Site icon IAS

אנדרו ברם – המנהל המסחרי העולמי של בריטיש איירווייס מבקר בישראל

מטוס האיירבוס A350-1000 של בריטיש איירווייס . צילום יח"צ

אנדרו ברם, המנהל המסחרי העולמי של בריטיש איירווייס הגיע לביקור בישראל לרגל הכנסתו לשירות של מטוס האיירבוס המתקדם A350-1000 בקו תל אביב לונדון. המטוס נחשב למילה האחרונה בתחום התעופה והוכנס בחודשים האחרונים לשירות בטיסות של בריטיש איירווייס. הקו שבין לונדון לנתב"ג נבחר להיות אחד הקווים הראשונים בעולם, שאליו יוכנס המטוס על בסיס טיסה יומית  אחת (בטיסה של 06:15). במחלקת העסקים מוצעים מושבי ה-Club Suite החדשים, שהם למעשה סוויטות עסקים אישיות עבור הנוסעים במחלקה, ושלכל אחד מהם דלת הזזה אישית. מושבי מחלקת העסקים הופכים בקלות למיטה שטוחה לחלוטין, ולידם מסכי מגע משוכללים, מערכת בידור שולחן אוכל ועוד.

"הבחירה של בריטיש איירווייס בקו לישראל כאחד הקווים הראשונים בהם יפעל המטוס, היא הבעת אמון של החברה בישראל, ומוכיחה את המחויבות ארוכת השנים של בריטיש איירווייס לשוק חשוב זה", אמר ברם.  הוא  אף ציין כי "בריטיש איירווייס החוגגת השנה את שנת המאה והיא חברת התעופה הבינלאומית הוותיקה בישראל הפועלת כאן מאז שנת 1932, עוד טרם הקמת המדינה. הטיסות הראשונות של החברה נחתו בימת הכנרת. כיום החברה מפעילה  19 טיסות שבועיות לתל אביב בעונת הקיץ ו- 14 טיסות שבועיות בחורף, בקו שבין ת"א ללונדון וכל טיסותיה הן בתצורה 'ארוכת טווח' (Long Haul)."

אנדרו ברם- המנהל המסחרי העולמי של בריטיש איירווייס במפגש עיתונאים בתל אביב. צילום עוזי בכר

ברם הוסיף כי החברה, שהייתה הראשונה להציג מושבים שהופכים למיטות שטוחות לחלוטין במחלקת העסקים שלה Club World, ממשיכה להוביל את המהפכה בעולם התעופה תוך שדרוג השירותים המוצעים לכל לקוחות החברה עם דגש על מחלקות היוקרה. "המטרה שלנו היא להיות הבחירה הראשונה (First Choice) עבור כל לקוח. כל נוסע חשוב בפני עצמו, מהנוסע במחלקת התיירים ועד לנוסע באחת ממחלקות היוקרה. מטרתנו להבטיח לכל אחד ואחת מהנוסעים שלנו את חווית הטיסה הטובה בעולם ואנו נמשיך ונשקיע במקומות שהכי חשובים לקהל לקוחותינו, כדי לבדל את בריטיש איירווייס למול חברות אחרות, באמצעות שיפור חוויית הטיסה ומתן שירותים ייחודיים."

עוד אמר שהם פועלים בזירה תחרותית ושוק התעופה מאתגר היום יותר מתמיד. כידוע באחרונה נכנסה לשוק בישראל חברת וירג'ין אטלנטיק.שכבר נוגסת בפלח השוק של החברות הוותיקות. "התנאים הללו של ענף התעופה העולמי הם שמכתיבים את האופן  שבו עלינו למצב את בריטיש איירווייס לעתיד לבוא – כחברת התעופה האיכותית, המחויבת ביותר ללקוחותיה, ירוקה ותורמת לסביבה ולעולם וכחברת תעופה ידועה במקצועיות ומצוינות. כבריטיש איירווייס לכולם".

יעל קטן, המנהלת המסחרית האזורית בריטיש איירווייס, אמרה כי החברה מציעה לנוסע הישראלי את המגוון הגדול והנוח ביותר של טיסות לכל חמש היבשות בתבל. "הנוסע הישראלי יכול להתרווח במושבים הנוחים של המטוסים מתל אביב ללונדון, ולהמשיך משם ליותר מ-200 יעדים שונים ב – 80 מדינות ברחבי העולם”.  קטן הוסיפה כי כל הטיסות של בריטיש איירווייס מתל אביב נוחתות בטרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו שבלונדון, ומשם יכול הנוסע להמשיך בטיסת המשך לכל העולם. "החברה מטיסה את נוסעיה לשדות התעופה הנוחים בעולם, בשעות טיסה נוחות. השנה השיקה החברה יעדים חדשים מלונדון ובהם צ'רלסטון, פיטסבורג ואוסקה".

יעל קטן, מנהלת מסחרית אזורית בבריטיש איירווייס. צילום עוזי בכר

בריטיש איירווייס גם מציעה לנוסעים הישראלים הטסים עימה מנתב"ג, טרקלין אירוח ייחודי לפני הטיסה אך ורק להם, המאפשר להם להתרווח בעת ההמתנה לעליה למטוס. בלונדון, בנמל הבית של בריטיש איירווייס מוצעים טרקלינים שונים בכל טרמינל לשימושם של הטסים בטיסות המשך.

השקעה רב שנתית בהיקף של 6.5 מיליארד ליש"ט

בריטיש איירווייס ממשיכה בהשקעות הגדולות שלה במטוסיה: שדרוג מחלקת העסקים חדשה, הקרויה קלאב וורלד (Club World), היא חלק מתוכנית השקעה רב שנתית בהיקף של 6.5 מיליארד ליש"ט במטרה להביא את המטוסים לדור החדש של התעופה בעולם, שבו בריטיש איירווייס היא מובילה. שדרוג זה כולל השקעה מאסיבית בטרקלינים, כדי להנעים את חווית הנוסע, טרם ההמראה או בעת המתנה לטיסת המשך. בתוך המטוסים עצמם הושקעו סכומי כסף גדולים כדי להבטיח חווית טיסה הכוללת מושבים חדשים ומפוארים לצד תצורה חדשנית של פנים המטוס, שירותי Wi-Fi, ושדרוג הארוחות והמזון המוגש לנוסעים בכל המחלקות.

צי המטוסים של בריטיש איירווייס עובר גם הוא התחדשות, ובשנה הקרובה יתווספו לצי המטוסים של החברה לא פחות מ-72 מטוסים חדשים ומתקדמים, שהראשון שבהם הוא המטוס המתקדם בעולם, האיירבוס A350-1000 לצידו יכנסו לשירות המטוסים החדישים דרימליינר  787-10 ומטוסים נוספים. בריטיש איירווייס הזמינה עוד 18 מטוסי בואינג 777-9.

מטוס האיירבוס A350-1000 החדש יהיה בעל שלוש מחלקות:

מחלקת תיירים (World Traveler), מחלקת תיירים פלוס (World Traveler Plus) ומחלקת העסקים החדשה והמתקדמת ביותר של בריטיש איירווייס (Club World). המושבים החדשים במחלקת העסקים מבטיחים לכל נוסע פרטיות מרבית, כולל דלת הזזה אישית. מחלקת העסקים החדשה הינה פרי פיתוח של בריטיש איירווייס והיא תאובזר במושבי ה-Club Suite חדשים, שהם למעשה סוויטות עסקים אישיות עבור הנוסעים במחלקה, המבטיחות פרטיות מרבית וחוויית טיסה אקסקלוסיבית. העיצוב החדש של המחלקה בתצורת 1-2-1, יאפשר לכל נוסע גישה ישירה למעבר היישר מהמושב, פרטיות מוחלטת אודות לדלת הזזה אישית לכל סוויטה ומיטה-ספה יוקרתית ונוחה במיוחד הנפרשת לאורך של כשני מטרים. בכל מושב כריות מפנקות, שמיכות פוך לצד שמיכות קלות ועוד.

תכנון מחלקת העסקים נעשה כך שכל סוויטה אישית תציע כ40% יותר מרחב אחסון למטען האישי, בנוסף מותקן ארון שירות אישי שיכלול עמדת איפור וטיפוח עם מראה. כל מושבי סוויטות העסקים (Club suite) יחוברו לרשת הWiFi  ויאבזרו בשקעי חשמל ו-USB. מערכת הבידור תוקרן על גבי מסכים מתקדמים בגודל 18.5 אינץ'.

מחלקת העסקים החדשה במטוסי האיירבוס 350-1000 בריטיש איירווייס תכלול 56 סוויטות עסקים בנוסף לעוד 56 מושבי מחלקת תיירים משודרגת World Traveler Plus , בה הנוסעים יקבלו ערכת טיפוח אישית, כרית קטיפתית ושמיכה אישית, לצד תפריט ארוחות מורחב ומשודרג, ומחלקת תיירים (World Traveler) שבה 219 מושבים. מטוס האיירבוס A350-1000  החדש, יעניק לנוסעים אפשרות להתרווח ברוגע ולנשום לרווחה, זאת אודות ליכולת סינון הרעשים, התקרה הגבוהה והתאורה המותאמת לזמן ולאור השמש. כדי להקל על הטיסה, ובמיוחד כדי להקל על העייפות (Jet-Leg), מותקנת במטוס מערכת הזנה של אוויר צח שבו לחץ אוויר יהיה זהה ללחץ האוויר של טיסה בגובה 6,000 רגל בלבד.

כל הארוחות לנוסעי מחלקת העסקים Club World, יוגשו בסגנון מסעדת יוקרה: לא עוד מגשים עם ארוחות קבועות. מעתה, דיילי החברה יעברו במחלקה עם עגלות תצוגה ויציעו לכל נוסע לבחון בעין את המנות השונות ולבחור ממגוון המנות הראשונות, לצד מנות אחרונות, אשר יוגשו בנפרד בכלים מעוצבים ומותאמים למנה, כנהוג במסעדות היוקרה המובילות בעולם. בנוסף, ממשיכה בריטיש איירווייס, את שירות המזנון הפתוח במשך הטיסה, שבה יוכלו כל נוסע לקחת לעצמו נשנושים ומשקאות במהלך הטיסה.

לקוחות מחלקת התיירים ייהנו גם הם משדרוג הארוחות בטיסות ארוכות הטווח, ויקבלו ארוחה שניה מלאה ואפשרויות מגוונות יותר של חטיפים ונשנושים המוצעים בין הארוחות.

מחלקת העסקים החדשה בבריטיש איירווייס עם דלת הזזה אישית. צילום בריטיש איירוויס

בריטיש איירווייס מתקדמת לעבר עתיד ירוק יותר

בריטיש איירווייס הופכת את צי המטוסים שלה למתודלקים בדלק מטוסים נקי המיוצר על ידי מיחזור אשפה. הטכנולוגיה שנבנתה על ידי חברת Velocys, תיקח יותר מחצי מליון טון אשפה ותהפוך אותו לדלק מטוסים נקי יותר לסביבה, דבר שיפחית את פליטת גזי החממה ב-40 אחוזים עבור כל טון של דלק, דבר השווה ערך להורדה של 40,000 מכוניות מהכביש מידי שנה. חברת התעופה הודיעה שבכוונתה להפחית את פליטות הפחמן ב-50% עד 2050 מרמות של 2005.

הדלק ישפר גם את איכות האוויר עם הפחתה של עד 90% מהפיח הנפלט ממנועי המטוסים ויביא לכמעט 100% הפחתה בתחמוצות הגופרית. הפיתוח צפוי להביא גם השקעות של מאות מיליוני פאונדים, מאות מקומות עבודה במהלך הבנייה וכ-130 מקומות עבודה קבועים לאזור.

בריטיש איירווייס הינה חברה מייסדת בברית התעופה המובילה OneWorld. המיזוג עם איבריה תחת קבוצת IAG והברית המשולשת שיצרה עם איבריה ואמריקן איירליינס, מאפשר לחברה להציע לנוסעים טיסות במחירים אטרקטיביים ללמעלה מ-500 יעדים ברחבי העולם.

בריטיש איירווייס איתרה בישראל את "העובד הוותיק ביותר של החברה"

כחלק מההכנות לחגיגות 100 השנים להיווסדה של החברה, עמלו אנשי הארכיון של בריטיש במאמץ בינלאומי על מנת להציג את אוסף הפריטים ההיסטורי והעשיר מימי ראשית החברה, דרך עשרות נקודות ציון משמעותיות החל מתיעוד רגעים מהשקת הטיסה הבינלאומית הראשונה של החברה ועד לתמונות האחרונות ממחלקת העסקים החדשה והמתקדמת ביותר של החברה. במלאכת החיפושים, אשר זרועותיה הגיעו גם לארצנו, נתקלו אנשי החברה בסיפור שהוא לא פחות ממדהים. בלב תל אביב, מתגורר לו מר אלכס זילוני בן ה-103 שעבד כטכנאי מטוסים בחברה בין השנים 1939-1941. לציון המאורע, קיבל אלכס אות הוקרה מיוחד מבריטיש איירווייס עבור תרומתו ועשייתו בחברה וכמו כן גם את תואר  "העובד המבוגר ביותר של בריטיש איירווייס."

את התואר העניק לו מר אנדרו ברם, המנהל המסחרי העולמי של בריטיש איירווייס, באירוע שהתקיים היום.  יעל קטן אמרה שסיפורו של אלכס הוא "בין המדהימים והמרתקים שנחשפנו אליהם במהלך 87 שנות פעילות החברה בארץ, מי היה מאמין שאדם כמו אלכס, מלח הארץ, שכיהן בתפקידים בכירים במערכת הביטחון הישראלית, יציג בפנינו גם חלק משמעותי מההיסטוריה של בריטיש איירווייס, בזמן שהחברה מציינת 100 שנות מורשת אווירית."

אלכס נולד בשנת 1916 בפולין ועלה עם משפחתו לארץ ב-1921. הוריו של אלכס היו מראשוני המתיישבים ומקימי שכונת רחביה המפורסמת בירושלים. את נעוריו העביר אלכס כספורטאי ומדריך בצופים עד שסיים את לימודיו התיכוניים ב-1934 והצטרף לארגון "ההגנה" ולקבוצה ה"נודדת" בפיקודו של יצחק שדה. במקביל לשירותו בארגונים הלוחמים, ביצע אלכס תפקיד מנהלתי במשרד המנדטורי לארכיטקטורה בירושלים, שם נחשף לראשונה למקצועות הנדסה והחליט כי ברצונו ללמוד ולהתפתח בתחום. בשנת 1936, עת ההפוגה "מהמאורעות" קיבל אלכס את אישורו של יעקב פת, מפקד ההגנה באזור ירושלים, אשר התיר לו לצאת מישראל לטובת לימודי הנדסת מכונות ואווירונאוטיקה.

בכדי לקבל אישור לימודים בממלכה הבריטית, היה זקוק אלכס למצוא מקום אשר ימליץ ויהיה מוכן לקלוט אותו לעבודה. תודות להמלצה מיוחדת מאשתו של הלורד רידינג (אשר על שמו קרויה תחנת הכוח בת"א) התקבל אלכס לעבוד כמכונאי מתמחה בחברת התעופה הלאומית של בריטניה Imperial Airways שהיא חברת האם של המותג המוכר כיום כ-British Airways . במהלך עבודתו, אלכס היה אמון על הטיפול השוטף ותחזוקת מנועי המטוסים של Imperial Airways  אשר נחתו בנמל התעופה  Croydon, אשר שכן בדרום לונדון ושימש כנמל הבית של החברה.

אלכס זילוני בן ה-103 העובד הוותיק והמבוגר ביותר של החברה. צילום סיון פרג’

ב – 1940, כאשר המטוסים הגרמנים שעטו מעל שמי בריטניה, חזה אלכס במו עיניו  "בבליץ" הגרמני שהחריב את בנייניה של לונדון בתחילת מלחמת העולם השנייה, והחליט לעזוב את עבודתו ב- Imperial Airways במטרה להתנדב ולסייע במאמצי המלחמה של הצבא הבריטי. מאחר והיה בעל תואר בהנדסה עם ניסיון מקצועי בתחזוקת מטוסים, התקבל אלכס לשורות חיל האוויר הבריטי ובמהלך שירותו הצבאי הלך והתקדם בצמרת הדרגות. במשך 7 שנים בין 1940-1947 וכאשר הוא נודד במקומות שונים בין החזית לעורף בהתאם לדרישות הצבא, ביצע אלכס תפקידים שונים ומגוונים עד לרמת מפקד טייסת מכונאים שמנתה  כ- 200 חיילים בריטיים. בעודו משרת בחיל האוויר הבריטי, היה בין 100 הראשונים שהקימו את האגודה שהובילה את  פיתוח פרויקט "ההליקופטר" שהיה למסוק הבריטי הראשון.

עם חזרתו לארץ בשנת 1947, זילוני נמנה על מקימי חיל האוויר, כאשר מונה באופן אישי על ידי הרמטכ"ל דאז יעקב דורי, לשמש כראש המטה הראשון של חיל האוויר הישראלי.  לאחר מכן, כיהן במספר תפקידי מפתח בכירים ביותר בחיל האוויר וביניהם, הקצין הממונה על פעילות חיל האוויר באירופה, מפקד כנף מילואים, מייסד הקורס הראשון לקצינים טכניים בכירים, מפקד להק ההדרכה, ועוזר נספח צה"ל ארה"ב וקנדה.

עם השנים, שמר אלכס פריטים ומסמכים רבים מימי עבודתו בבריטיש איירווייס. בין המסמכים, תלוש המשכורת הראשון שלו בחברה, מכתב אישי מהלורד רידינג שמבטיח כי יעזור לו למצוא תפקיד בחברה ואפילו המכתב המאשר לו רשמית להגיע לבריטניה.

האוסף המיוחד של בריטיש איירווייס זמין לצפייה גם באינטרנט, בתוכו מוצגות מאות תמונות וסרטונים היסטוריים וכמו כן מאמרים וכתבות המציגים כיצד התפתחה בריטיש איירווייס, החל מביצוע הטיסה המסחרית הבינלאומית הראשונה ועד להפיכתה לענקית תעופה מובילה המטיסה יותר מ- 45 מיליון נוסעים בשנה ללמעלה מ 200  יעדים מרחבי העולם.

Exit mobile version