלות הנסיעה כוללות השלכות בריאותיות, חברתיות וכלכליות. כמעט 40% מהנשאלים דיווחו על לחץ נפשי ותחושת החמצה כתוצאה ממגבלות הנסיעה, ולמעלה משליש אמרו כי מגבלות הנסיעה מונעות מהם לעשות עסקים כרגיל.

"העדיפות העליונה של כולם כרגע היא להישאר בטוחים בתוך משבר COVID-19. אך חשוב שנסלול דרך לפתיחה מחדש של הגבולות, לנהל סיכונים ולאפשר לאנשים להמשיך בחייהם. זה כולל את החופש לנסוע. מתברר שנצטרך ללמוד לחיות ולטייל בעולם גם כאשר יש COVID-19. לאור העלויות הבריאותיות, החברתיות והכלכליות של מגבלות הנסיעה, חברות התעופה צריכות להיות מוכנות לחבר מחדש את העולם ברגע שממשלות יוכלו לפתוח מחדש את הגבולות. לכן תוכנית עם אבני דרך מדודות היא כה קריטית", אמר אלכסנדר דה ג'וניאק (Alexandre de Juniac), מנכ"ל ונשיא IATA.

מצב התעופה על פי תחזית יאט"א. freepik

מגמות נסיעה עתידיות

57% ציפו לנסוע תוך חודשיים מרגע תחילת המגיפה (שיפור מ- 49% בספטמבר 2020).

72% מעוניינים לנסוע ולראות את המשפחה והחברים בהקדם האפשרי (שיפור מ -63% בספטמבר 2020).

81% מאמינים כי יש סיכוי גבוה יותר לנסוע לאחר החיסון.

84% אמרו כי לא ייסעו אם יש סיכוי לבידוד ביעד (במידה רבה ללא שינוי לעומת 83% בספטמבר 2020).

56% מאמינים כי הם ידחו את הנסיעות עד להתייצבות הכלכלה (השתפר מ- 65% בספטמבר 2020).

מהסקר עולה כי אנשים מרגישים בטוחים יותר לנסוע. כ -84% מהמטיילים לא ייסעו אם הם נדרשים לבידוד ביעד. ייקח זמן לחזרה לנסיעות עסקים כאשר 62% מהנשאלים אמרו שהם צפויים לנסוע פחות לעסקים בשלב זה. עם זאת, זהו שיפור משמעותי לעומת 72% שנרשם בספטמבר 2020.

"אנשים רוצים לחזור לנסוע, אבל הסגר הוא מחסום. כאשר יכולת הבדיקה והטכנולוגיה משתפרות ואוכלוסיית החיסון גדלה, נוצרים התנאים להסרת הסגרים. זה מחזק את העובדה שעלינו לעבוד עם ממשלות לפתיחה מתוכננת ברגע שהתנאים מאפשרים זאת", הוסיף דה ג'וניאק.

תחזית תעשיית התעופה לשנת 2021. צילום freepik

IATA Travel Pass

בחודש דצמבר 2020 אתר IAS חשף לראשונה את כוונת ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט”א (IATA) להשיק את אפליקציית IATA Travel Pass – כלי שיסייע לנוסעים לנהל את נסיעותיהם בצורה קלה ובאופן מאובטח בהתאם לדרישות הממשלות לבדיקות קורונה או חיסונים.

89% מהנשאלים מאמינים כי ממשלות צריכות לחסן את התושבים, להעניק אישורי חיסונים ובדיקות.

80% מעודדים מהסיכוי שאפליקציית IATA Travel Pass תיכנס לשימוש בהקדם.

78% ישתמשו באפליקציה רק אם יש להם שליטה מלאה בנתונים שלהם.

אישורי בריאות לנסיעות כבר פותחים גבולות לחלק מהמדינות. ארגון יאט"א מאמין כי מערכת כזו זקוקה לסטנדרטים גלובליים ולרמה הגבוהה ביותר של אבטחת נתונים.

הסקר הניב נתונים מעודדים מאוד המצביעים על נכונות המטיילים להשתמש באפליקציית הטלפון הסלולרי המאובטחת לניהול אישורי בריאותם בנסיעות. ארבעה מתוך חמישה אנשים שנשאלו מעוניינים להשתמש בטכנולוגיה זו ברגע שהיא תהיה זמינה. הם גם מצפים כי אישורי בריאות הנסיעות (אישורי חיסון או בדיקה) יהיו חייבים לעמוד בתקנים גלובליים – עבודה שעדיין מתנהלת על ידי ממשלות.

Exit mobile version