Site icon IAS

"אירופה מובילה במדיניות הפעלת התיירות מחדש"

ממשלות באירופה הובילו את חידוש הפעילות התיירותית. צילום freepik

מסקר חדש שערך ארגון התיירות העולמי (UNWTO) עולה כי ממשלות ברחבי העולם הגיבו במהירות במטרה להפחית את השפעת נגיף הקורונה על ענף התיירות במדינתם. מרגע הקלת מגבלות הנסיעה, ארגון התיירות העולמי פרסם הנחיות בנושא תיירות ו-COVID-19 המצביע על המאמצים שננקטו כדי לשמור על מקומות העבודה בתחום התיירות ולהניח את היסודות להתאוששות.

מתחילת המשבר ארגון התיירות העולמי הפציר בממשלות ובארגונים בינלאומיים להפוך את התיירות לעדיפות, כסקטור מוביל לצמיחה כלכלית ומתוך 220 מדינות, נכון ל-22 במאי 2020, כ-167 דיווחו על נקיטת צעדים שמטרתם להפחית את השפעת המשבר, 144 נקטו צעדים פיסקליים ו-100 מדינות נקטו צעדים ספציפיים בתמיכה במשרות והכשרה, הן בתחום התיירות והן בענפי כלכלה מרכזיים אחרים.

מזכ"ל ארגון התיירות העולמי, זורב פולוליקשווילי (Zurab Pololikashvili) מסר בתגובה: "עמדת הממשלות לתמוך בתיירות וכעת להפעילה מחדש מעידה על חשיבותה לכלכלה. במדינות רבות, במיוחד בעולם המתפתח, התיירות היא תומך מרכזי בצמיחה הכלכלית ולכן חיוני שנתחיל להפעיל את התיירות באופן אחראי."

תיירת סינית באירופה. . צילום Depostphotos

ארגון התיירות העולמי מצא כי הצורה הנפוצה ביותר כלכלית שאומצה ע"י ממשלות כוללת תמריצים פיסקליים כמו פטור ו/או דחיית מיסים, מסגרות אשראי מיוחדות והלוואות אטרקטיביות. 80% מעסקי התיירות קיבלו סיוע ממוקד להגנה על מקומות העבודה וקידום הכשרה ומיומנויות מקצועיות.

ממשלות באירופה הובילו את הקו עם 33% , אסיה והאוקיינוס השקט 25%, יבשת אמריקה 14% ואפריקה עם 4%. קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והבנק העולמי תמכו בממשלות, במיוחד במנגנונים מיוחדים להלוואות, כמו גם בסיוע טכני.

Exit mobile version