Site icon IAS

"אם ידרשו מאיתנו להחזיר הלוואות זה יכול להיות גזר דין מוות"

כניסת תיירים וישראלים לישראל. צילום עוזי בכר

היום (יום שני) נערך דיון בועדת הכלכלה בכנסת בנושא: סיוע לעסקים בתקופת משבר הקורונה. במסגרת הועדה, שיקף יוסי פתאל, מנכ״ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, את המצב הקשה בו מצוי הענף, שאינו עובד כלל מאז חודש מרץ, ואת העובדה כי מארגני התיירות זקוקים לסיוע, לא רק בנושא פירעון ההלוואות, אלא באישור מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות לישראל, שיאפשר להם להתכונן ולתכנן קדימה את עבודתם.

פתאל בפני הועדה: ״כשנתנו את האשראים במרץ המצב היה קשה- היום המצב קשה עוד יותר. כולם הניחו שברבעון האחרון תהיה חזרה לעבודה, זה לא קרה ולכן חייבים לעשות ארגון מחדש של ההחלטות בנושא הפירעון. אם ידרשו מאיתנו להשיב את האשראים שנתנו מכל סוג, זה עלול להיות גזר דין מוות עבור חלק ממארגני התיירות! אין כלכלן שיכול להגיד שעסק שנמצא 9 חודשים באפס פעילות יכול להחזיר הלוואות.

עוד הוסיף פתאל ואמר: לא מדובר רק בעזרה לעסקים, חשוב לי להדגיש שענף התיירות הנכנסת הוא ענף הייצוא השישי בגודלו בישראל, ואינו נופל בתרומתו לכלכלת ישראל מהייצוא הביטחוני. תרומת הענף לכלכלה היא אדירה (כ-8.8 מיליארד ש״ח בשנה) ! יש לנו בענף 140 חברות, 2000 עובדים, ואנו אחראים על 10% ממקומות העבודה בפריפריה. אנחנו עם אפס פעילות ב״אונס״ המדינה שמסרבת לשרטט אופק, והמתווים שגיבשנו, לא יצאו אל הפועל. לא ביקשנו להכניס תיירים, אלא רק להתכונן לקראת הגעתם וגם זה לא קרה. לאחר הישיבה מסר פתאל כי: יש אור בקצה המנהרה והממשלה מסתירה אותו״.

Exit mobile version