Site icon IAS

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי (צילום: עוזי בכר)

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי (צילום: עוזי בכר)

לאחר כהונה ארוכה בתפקיד ועבודה משותפת עם 5 שרים, הודיע אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, ותיק המנכ"לים בשירות המדינה, על כוונתו לסיים את תפקידו. במהלך שנות כהונתו, הוביל הלוי רפורמות רבות באסטרטגיה השיווקית הבין לאומית של משרד התיירות, וכן בתחומי התעופה, התשתיות והמבנה הארגוני של משרד התיירות. הלוי נכנס לתפקידו בשנת 2013 כשהתיירות הנכנסת בשפל לאחר עשור של סטגנציה בתיירות, שלא הצליחה לפרוץ את מחסום ה-2.9 מיליון תיירים בשנה.

לאחר תהליך עמוק של למידת שוק התיירות העולמי ובחינת חלופות אסטרטגיות שונות, הוביל הלוי תוכנית אסטרטגית גלובלית חדשה למשרד התיירות, שמטרתה המרכזית פריצת דרך משמעותית בתיירות הנכנסת לישראל. תקציב השיווק של ישראל שולש והגיע לכחצי מילארד שקל בשנה. נבחרה אסטרטגיית מותגים חדשה, שבמרכזה מותגי התיירות ירושלים ותל אביב, זאת לצד מותגים נוספים כמו ים המלח, אילת ומותג הנגב. תקציבי השיווק בדיגיטל הוגדלו באופן דרמטי ונחתמו הסכמי שיווק ראשונים מסוגם, עם ענקיות התיירות הגדולות בעולם, ביניהן אקספדיה וסיטריפ. ואכן, מיד לאחר יישום התוכנית, החל זינוק דרמטי בתיירות, ומתחילת 2017 ועד תחילת 2020 נשברו בכל חודש שיאי התיירות הנכנסת לישראל, כאשר בסוף 2019 נרשם שיא שרק 3 שנים קודם נראה דמיוני לחלוטין: 4.55 מיליון תיירים בשנה, וקצב של 5 מיליון תיירים בחודשים שלפני הקורונה.

בתחום התעופה הוביל הלוי הסכמים חדשים הן באילת והן בנתב"ג, שהביאו לפתיחת קווי תעופה מיעדים חדשים מכל רחבי העולם, והגיעו לשיא עם חתימת ההסכמים לראשונה בהיסטוריה עם  חברות התעופה היינאן מסין ואייר אינדיה מהודו, וכן חתימת ההסכמים עם חברת הלואו קוסט ריינאייר שטסה לאילת ובהמשך גם לנתב"ג. הסכמים אלה הביאו לגידול חסר תקדים בתיירות הנכנסת לישראל ולחיזוק תעשיית התיירות והמלונאות.

בתחומי התשתיות הוביל הלוי, בין השאר, את התוכנית החדשה לתשתיות ומלונאות בים, בהיקף של למעלה ממילארד ₪, ובכלל זה שיווק הקרקעות המוצלח ליזמים באזור ים המלח, הקמת הטיילת החדשה וחידוש חופי ים המלח, הפרויקט להקמת הנמל החדש בעכו העתיקה, חידוש ושיפוץ הטיילת הצפונית באילת, ופרויקט ענק לתכנון ויישום הטיילת הדרומית החדשה באילת, תכנון ויישום התוכנית האסטרטגית תיירותית לנגב שאושרה השבוע בממשלה, ועוד. כל זאת לצד שימת דגש על מחויבות הרשויות המקומיות והעיריות לשימור, תחזוקה ונראות התשתיות המוקמות על ידי משרד התיירות. לצד ההצלחות הגדולות, הוקפאו פרויקטים שהיה חשש שלא ניתן יהיה להקימם ברמה נאותה ולתחזקם בצורה מספקת לטובת הציבור לאורך זמן.

בשנות כהונתו של הלוי מוקדו תקציבי התשתיות וההשקעות של המשרד בתיירות ברת השגה – "תיירות עממית", תוך הקצאת תקציבים רבים להקמת מלונות 3 כוכבים, הוסטלים, הקמת אתרי קמפינג – תחום שהתפתח לממדים אדירים על מגוון סוגיו. האסטרטגיה החדשה הביאה לתנופת פיתוח, להישגים וליזמויות יוצאי דופן גם במרכזי ערים. בשנים האחרונות ואף בחודשים האחרונים, הודיעו רשתות, יזמים ומותגים בין לאומיים רבים, על כוונתם להקים פרויקטים חדשים נוספים ברחבי הארץ.

במהלך תקופת הקורונה הלוי פעל לייצר בטחונות לתעשייה, כדי לאפשר לה לשרוד "ולהחזיק את הראש מעל המים" וכן עסק בשימור התשתיות ליום שאחרי הנגיף. המשרד השקיע משאבים רבים בפיתוח הבסיס השיווקי הבינלאומי ושינה לחלוטין את האסטרטגיה השיווקית תוך ביצוע התאמות ליום שאחרי המשבר. החודש הכריז משרד התיירות על פתיחת ישראל לתיירים לאחר כמעט שנתיים של עצירה מוחלטת, לקראת חזרה הדרגתית של התיירות לישראל.

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "כדי להוציא לפועל את החזון למהפך בתעשיית התיירות בישראל, יש צורך בניווט בין אילוצים בירוקרטיים גדולים מאוד, רתימת אנשי מקצוע מובילים, גיוס תקציבים ועוד. תכננתי לפרוש לאחר 7 שנות כהונה מוצלחות ועם שיאי תיירות מוכחים, אך עם תחילת משבר הקורונה, תעשיית התיירות ידעה את אחד המשברים הקשים בתולדותיה. זאת,  במקביל למציאות פוליטית מורכבת בה פעל המשרד ללא תקציב מדינה במשך תקופה ארוכה, דבר שהקשה רבות על התעשייה.

 "האחריות האישית והציבורית חייבה אותי להישאר ולא לפרוש בשיא המשבר הקשה בתולדות התיירות העולמית ובמיוחד לאחר שהיינו בשיא של כל הזמנים בתיירות הנכנסת לישראל. בחרתי להמשיך בכל כוחי עד שנתקרב לחוף מבטחים ורק אז להעביר את מקל ניהול המשרד לבא אחרי. בחצי השנה האחרונה זכיתי לעבוד לצד השר יואל רזבוזוב. גיבשנו יחד מתווים לסיוע לתעשייה, בנינו את מדיניות המשרד לתקופה הקרובה וכן הרכבנו יחד את הדרישות והמאפיינים למחליפי בתפקיד שכולי תקווה שיביא את המשרד לשיאים חדשים".  

ועוד הוסיף הלוי: "אני רוצה להודות לשר לשעבר, ד"ר עוזי לנדאו, שמינה אותי לתפקיד בתחילת הדרך ונתן בי אמון וגיבוי מלא, לכלל השינויים המורכבים שהובלנו יחד הן מבחינת המבנה הארגוני של המשרד והן מבחינה אסטרטגית. לשר יריב לוין, על דרך משותפת ומרתקת במשך חמש שנים, בה חתמנו על הסכמים היסטוריים ושברנו שיאי תיירות בניגוד לכל התחזיות. לשרים הנוספים עמם עבדתי, אסף זמיר ואורית פרקש הכהן, אשר עבדו במציאות מאתגרת וללא יציבות שלטונית וכמובן ליואל רזבוזוב, שהבין את גודל האחריות לתעשייה ולמשרד דווקא בעת הזאת, ואני בטוח שיזכה להוביל את תעשיית התיירות בחזרה להיות כוח כלכלי משמעותי. ברצוני גם להודות לעובדי המשרד המסורים, ליועציי שליוו אותי ולכל הגורמים ואנשי המקצוע שסייעו לנו לאורך השנים. אני מאחל הצלחה רבה לכל מי שיבוא אחרי והלוואי שנגיע בהקדם לשיאים חדשים".  

שר התיירות יואל רזבוזוב: "אני מודה לאמיר הלוי על 9 שנים בהן הוא הצעיד את משרד התיירות ואת כל התיירות לישראל לשיאים אדירים. בתקופתו מדינת ישראל הצליחה לארח כ-4.5 מיליון תיירים בשנה שהכניסו כ-40 מיליארד שקלים למשק הישראלי. העובדה שאמיר הלוי נענה לבקשתי להישאר בתפקידו ובמשרד, עד שנסיים את גלי הקורונה ונחזיר את התיירים לישראל, זוכה להערכה. זו הייתה עבורי העברת מקל מקצועית ונכונה לתעשיית התיירות בישראל, לכל עובדיה שסבלו כמעט שנתיים ממשבר הקורונה ולעובדי המשרד הנפלאים. מדינת ישראל מוקירה לך את שעשית עבורה".

קמפיין משרד התיירות בתקופת המהפך התיירות:

https://www.youtube.com/watch?v=NlOJ-i5hJdI

Exit mobile version