Site icon IAS

"אישרנו הסכם פטור מוויזות בין ישראל לאיחוד האמירויות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. Depositphotos

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה היום (א') בנושא פטור מאשרות: "הממשלה צפויה לאשר היום החלטה חשובה נוספת – הסכם פטור מאשרות בין ישראל לאיחוד האמירויות. זו המדינה הערבית הראשונה שנחתם איתה הסכם כזה, וזהו צעד חשוב שיאפשר תיירות הדדית. זה יפתח ויחזק כמובן את הקשרים בין המדינות ואת הקשרים הכלכליים. אני מאמין שכל אזרחי ישראל, כל העולם, רואה את השינוי הכביר שאנחנו מחוללים באזורנו בכל תחום. אולי לא שמתם לב לכך, כי זה לא קיבל כיסוי תקשורתי גדול, אבל בשבוע שעבר ביקר פה שר החוץ של בחריין, מדינה שלא היו לנו יחסים רשמיים איתה, ביקר במעון ראש ממשלת ישראל בירושלים. זהו שינוי עצום. סודאן, בשבוע שעבר, בפעם הראשונה נמנעה בהצבעה נגד ישראל באו"ם, לאחר שבאופן מסורתי הצביעה נגדנו. אלה סימנים לבאות, ולא רק בתחומים האלה, אני מקווה שיהיו לנו תמיד עוד ועוד בשורות טובות.

מאוחר יותר ראש הממשלה בציוץ בטוויטר: "מתחילים את השבוע בתנופה של עשייה :אישרנו הסכם פטור מוויזות בין ישראל לאיחוד האמירויות. כך נראה שלום תמורת שלום. זה חשוב לתיירות ולכלכלה המתפתחת בינינו."

בטקס האזכרה הממלכתי לפולה ודוד בן גוריון ז"ל, שנערך היום בשדה בוקר הוסיף ואמר ראש הממשלה: "בד בבד עם ההכרה המתחזקת בעולם הערבי כשישראל נטועה לתמיד במולדתה – קמים מנהיגים ערבים נועזים ופורצי-דרך, שמבינים את יתרונות השלום. בהמשך להסכמי השלום עם מצרים וירדן, לאחרונה, תוך שישה שבועות, הבאנו שלושה הסכמי שלום ונורמליזציה חדשים: עם איחוד האמירויות, עם בחריין, ועם סודן. אם נמשיך בדרך זו של חיזוק עוצמתה של ישראל, וחיזוק הקשר עם המחנה הערבי המתון ששואף ליציבות וקידמה – נראה עוד מדינות שמרחיבות את מעגל השלום."

לאחר אישור הממשלות שתי המדינות, ישלחו אגרות דיפלומטיות וההסכם יכנס לתוקף לאחר 30 יום משליחת האגרות. מדובר בהסכם ייחודי וראשון עם מדינה ערבית.

Exit mobile version