Site icon IAS

איחוד האמירויות רשמה התקדמות במאבק בהלבנת הון ומימון טרור

מרכז דובאי השוקקת חיים צילום עוזי בכר

בידיעה שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות של האמירויות (WAM) נכתב כי חמיד אלזאבי, מנכ"ל המשרד המנהל לאיסור הלבנת הון ומימון טרור הודיע כי איחוד האמירויות התקדמה משמעותית במאבק בהלבנת הון ומימון טרור בשנה האחרונה.

כוח המשימה לפעילויות פיננסיות (FATF), גוף בין־ממשלתי שמושבו בפריז ובוחן את יכולתן של מדינות לזהות ולעצור פעולות מימון לא חוקיות, שיבח לאחרונה את התקדמות איחוד האמירויות במלחמתו במאבק בהלבנת הון ומימון טרור. משרד המנהל עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FATF כדי ליישם את תוכנית הפעולה של איחוד האמירויות, ונשאר מחויב במלואו להשגת כל היעדים המפורטים בתוכנית.

בראיון לסוכנות הידיעות של האמירויות (WAM), אמר אלזאבי כי איחוד האמירויות אימצה גישה של הממשלה כולה ועובדת בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות ברחבי איחוד האמירויות והמגזר הפרטי כדי להבטיח שכל הגופים מיישמים כראוי את איסור הלבנת הון, מדדי ומימון טרור.

המפקחים באיחוד האמירויות שלחו 161 קנסות ל- 76 חברות בסכום כולל של יותר מ-115 מיליון דירהם ברבעון הראשון של 2023, בהשוואה ל-76 מיליון דירהם בשנת 2022. גם העיקולים גדלו, כאשר כ- 925 מיליון דירהם הוחרמו מנובמבר 2022 ועד פברואר 2023.

כלכלת איחוד האמירויות צמחה ב-7.6% בשנה שעברה על פי נתוני משרד הכלכלה, וצפויה לצמוח ב-4.1% ב-2023 על פי הבנק העולמי. יש יתרונות חברתיים וכלכליים להגנה על כלכלת איחוד האמירויות וליכולתן של חברות לנהל עסקים בביטחון ובאמון.

"בעוד שההשקעה שלנו במסגרת הלאומית לאיסור הלבנת הון/ומימון טרור היא ארוכת טווח במהותה, אנחנו כבר רואים שיפורים בכל המערכת. אם ניקח כדוגמה את המגזר הפרטי שאימץ נהלים טובים יותר בתגובה למדיניות ולדרישות הפיקוח, והמודעות לפשעים פיננסיים עלתה באופן דרסטי, מה שמצביע על מערכת יעילה, מגובשת ודינמית".

אלזעבי הדגיש כמה מההישגים העיקריים של השנה החולפת, כולל דירוג איחוד האמירויות במקום החמישי בעולם בעיקולים ומעצרים כאחוז מסך הפשע הפיננסי הצפוי במדינה. סוכנויות אכיפת החוק האמירויות תרמו לחקירות ולמעצרים בינלאומיים גדולים, כולל רשת הסמים הגדולה באירופה והסוחר המבוקש ביותר של אינטרפול קידאן הבטמריאם – אזרח אריתראי מבוקש בגין הברחת מהגרים, סחר בבני אדם ופשעים קשורים אחרים, שנעצר בסודן בחודש ינואר 2023.

מרכז העיר אבו דאבי. צילום Depositphotos

יחידת המודיעין הפיננסי קיבלה בחודשיים הראשונים של 2023 כמעט 7,000 דיווחי עסקאות חשודות ודיווחי פעילות חשודה מגופים רלוונטיים על פני מוסדות פיננסיים ועסקים ומקצועות ייעודיים שאינם פיננסיים, עלייה של 81% מהשנה הקודמת. הגשות STR/SAR מ-DNFBP, כולל משרדי המרת מט"ח, ספקי שירותי מזומנים, סוחרי מתכות ואבנים יקרות, נדל"ן וספקי שירותי נכסים וירטואליים, עלו ב-91%.

אלזאבי הוסיף ואמר כי המשרד פועל במגוון רחב של מגזרים, במיוחד אלה שזוהו כבעלי סיכון גבוה על ידי הערכת הסיכונים הלאומית. המערכת הפגישה את המגזר הציבורי והפרטי באמצעות עבודתה של ועדת המשנה PPP של איחוד האמירויות. וכאמור, היא יישרה קו עם המאמצים הבינלאומיים באמצעות חתימה על MLAs חדשים ומספרים גבוהים יותר של STR/SARs הכוללים ישויות זרות.

תיקוני החקיקה העיקריים בשיתוף עם הרשויות המוסמכות, רשמו בשנת 2022 מספר שינויים משמעותיים בחקיקת איסור הלבנת הון, כולל אימוץ החלטת הממשלה 111 הנוגעת להסדרת נכסים וירטואליים וספקי שירותי נכסים וירטואליים.

ההחלטה מפתחת את המסגרת החקיקתית של מגזר ה-VA באיחוד האמירויות על ידי קביעה והגנה על הזכויות והחובות של כל הצדדים הרלוונטיים וקביעת הבסיס הרגולטורי שלו. זה גם מבטיח שתחום ה-VA באיחוד האמירויות עומד בחוק הפדרלי מס' (20) משנת 2018 בנושא איסור הלבנת הון ומאבק במימון טרור ומימון ארגונים בלתי חוקיים.

Exit mobile version