Site icon IAS

אושרו 20 מתוך 25 חוות בודדים בנגב

מתחם אירוח בחוות בודדים בנגב. צילום שוש להב

אחת המטרות העיקריות בהקמתן של חוות הבודדים בנגב, היתה פיתוח אתרי תיירות באיזור. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, קיימה אתמול (29.6) ישיבת מעקב אחר הסדרת חוות הבודדים, בהמשך לתיקון חוק הרשות לפיתוח הנגב, אותו אישרה בכנסת ה-20. התיקון נועד להסדיר את מעמד החוות, עשרות שנים אחרי שהמדינה עצמה שלחה את בעליהן להתיישבות הבודדים בנגב. היו"ר מרגי פתח את הדיון ואמר כי לפי החוק, מחויב שר החקלאות לדווח לוועדה על הסדרת החוות, ש"נועדו להביא לנגב תיירות, חקלאות ותעסוקה".   

ממלאת מקום מנהל הרשות לתכנון במשרד החקלאות, רותי פרום, אמרה כי הוועדה הבין משרדית, בה חברים גם נציגי משרדי המשפטים, הגנת הסביבה, פיתוח הנגב והגליל והתיירות, להסדרת החוות החלה לפעול באפריל 2018, ומאז קיבלה 25 בקשות לאישור חוות בודדים. לדבריה, הוועדה קיימה 10 ישיבות, בהן אושרו 20 בקשות, בקשה נוספת נמצאת בהליכי אישור ועוד 4 בקשות נפסלו, לאחר שלא עמדו בתנאי הסף להגשת הבקשה. יו"ר הוועדה להסדרת חוות הבודדים ונציג המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אלי וקנין, אמר כי כ-90% מהחוות הוסדרו וכי הוועדה פעלה להסדיר כמה שיותר חוות ולמצוא כמה שיותר פתרונות.

בתום הדיון סיכם היו"ר מרגי ואמר בין השאר, כי "הוועדה תובעת מנציגי משרדי הממשלה לפעול לאישור חוות נוספות, בהתאם לחוק ותכליתו, וממליצה לתקן את החוק ולקבוע כי את הדיווח לוועדה ימסור השר לפיתוח הנגב והגליל".

Exit mobile version