מצגת חדשה (לחצו כאן) של אגף כלכלה ויחסים בינ"ל ברת"א על תנועת הנוסעים והמטען הבינ"ל בנתב"ג ועל תנועת הנוסעים הפנים ארצית בנמל התעופה רמון מצביעה, בין היתר, על הממצאים הבאים:
טיסות בינלאומיות בנתב"ג
חידוש מגמת הגידול במספר הנוסעים הבינ"ל בנתב"ג במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר לעומת אוגוסט וספטמבר בהתאמה, לאחר הירידה החדה שנרשמה במספר הנוסעים במהלך אוגוסט לעומת יולי.
התמתנות בשיעורי הירידה במהלך החודשים האחרונים לעומת החודשים המקבילים במהלך שנת 2019 במספר הנוסעים הבינ"ל ובהיצע טיסות הנוסעים הבינ"ל בנתב"ג.
שינוי משמעותי בהתפלגות הטיסות הישירות לפי נתיבים במהלך ספטמבר לעומת ספטמבר 2019. בין היתר, נרשם גידול מרשים בחלק השוק של הנוסעים בטיסות הישירות בין ישראל ליעדים בארה"ב וקנדה וירידה חדה בחלק השוק של הנוסעים בטיסות הישירות בין ישראל ל-רוסיה וליעדי המזרח הרחוק.
חברת אל על הפעילה במהלך חודש ספטמבר 30 מטוסים מתוך צי המטוסים שלה הכולל 45 מטוסי נוסעים. חברות ישראייר וארקיע הפעילו את כל המטוסים בצי שלהן, כאשר ישראייר קלטה לאחרונה מטוס איירבוס 320 נוסף (בנוסף, ישראייר וארקיע הפעילו מטוסים חכורים מחברות זרות).
הרב הגדול של חברות התעופה שהפעיל שרות טיסות נוסעים סדירות בינ"ל בנתב"ג לפני פרוץ מגפת הקורונה, חידש את השרות על ציר הזמן בין מאי 2020 ל- ספטמבר 2021 (כ- 80% מהחברות אשר הפעילו טיסות נוסעים סדירות בנתב"ג במהלך פברואר 2020).
חתימת הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות
חתימת הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות במהלך שנת 2020 אפשרה השקת טיסות נוסעים סדירות בין יעדים באיחוד האמירויות לישראל ע"י שלוש חברות מאיחוד האמירויות וע"י החברות אל על, ארקיע וישראייר. חתימת הסכם התעופה בין ישראל לבחריין אפשרה לחברה מבחריין (גולף אייר) להשיק טיסות נוסעים סדירות בין ישראל לבחריין בסוף חודש ספטמבר. חתימת הסכם התעופה בין ישראל למרוקו במהלך שנת 2021 מאפשרת לחברות הישראליות ולחברות ממרוקו להפעיל טיסות נוסעים סדירות בין ישראל ליעדים במרוקו.
טיסות פנים
חזרה למגמת הגידול במספר הנוסעים והטיסות הפנים ארציות בקו נתב"ג – רמון לאחר ירידת מדרגה במהלך חודש ספטמבר לעומת חודש אוגוסט ובהמשך למגמת הגידול משמעותי בתנועה מהלך התקופה מרץ עד יולי/אוגוסט.
הטסת מטענים
גידול בהיקף המטען המוטס בכל אחד מהחודשים מינואר עד אוקטובר לעומת החודשים המקבילים במהלך שנת 2019. כשני שליש מכמות המטען בספטמבר ובאוקטובר הוטס בטיסות מטען הכוללים בעיקר טיסות במטוסי מטען מתמחים ומספר קטן יחסית של טיסות במטוסי נוסעים (ללא הטסת נוסעים).