Site icon IAS

אזרחים ותיקים מצטרפים לענף המלונאות

כנס החפיפה לתוכנית "ותיקים בעבודה" נערך במלון רמדה ירושלים צילום: יוחאי צוברי

השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד) ונשיא התאחדות המלונות, אבי ניסנקורן, השיקו יוזמה חדשה לשילוב אזרחים ותיקים המבקשים לחזור לשוק העבודה במשרות שונות בענף המלונאות, בדגש על משרות כמו עובדי קבלה, מנהלי משמרות, תפקידי מטה, פיננסים ועוד. בכנס החשיפה, שנערך במסגרת מיזם "ותיקים בעבודה" של המשרד לשוויון חברתי להשמת מבוגרים בשוק העבודה, הביעה התאחדות המלונות נכונות להתאים את המשרות לדרישות ומאפייני העובדים המבוגרים: התאמה בחלקיות המשרות, תנאים פיזיים ושכר.

בכנס החשיפה לתכנית "ותיקים בעבודה" שנערך השבוע במלון "רמדה" בירושלים, השיקו השרה לשוויון חברתי, מירב כהן ונשיא התאחדות המלונות הנכנס, אבי ניסנקורן, את שיתוף הפעולה בין המשרד לשוויון חברתי והתאחדות המלונות בישראל, לקידום תעסוקת מבוגרים בתחום המלונאות לאחר דעיכת הגל הרביעי של מגפת הקורונה ועל הרקע המחסור החמור של עובדים בכל מקצועות הענף. בכנס לקחו חלק עשרות מנכ"לים ומנהלי משאבי אנוש של בתי מלון ברחבי הארץ, במהלכו נחשפו מנהלי בתי המלון ליתרונות הגדולים שבהעסקת מבוגרים, ולשירותים השונים שמעמידה לרשותם תכנית ההשמה של המשרד לשוויון חברתי: סיוע באיתור משרות מתאימות במלון, ליווי בתהליך הגיוס החל משלב אפיון המשרה, סיוע שוטף באיתור וגיוס עובדים מוכשרים עם ניסיון חיים עשיר, יצירת הכשרות משותפות והשמה איכותית לטווח ארוך. תהליך ההשמה יזכה לתמיכה וימומן במלואו על ידי המשרד לשוויון חברתי.

מנתוני המשרד, מספר האזרחים הוותיקים בגילאי 60 ומעלה, המעוניינים ומסוגלים לעבוד, אך לא נמצאים כיום במעגל התעסוקה, עומד כיום  על כ – 175,000 איש. על פי נתוני התאחדות המלונות, בשנת 2019 בטרם התפרצה מגפת הקורונה הועסקו בתחום המלונאות בארץ כ-42 אלף עובדים. לאחר מכן בחודש מארס 2020, עם היציאה לחל"ת, נשארו כ-5,000 עובדים בלבד. כיום, מועסקים בתחום כ-30 אלף עובדים ועל כן ישנו מחסור בתחום של כ-12 אלף עובדים, על מנת לתת שוב מענה לתקופות של תפוסות מלאות. המשרות הפנויות פרוסות בבתי מלון בכל רחבי הארץ, ומתבססות על ניסיון מקצועי, לתפקידי ניהול בדרגים שונים: מנהלי מטבח, כספים, אנשי קבלה ותפקידי מטה. במקביל לשיתוף הפעולה עם התאחדות המלונות, התקשר המשרד לשוויון חברתי עם חברות ההשמה "תגבור" ו"מעוף" במכרז להשמת מבוגרים בהיקף של 5 מיליון ₪, כאשר חברות ההשמה ישופו על ידי המשרד בגין הצלחות בהשמות למבוגרים במשק, בלבד.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "במסגרת התכנית שלנו לעידוד העסקת מבוגרים קידמנו תיקוני חקיקה שיהפכו את העבודה בגילאים הללו למשתלמת יותר, אנחנו מציעים למחפשי העבודות סיוע במציאת מקומות שמתאימים לצרכיהם, הכשרה וליווי וכמו כן יצרנו קשר עם מעסיקים גדולים במשק כדי לעודד אותם להעסיק עובדים מבוגרים. האוכלוסייה בארץ ובעולם מתבגרת וללא מיגור האפליה שקיימת בשוק התעסוקה כלפי מבוגרים, אנחנו פשוט נגזור על השכבה הזו באוכלוסייה חיי עוני. אני מודה לחבריי, שר התיירות יואל רזבוזוב ונשיא התאחדות המלונות הנכנס, אבי ניסנקורן, ולנשיא היוצא, אמיר חייק, על שיתוף פעולה פורה, שאנו מקווים שיוביל מעסיקים נוספים מעולמות תוכן מגוונים, לפתוח את שעריהם לעובדים מבוגרים".

יו"ר התאחדות המלונות, אבי ניסנקורן: "ענף המלונאות זקוק, במיוחד בעת הזו, לעובדים איכותיים ומסורים, בעלי ניסיון, ידע, ערכיות וכישורים נוספים במגוון רחב של תפקידים. הגיוון התעסוקתי והיתרונות שבהעסקת עובדים ותיקים הם מובהקים לשני הצדדים. לענף שסובל בעידן שלאחר הקורונה ממחסור קשה בעובדים, העסקת העובדים הללו חיונית ונכונה. אני מודה לשרה לשוויון חברתי ולשר התיירות, שנרתמו לסייע הן למצוקת העובדים בענף המלונאות והן למצוקת העובדים הותיקים הבלתי מועסקים בפתרון נכון ומיטבי לשני הצדדים.

Exit mobile version