Site icon IAS

איבריה רוכשת את אייר אירופה

מטוס חברת התעופה אייר אירופה. צילום יח"צ

קבוצת התעופה הבינלאומית IAG ו-Globalia הודיעו על תיקון ההסכם המקורי שנחתם ב -4 בנובמבר 2019 לפיו איבריה- החברה הבת של IAG, הסכימה לרכוש את כל מניות חברת אייר אירופה.  על פי תנאי ההסכם המתוקן, הצדדים הסכימו כי הסכום שישלמה איבריה עבור אייר אירופה יופחת משווי הון עצמי של מיליארד אירו ל -500 מיליון אירו, כאשר התשלום נדחה עד יום השנה השישית להשלמת הרכישה.

בהנחה שכל התנאים בהסכם המתוקן והרכישה, יושלמו עד המחצית השנייה של 2021. הרכישה עדיין כפופה לאישור הנציבות האירופית.

נימוקים אסטרטגיים והשפעה פיננסית

מועצת המנהלים של IAG ממשיכה להאמין כי הרכישה נותרה חשובה מבחינה אסטרטגית לעתיד IAG ואיבריה, ממצבת את הקבוצה ליהנות מהזדמנויות צמיחה כאשר הענף ייצא מהמשבר חסר התקדים של  COVID-19. יתרונות הרכישה כוללים:

IAG ממשיכה לצפות כי הרכישה תייצר סינרגיות משמעותיות של עלויות והכנסות, והרכישה צפויה להיות רווחית כבר בשנה הראשונה . בהנחה שהיא תושלם במחצית השנייה של 2021, IAG תשתלט על אייר אירופה בזמן שהתאוששות תעשיית התעופה עשויה להיות משמעותית ככל שהחיסונים לנגיף COVID-19 ימשכו ברחבי העולם.

לואיס גלגו (Luis Gallego), מנכ"ל IAG, אמר: "גם איבריה וגם IAG מפגינים את עמידותם להתמודד עם המשבר העמוק ביותר בתולדות התעופה. להיות חלק מקבוצה גדולה זו הערובה הטובה ביותר להתמודד עם אתגרי השוק הנוכחיים אשר יועילו גם לאייר אירופה לאחר השלמת העסקה. אני שמח שהגענו להסכמה עם Globalia לדחות את התשלום עד להתאוששות הצפויה בתעשיית התעופה. "

חאבייר הידאלגו (Javier Hidalgo), מנכ"ל Globalia, אמר: "העסקה הזו היא מאמץ גדול עבור כולנו אבל היא הדרך הטובה ביותר להחזיר את התיירות והתעופה לספרד, ובמיוחד לרכזת מדריד."

חאבייר סאנצ'ז-פרייטו (Javier Sánchez-Prieto), מנכ"ל איבריה, אמר: "עסקה זו הגיונית אסטרטגית לחיזוק התחרותיות של הרכזת מדריד בבמה העולמית. היא תועיל לצרכנים והצטרפותה של אייר אירופה לקבוצת איבריה תשפר את כדאיותה של החברה לטובת עובדי איבריה ועובדי אייר אירופה."

מחלקת העסקים במטוס הדריימליינר של אייר אירופה. צילום יח"צ

הנכסים ברוטו של אייר אירופה ל- 31 בדצמבר 2019 היו 967 מיליון אירו. הכנסות של 2.1 מיליארד אירו, רווח תפעולי של 71 מיליון אירו ורווח לפני מס של 42 מיליון אירו. אייר אירופה הטיסה 13.1 מיליון נוסעים בשנת 2019 , נפח הנוסעים ירד בכ- 70% בשנת 2020.

לאייר אירופה יש כיום צי המונה 52 מטוסים לעומת 68 בסוף 2019. כל המטוסים למעט אחד נמצאים בחכירה תפעולית. כיום, אייר אירופה היא אחת מחברות התעופה הפרטיות המובילות בספרד, המפעילה טיסות סדירות פנימיות ובינלאומיות בקווים אירופיים וארוכי טווח לאמריקה הלטינית, צפון אמריקה, הקריביים וצפון אפריקה.

Exit mobile version