Site icon IAS

אליטליה תקבל סיוע ממשלתי של 200 מיליון אירו

מטוס אליטליה. צילום יח"צ

אתר aerotime מדווח כי נציבות האיחוד האירופי אישרה לממשלת איטליה להעניק סיוע של 200 מיליון אירו לחברת הדגל האיטלקית, אליטליה. הסיוע בא לעזור ולכסות את הפסדי החברה בעקבות משבר הקורונה, זאת למרות המשבר שפקד את החברה עוד לפני עידן הקורונה.

מרגרטה וסטגר, מנהלת ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, הצהירה כי הסיוע הממלכתי מכסה על הפסדיה של אליטליה שקשורים ישירות למגבלות הנסיעה בשל התפרצות נגיף COVID-19. על פי וסטאגר, מענק של 200 מיליון אירו עבור אליטליה הוא "בהתאם לכללי הסיוע של האיחוד האירופי".

"אמצעי זה יאפשר לאיטליה לפצות את אליטליה בגין הנזק שנגרם ישירות עקב מגבלות הנסיעה הדרושות להגבלת התפשטות נגיף הקורונה. שוק התעופה הוא אחד הענפים שנפגעו קשה במיוחד מהתפרצות הנגיף", ציינה וסטגר בהודעה לעיתונות.

זו לא הפעם הראשונה שאליטליה זוכה לתמיכה כספית. חברת התעופה הגדולה באיטליה הגישה בקשה לפשיטת רגל בשנת 2017. עם הזמן נעשו מספר ניסיונות לסייע לה. בשנת 2017 קיבלה אליטליה הלוואה של כ-900 מיליון אירו לתהליך ארגון מחדש. שנתיים לאחר מכן, בשנת 2019, ניתנה לה הלוואה נוספת בסך 400 מיליון אירו לאותה מטרה.

עם זאת, היקפי התמיכה הכספית עוררו ספקות אם תהליך הבנייה מחדש של חברת התעופה מתבצע על פי החוק. עקב מספר רב של תלונות בנושאי מדיניות תחרות, נציבות האיחוד האירופי פתחה בהליך חקירה רשמי על ההלוואות בסך 900 מיליון אירו בשנת 2018 והליך חקירה רשמי נפרד על הלוואה בסך 400 מיליון אירו באוקטובר 2019.

Exit mobile version