Site icon IAS

ארגון חברות התעופה הבינלאומי: חזרה מלאה לפעילות רק ב-2024

נתוני יאט"א . freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) פרסם תחזית מעודכנת המעריכה שהטיסות לא יחזרו לרמות שלפני עידן הקורונה עד שנת 2024, שנה נוספת, ממה שחזה בעבר. תנועת הנוסעים ברחבי העולם, ביוני 2020, ירדה בשיעור של 86.5%  לעומת התקופה המקבילה אשתקד ובשיעור של 91% בחודש מאי.

בארגון חברות התעופה הבינלאומי אומרים שהעדכון הפסימי מבוסס על מספר מגמות עולמיות אחרונות:

*המשך התפשטות נגיף הקורונה בארצות הברית ובכלכלות מתפתחות.

*נסיעות תאגידיות מופחתות.

*חוסר אמון של הצרכנים.

בפרט צוין כי "תקציבי הנסיעות של החברות צפויים להיות מוגבלים מאוד מכיוון שהחברות ממשיכות להיות בלחץ פיננסי גם כאשר הכלכלה משתפרת." עוד נכתב כי הסקרים מראים כי "נראה ששיחות הווידיאו (Zoom) מהוות תחליף משמעותי לפגישות אישיות."

"קיים רצון גדול לביקור אצל חברים, קרובים ונסיעות פנאי", אך "אמון הצרכנים נחלש נוכח החששות מפני ביטחון תעסוקתי ואבטלה גוברת, כמו גם הסיכונים להידבק בנגיף COVID-19. כ- 55% מהנשאלים בסקר הנוסעים של IATA, בחודש יוני, אינם מתכננים לטוס בשנת 2020. "

אלכסנדר דה ג'וניאק (Alexandre de Juniac), מנכ"ל יאט"א: " תנועת הנוסעים הגיעה לשפל באפריל, השיפור שראינו היה בעיקר בטיסות פנים. השווקים הבינלאומיים נותרו ברובם סגורים. אמון הצרכנים לא מעודד ולא נעזר בהחלטת סוף השבוע של בריטניה להטיל בידוד על כל המטיילים שחוזרים מספרד. במקומות רבים בעולם התחלואה עדיין גוברת. כל זה מצביע על תקופת התאוששות ארוכה יותר ומשבר גדול יותר לתעשייה ולכלכלה העולמית. עבור חברות תעופה, אלו חדשות רעות שמצביעות על הצורך בתמיכת הממשלות. "

מספר הנוסעים צפוי לעלות ב-% 62 בשנת 2021 בהשוואה ל- 2020, אך עדיין קטן ב- 30% בהשוואה לשנת 2019. התאוששות מלאה לרמות 2019 לא צפויה עד 2024, שנה יותר מהצפוי.

Exit mobile version