Site icon IAS

ארגון התיירות העולמי: מספר התיירים השנה צפוי לצנוח ב- 80% – 60%

הקורונה גרמה לירידה של 22% במספר התיירים הבינלאומיים ברבעון הראשון . צילום shutterstock

מגיפת COVID-19 גרמה לירידה של 22% במספר התיירים הבינלאומיים ברבעון הראשון של 2020, כך עולה מהנתונים האחרונים של ארגון התיירות העולמי (UNWTO). המשבר עלול להוביל לירידה שנתית של 80%-60% בהשוואה ל-2019. המצב מציב מיליוני אנשים ללא פרנסה ומאיים לעצור את ההתקדמות שנעשתה בקידום יעדים לפיתוח בר קיימא -Sustainable Development Goals SDGs.

זורב פולוליקשווילי (Zurab Pololikashvili) מזכ”ל ארגון התיירות העולמי מסר: "העולם עומד בפני משבר בריאותי וכלכלי חסר תקדים. התיירות נפגעה קשה, כאשר מיליוני משרות נמצאות בסיכון באחת התעשיות החשובות בעולם".

כניסות התיירים בחודש מרץ צנחו בשיעור של 57% עם סגירת הגבולות במדינות רבות, כמו גם ירידה במספר הטיסות וסגירת נמלים ברחבי תבל. כל זה הביא לירידה של 67 מיליון תיירים בינלאומיים והפסד של כ-80 מיליארד דולר.

השפעת משבר הקורונה חמורה על התיירות. freepik

תרחישים עתידיים אפשריים

סיכויי התוצאות הורעו השנה מספר פעמים מאז תחילת המשבר וחוסר הוודאות ממשיך לשלוט. התרחישים הנוכחיים מצביעים על ירידות אפשריות השנה של מספר התיירים שיעמוד על 58% ועד 78%. כל זה תלוי במהירות הבלימה של נגיף הקורונה, המשך מגבלות הנסיעה וסגירת הגבולות. התרחישים הבאים לשנת 2020 מבוססים על 3 מועדים אפשריים לפתיחה הדרגתית של הגבולות הבינלאומיים.

תרחיש 1  (58% -) : מבוסס על פתיחה הדרגתית של הגבולות הבינלאומיים והקלה במגבלות הנסיעה בתחילת יולי.

תרחיש 2  (70% -) : מבוסס על פתיחה הדרגתית של הגבולות והקלה במגבלות הנסיעה בתחילת ספטמבר.

תרחיש 3  (78% -) : מבוסס על פתיחה הדרגתית של הגבולות והקלה במגבלות הנסיעה רק בדצמבר.

בעקבות התרחישים האלה, ההשפעה על אובדן הביקוש לנסיעות בינלאומיות עשויה להיות מתורגמת:

הפסד של 850 מיליון ועד 1.1 מיליארד תיירים בינלאומיים.

הפסד של 910 מיליארד דולר ל-1.2 מיליארד דולר בהכנסות כניסת תיירים , 100 ל-200 מיליון משרות ישירות בסיכון.

זהו ללא ספק המשבר החמור ביותר שעומדת בפני התיירות הבינלאומית מאז 1950. ההשפעה תורגש בדרגות שונות באזורים העולמיים השונים ובזמנים חופפים, כאשר אסיה והפסיפיק צפויות להתאושש תחילה.

התעופה והתיירות במשבר הקורונה. מתי נחזור לטוס ? freepik

אנליסטים צופים התאוששות בשנת 2021

על פי סקר פאנל המומחים של האו"ם, הביקוש המקומי צפוי להתאושש מהר יותר מהביקוש הבינלאומי. הרוב צופה לראות סימני התאוששות ברבעון האחרון של 2020, אך בעיקר בשנת 2021. בהתבסס על משברים קודמים, מסעות הפנאי צפויים להתאושש מהר יותר, במיוחד לנסוע לביקור אצל חברים וקרובים, מאשר נסיעות עסקיות.

ההערכות לגבי התאוששות הנסיעות הבינלאומיות חיוביות יותר באפריקה ובמזרח התיכון, כאשר מרבית המומחים צופים התאוששות עדיין בשנת 2020. מומחים ביבשת אמריקה הם הכי פחות אופטימיים והכי פחות מאמינים בהתאוששות בשנת 2020, ואילו באירופה ובאסיה התחזית מעורבת, כאשר מחצית מהמומחים צופים התאוששות במהלך השנה.

Exit mobile version