Site icon IAS

איסטנבול מצטרפת למשפחת מדריך המסעדות היוקרתי מישלן

שר התרבות והתיירות הטורקי, מהמט נורי ארסוי וגונדל פולנק, המנהל הבינלאומי של מדריכי מישלן

איסטנבול, בין המרכזים המובילים בעולם לתיירות גסטרונומית, מציעה לסועדים תרבות אוכל עתיקה המעוצבת על ידי מורשת תרבותית ייחודית המשתקפת במוסדות האוכל המשובחים עטורי הפרסים של העיר.

כבירה לאימפריות לאורך ההיסטוריה, איסטנבול הייתה זה מכבר נקודת היסוד של מסורות גסטרונומיות המשתרעות על פני יבשות, כמו גם מקום הולדתם של מטבחי הארמון המפורסמים. מדריך מישלן ממליץ כעת על איסטנבול עבור תיירי גסטרונומיה ומציג עבורם תרבות קולינרית יצירתית, דינמית ומקורית המפגישה את העבר והעתיד. איסטנבול, מטרופולין עולמי שמציע למבקרים בו הזדמנות ליהנות ממאכלים מסורתיים כמו גם ממטבח בינלאומי עילאי, היא היעד ה-38 שהובא לסצנת הגסטרונומיה העולמית על ידי מדריך מישלן, אשר מובילה את תחום המזון והמשקאות העולמי מאז שנות ה-1900.

שר התרבות והתיירות של טורקיה, מהמט נורי ארסוי, נאם בפגישה בה הוסכם על הצטרפותה של איסטנבול למדריך מישלן וציין כי "פעילויות למיצוב איסטנבול – אחת הערים המתויירות ביותר בעולם – כ'עיר גסטרונומית' ימשכו תיירים המעוניינים באוכל טוב ובטעמים יוצאי דופן לטורקיה. עוד הוסיף ארסוי כי "העניין של מדריך מישלן בתחום הקולינריה באיסטנבול מוכיח שטורקיה נמצאת גם בחזית התיירות הגסטרונומית. מדריך מישלן יעביר את הקולינריה שלנו, הבולטת במקוריות, בגיוון, בקיימות וביצירתיות שלה, אל הבמה העולמית עם פרספקטיבה חדשה לגמרי”.

איסטנבול מצטרפת למשפחת מדריך המסעדות היוקרתי מישלן

גונדל פולנק, המנהלת הבינלאומית של מדריכי מישלן, ציינה: "איסטנבול מרתקת את העולם במשך מאות שנים עם ההיסטוריה, התרבות והזהות הבין-תרבותית שלה. הבחירה של מדריך מישלן באיסטנבול תציג את העיר לאניני טעם ברחבי העולם והיא מונעת על ידי מסורות עתיקות וכישרונות צעירים, בעלי ראש פתוח ויצירתי המעצבים זהות טעם מקורית". כמו כן היא הדגישה כי "הסצנה הקולינרית של איסטנבול הדהימה את הצוות שלנו”.

הבחירה של מדריך מישלן באיסטנבול צפויה למשוך תיירות גסטרונומית אליה בפרט ואל טורקיה בכלל, לסייע למדינה לתפוס את מקומה הראוי בין המרכזים הגסטרונומיים המובילים בעולם ולהעצים את ערך המותג של איסטנבול, בדגש על השפים היצירתיים של איסטנבול. הבחירה במסעדות הראשונות באיסטנבול שנבדקו על ידי נציגים עצמאיים של מדריך מישלן, המבצעים ביקורים חסויים במסעדות, יוכרז בטקס שאורגן על ידי מישלן ב-11 באוקטובר 2022.

Exit mobile version