Site icon IAS

איזמיר תארח את הועידה האירופית השנתית לתיירות אופניים

כנסEuroVelo & Cycling Tourism יתקיים לראשונה בטורקיה. צילום freepik

פדרציית רוכבי האופניים האירופית (ECF) הכריזה כי העיר הטורקית איזמיר, הידועה בקו החוף היפה ומסלולי הרכיבה הרבים שלה, תארח את הועידה האירופית השנתית לתיירות אופניים "EuroVelo & Cycling Tourism" בתאריכים 11-13 באוקטובר 2023. אירוע זה, המתקיים מאז 2012 בכל שנה במדינה אחרת ומטרתו קידום ופיתוח ה-EuroVelo (רשת מסלולי האופניים האירופית), יתקיים לראשונה בטורקיה ויפגיש את כל השחקנים בתעשיית תיירות האופניים האירופית, לצד רבים מקהילת רוכבי האופניים האירופית, שיתארחו במלונות מוסמכי "Bike Friendly" בעיר איזמיר, השוכנת  במסלול הים התיכון של ה-ץEuroVelo .

הכנס השנה יאורגן ע"י משרד התרבות והתיירות של טורקיה, הסוכנות לקידום ופיתוח התיירות בטורקיה (TGA), והתאחדות רוכבי האופניים האירופית (ECF), בשיתוף עם עיריית איזמיר. EuroVelo 8, שמתחיל במחוז אנדלוסיה בספרד, מחבר את חופי הים התיכון של צרפת, איטליה וחצי האי הבלקני לטורקיה דרך מסלול הכולל את הערים דיקילי, ברגמה, אליאגה, פוסה, איזמיר, בליקליובה, אלאצ'י, צ'ימק סי, וצ'אקוק. יש לציין כי ישנם שני אתרי מורשת אייקוניים של אונסק"ו (אפזוס ופרגמון) בחלק של איזמיר במסלול הים התיכון של ה-EuroVelo  (EuroVelo 8).

המורשת והאינטראקציה עם רכיבה על אופניים יהיו במוקד הכנס

כנס התיירות EuroVelo & Cycling Tourism בולט כמפגש הבינלאומי החשוב ביותר לתיירות רכיבה על אופניים. בהיותו הפלטפורמה האידיאלית לשיתוף מידע על רשתות רכיבה על אופניים וסביבת תיירות הרכיבה, הכנס מציע למשתתפים גם הזדמנות לעקוב אחר התפתחויות התשתית העדכניות ביותר בענף הרכיבה וליצור קשרים חדשים על ידי החלפת רעיונות. בהתמקדות בפיתוח ועתידה של תיירות אופניים בת קיימא, הכנס מפגיש את כל בעלי העניין בתיירות אופניים, לרבות מומחי תיירות אופניים, נציגי איגודי אופניים בינלאומיים, מפעילי טיולי אופניים, נציגי אוניברסיטאות ואקדמיה, תיירות ורשויות ציבוריות, ולינה וחברות תחבורה ציבורית.

כנס EuroVelo & Cycling Tourism 2023, שנושא "רכיבה על אופניים: פרספקטיבה חדשה על מורשת", יעסוק בעתיד תיירות הרכיבה ועל דרכי התנסות, שימור וקידום המורשת של התחום. תוכנית הכנס מורכבת ממפגשים, סדנאות ואירועים חברתיים שיספקו תובנות לגבי רשתות שבילי אופניים ותיירות רכיבה, יקדמו שיטות עבודה מומלצות בתיירות רכיבה ויתמכו בחילופי מידע בין בעלי עניין. הכנס, שצפוי להציג ולהגביר את המודעות לתרבות הרכיבה והתיירות בטורקיה, מתיישב ישירות עם ההתמקדות של טורקיה בתיירות בת קיימא. ביקורים טכניים יאורגנו במהלך הכנס – המשתתפים יתנסו בחלק מהמסלולים הכלולים במסלול EuroVelo 8 תוך גילוי הערכים ההיסטוריים והגסטרונומיים המדוושים דרך איזמיר וציוני הדרך שלה.

אתר העתיקות אפסוס בטורקיה. צילום freepik

חווית רכיבה ייחודית במסלול המחבר היסטוריה וטבע

EuroVelo היא רשת אופניים בינלאומית פורצת דרך המחברת את יבשת אירופה, הכוללת 17 מסלולי רכיבה למרחקים ארוכים ייחודיים. רשת זו, המנוהלת על ידי ECF (פדרציית רוכבי האופניים האירופית), מורכבת ממסלולי טיול התומכים בקריטריונים של חיים אקולוגיים וברי קיימא המועדפים לרוב על ידי תיירים ומקומיים בעלי מוטיבציה לנסוע באופניים. EuroVelo מטפחת את תיירות הרכיבה בערים במסלוליה ותורמת לתשתיות אופניים, תחבורה אופניים ותרבות רכיבה.

טורקיה, שהופכת לפופולרית מאוד עבור תיירות אופניים והיא מדינה מפורסמת בינלאומית בכל הקשור למסלולי רכיבה על אופניים, משתתפת ב-EuroVelo כקטע של מסלול EuroVelo 8 – ים תיכוני עם המסלול המרהיב שלו באורך 500 קילומטרים באיזמיר. EuroVelo 8 – מסלול הים התיכון מתחיל מספרד וממשיך דרך צרפת, איטליה, סלובניה, קרואטיה, מונטנגרו, אלבניה ויוון, ואיזמיר ודרום קפריסין, ועובר דרך 11 מדינות.

תחנת המסלול הראשונה הנכנסת לטורקיה מנמל דיקילי של איזמיר בקילומטר ה-45 היא העיר העתיקה פרגמון, חלק מרשימת המורשת התרבותית העולמית של אונסק"ו. לאחר מכן, המסלול עובר דרך נקודות יפות באיזמיר ובסביבותיה, כמו גן העדן לציפורים של איזמיר, קארשיאקה, אלסנקאק, ספריהיסאר, סיאצ'יק, אורלה ואלאצ'י, בהתאמה, ומסתיים בעיר העתיקה של אפסוס, אתר מורשת תרבות עולמית נוסף של אונסק"ו.

מסלולי הרכיבה של טורקיה אינם מוגבלים לאיזמיר. המדינה מציעה פוטנציאל תיירותי אופניים ייחודי במיקומה הגיאוגרפי הייחודי והמצגות ההיסטוריות שלה. לטורקיה יש אינספור מסלולים שנוצרו במיוחד עבור מבקרים שרוצים לחקור את המורשת התרבותית של המדינה ואת הטבע הבלתי נגוע, ומרכזי תיירות אלטרנטיביים על הדוושות.

מסלול היערות הצדדיים של אירופה, שנוצר עבור רוכבי אופניים באיסטנבול; המסלולים Köyceğiz – Ortaca – Dalaman, המיועדים ל-MTB, גראבל ואופניים חשמליים במוגלה (Muğla) גן העדן התיירותי של טורקיה; דרך הליקיאנית – Maden Beach ברובע קמר באנטליה; ומסלול המוזיאון הפתוח של עמק גוברצ'ינליק – Göreme, המשלב את היופי הטבעי עוצר הנשימה של קפדוקיה עם אחד מהמרכזים ההיסטוריים החשובים ביותר של האזור, הם בין האלטרנטיבות האקזוטיות שטורקיה מציעה למבקרים.

על פדרציית רוכבי האופניים האירופית (ECF)

פדרציית רוכבי האופניים האירופית נוסדה בשנת 1983 והיא עמותה עצמאית ללא מטרות רווח שבסיסה בבריסל, המוקדשת להשגת רכיבה על אופניים יותר וטובה יותר עבור כולם באירופה וארגון הגג האירופי היחיד לרכיבה על אופניים לתחבורה ולפנאי. עם יותר מ-60 ארגונים חברים בלמעלה מ-40 מדינות, הוא מאחד את תנועות הרכיבה האירופיות כקול החברה האזרחית היחיד ברמה הפאן-אירופית וכארגון התמיכה של רוכבי האופניים הגדול והמוכר בעולם. למידע נוסף, בקרו בכתובת  ecf.com.

EuroVelo, רשת מסלולי האופניים האירופית, היא יוזמה של פדרציית רוכבי האופניים האירופית (ECF) בשיתוף פעולה עם שותפים לאומיים ואזוריים. EuroVelo משלבת מסלולי אופניים לאומיים ואזוריים קיימים ומתוכננים לרשת אירופאית אחת. זוהי רשת של 17 מסלולי אופניים למרחקים ארוכים המחברים ומאחדים את יבשת אירופה. המסלולים יכולים לשמש תיירי אופניים ומקומיים המבצעים נסיעות יומיות. למידע נוסף על EuroVelo, בקרו בכתובת www.EuroVelo.com, וללמוד עוד על יישום הפרויקט, בקרו באתר.

Exit mobile version