אל על גייסה בהנפקת כתבי אופציות סכום של 77 מיליון דולר (250 מיליון שקל), מתוכם רכשה חברת כנפי נשרים תעופה, שבשליטתו של אלי רוזנברג כתבי אופציות בסכום של 50 מיליון דולר, משקיעים מוסדיים רכשו אופציות בסכום של 27 מיליון דולר.
אל על הציעה במכרז כתבי האופציות בין 750 מיליון לבין 1,250 מיליון כתבי אופציות לתקופת מימוש של 4 שנים, במחיר מימוש של 30 אגורות, כשמחיר המימוש יהיה צמוד לשער הדולר. ההנפקה הסתיימה עם ביקוש יתר של 40% בסכום של 334 מיליון שקל. בכך ביצעה אל על את הצעד שנדרשה לבצע על ידי משרד האוצר והבנקים כתנאי לקבלת הלוואות בנקאיות בסכום של כ-300 מיליון דולר עם ערבות מדינה של 82.5%.
לפני הנפקת האופציות גייסה אל על הון בסכום של כ-150 מיליון דולר, כשהמדינה רכשה מניות המקנות לה כ-14% ממניות החברה (ללא זכויות הצבעה), כנפי נשרים רכשה כ-43% ממניות החברה.
החברה מקווה שבעוד כשלושה שבועות היא תקבל את ההלוואות ויחד עם תוצאת הנפקת כתבי האופציות, היא תוכל להחזיר את יתרת החוב שלה ללקוחות שטיסותיהם בוטלו, לשלם פיצויים לעובדים וחובות לספקים.
היקף הפעילות של מטוסי אל על, על פי הנהלתה, יגיע בשנים 2022-2023 ל-75% ובשנים 2024-2025 יגיע ההיקף לפעילות מלאה. כמו כן, החברה צופה, כי תזרים המזומנים השוטף בניכוי השקעות צפוי להגיע בשנת 2024 ל־437 מיליון דולר.
אם תתקבל את ההלוואה של 300 מיליון דולר, מתכננת אל על בשלב הבא לחתום על הסכמי עבודה חדשים, לצמצם 30% מהמשרות בחברה (פיטורים), לבצע הפחתת שכר, להחזיר 5 מטוסי 737-800 למחכירים עם אפשרות להוציא מהשירות עוד 6 מטוסי 737-800. כל זאת בהתבסס ברמות הביקוש העתידיות. כמו כן מתכננת החברה גמישות תפעולית לגבי הפעלת מטוסי הנוסעים לצורך פעילות מטענים. החברה תבצע תוכנית לצמצום הוצאות קבועות ומשתנות שלא בשכר ותבצע התאמות ברשת הנתיבים.