Site icon IAS

אנדולו ג’ט מתכננת להפעיל 4 טיסות שבועיות מתל אביב לדלמן

נמל התעופה הבינלאומי של דלמן, בטורקיה. צילום Ferrovial

קבוצת פרוויאל (Grupo Ferrovial) הספרדית, העוסקת בתפעול ותחזוקה של תשתיות תחבורה חתמה עם קבוצת YDA, אחת מקבוצות התשתית הגדולות בטורקיה, על הסכם לרכישת 60% ממניות החברה המנהלת את הזיכיון לנמל התעופה הבינלאומי דלמן (Dalaman) שבטורקיה תמורת סכום המוערך ב- 140 מיליון אירו.

לנמל התעופה שני טרמינלים, אחד לטיסות פנימיות ואחד בינלאומיות, עם קיבולת של למעלה מ-20 מיליון נוסעים בשנה, עבור למעלה מ-40 מטוסים, מקום חניה למכוניות ואוטובוסים תיירותיים. היא גם מתכננת להקים תחנת כוח מתחדשת, שתהפוך אותה לאחד הפרויקטים הברי-קיימאים והידידותיים לסביבה בטורקיה.

קבוצת YDA המפעילה את הנכס מאז 2006 ולה זיכיון הפעלת נמל התעופה עד 2042, תשמור על 40% ממניותיה, לאחר שביצעה שדרוגים גדולים במתקנים. השלמת העסקה מותנית באישורים המקובלים לעסקה מסוג זה, לרבות אישור מהרשויות הטורקיות. תהליך המכירה צפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2022.

"זו הזדמנות ייחודית לגוון את תיק ניהול נמלי התעופה שלנו באזור, שהפך ליעד תיירותי בינלאומי בצמיחה מהירה בטורקיה", אמר לוק בוג'ה (Luke Bugeja), מנכ"ל נמלי התעופה של קבוצת פרוויאל. "לקבוצת YDA יש ניסיון רב בבנייה ותפעול תשתיות תחת נוסחת P3 בטורקיה, מה שהופך אותה לשותפה האידיאלית לפרויקט זה. קבוצת פרוויאל ממשיכה להתקדם מבלי לאבד את ההזדמנויות בשווקים האסטרטגיים שלנו".

"אנו שמחים לקבל את פני קבוצת פרוויאל כשותפה. הברית האסטרטגית הזו מייצגת הזדמנות ייחודית להפגיש את המומחיות המשולבת של שתי החברות בתעשיית התעופה הטורקית", אמר Hüseyin Arslan, יו"ר קבוצת YDA. "הסינרגיה הנגזרת מהשלמת העסקה תחבר את לקוחותינו ליעדים חדשים, תוך פוטנציאל צמיחה משמעותי הן לדלמן והן לשווקים אחרים. אנו משוכנעים ששותפות זו בין שתי קבוצות עם נוכחות גלובלית בעסקי התעופה תתרום עוד יותר להצלחתנו".

אנדולוג'ט- החברה הבת של טורקיש איירליינס . צילום יח"צ

חברת אנדולו ג’ט (AnadoluJet), החברה-הבת של טורקיש איירליינס, מתכננת להפעיל 4 טיסות שבועיות מתל אביב לדלמן. נמל התעופה הבינלאומי של דלמן ממוקם בריביירה הטורקית, אחד מאזורי התיירות האטרקטיביים ביותר בטורקיה ובים התיכון, עם מתקני תרבות, ספורט ופנאי רבים. לפני מגפת הקורונה, עברו בנמל התעופה כ-5 מיליון נוסעים בשנה, רובם בינלאומיים, לאחר גידול של 78% מאז 2006, והיא מדורגת במקום הרביעי בטורקיה במונחים של מספר נוסעים בינלאומיים.

Exit mobile version