Site icon IAS

אבו דאבי: פופולריות היעד כמספר שיא המשתתפים בכנסים

צילום משותף של אורחי כנס אבו דאבי בתל אביב. צילום גיא יחיאלי

המשרד לתרבות ותיירות של אבו דאבי (DCT Abu Dhabi) בשיתוף חברת טרה – נובה, נציגת השיווק, יח"צ והמסחר בישראל של אבו דאבי, ערכו לאחרונה כנסים בתל אביב וחיפה במטרה להגביר את המודעות בקרב סוכני הנסיעות ובכירי ענף התיירות ליעד אבו דאבי. מספר שיא של 350 אורחים פקדו יחד את הכנסים המרשימים.

הכנס בתל אביב, נערך ביום ד' (ה-15 במרץ) במלון הפאר 'דיוויד קמפינסקי' שהושק באופן רשמי ביולי 2022 והוכרז 'המלון החדש הטוב ביותר בעולם לשנת 2022' על ידי מגזין התיירות היוקרתי "ULTRATRAVEL". 'אמור לי היכן נערך הכנס ואומר לך משהו על היעד', אמר לי פעם בכיר מעולם התיירות ולא ידע כמה הוא צדק. אני עצמי נשבתי בקסמו של היעד הנפלא בביקורי האחרון באיחוד האמירויות, כך שהיה ברור לי שאקח חלק בכנס ואתרום את חלקי בקידום היעד.

כנס אבו דאבי: אולם הקבלה. צילום עוזי בכר
דוכן של בשמים אותנטיים ונשים בלבוש מסורתי. צילום עוזי בכר

אולם קבלה גדול ומעוצב בקפידה קיבל את המוזמנים והציע טעימות של אוכל איכותי לצד יינות מובחרים. דוכן של בשמים אותנטיים ונשים בלבוש מסורתי תרמו לאווירה, כמו גם אמרתים לבושים בקאנדורה וגוטרה על ראשם, שהסתובבו והוו אטרקציית צילומים. ביתן קטן שעליו צילומים מהאי סיר באני יאס (Sir Bani Yas Island) הקסום החזיר אותי שוב לביקורי המופלא שם. אי יפיפה הממוקם כ-170 ק”מ דרום מערבית לאבו דאבי ואחד משמונה איים מדבריים באזור אל דאפרה. האי הטבעי הגדול באיחוד האמירויות המציע שמורת טבע, חופים מאורגנים, מגוון פעילויות רכיבה לכל המשפחה, המנזר הנוצרי היחיד באיחוד האמירויות ושלושה מלונות מרשת Anantara.

בכניסה לאולם הכנסים הגדול המתינו נציגי בתי מלונות ואטרקציות באבו דאבי, אליו הוזמנו סוכני הנסיעות הישראלים, לשיח, להיכרות ולעשיית עסקים. מטרת המארחים למצב את אבו דאבי כיעד תיירותי מגוון ואטרקטיבי בכל עונות השנה ולהגדיל את המבקרים מידי שנה.

סולטן עלי אל מנסורי (Sultan Ali Al Mansoori), ראש יחידת סחר, נסיעות ופיתוח שווקים, במשרד לתרבות ותיירות של אבו דאבי. צילום עוזי בכר

סולטן עלי אל מנסורי (Sultan Ali Al Mansoori), ראש יחידת סחר, נסיעות ופיתוח שווקים, במשרד לתרבות ותיירות של אבו דאבי אמר: " אבו דאבי, הוא יעד המציע את כל העולם במקום אחד באמצעות חוויות מרשימות ואינסופיות לכולם, ליהנות בזמנכם החופשי. אין אף עיר מגוונת ובטוחה בעולם כמו אבו דאבי ואנחנו ממתינים בזרועות פתוחות לקבל את התיירים הישראלים בארצנו".

דב קלמן, מייסד חברת טרה-נובה הנחה את הערב והזמין קבוצת פולקלור לבושה בבגדים מסורתיים לפתוח את הערב בריקוד אותנטי לשמחת המוזמנים, לפני שהמשיך ונתן סקירה על היעד. אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות תופסת למעשה 87% מכלל שטח איחוד האמירויות הערביות, נחשבת לבטוחה בעולם ומתגוררים בה 2.9 מיליון תושבים, מתוכם כ-30% בגילאי 30-39.

דב קלמן, מייסד חברת טרה-נובה. צילום עוזי בכר
קבוצת פולקלור מאבו דאבי לבושה בבגדים מסורתיים. צילום עוזי בכר

113,000 ישראלים ביקרו באבו דאבי בשנת 2022, אך נרשמו רק 53,000 לינות תיירים. מרבית הישראלים מגיעים ליום אחד בלבד ומספר הלינות הממוצע עומד על 2 לילות בהשוואה ל-3.2 בקרב תיירים ממדינות יעד אחרות. ב-2019 ביקרו בעיר כ-5.1 מיליון תיירים, מתוכם כ-42% אירופאיים. "מטרתנו להכפיל את מספר המבקרים ומספר לינות התיירים הישראלים בנוסף למצב אותה כיעד תיירותי מגוון ואטרקטיבי בכל עונות השנה, המתאים למשפחות וזוגות בכל הגילאים", אמר דב.

כיום פועלות בקו הטיסות תל אביב – אבו דאבי שתי טיסות יומיות ישירות של חברות התעופה וויזאייר אבו דאבי ואיתיחאד איירווייס, כשזמן הטיסה הוא פחות מ-3 שעות. מתוכננות גם טיסות של חברות נוספות, לדברי דב.

אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות, היא מרכז תרבות משגשג ובית למגוון אטרקציות, אתרי נופש יוקרתיים ומרכזי ועידות משוכללים. היעד מתמחה בשילוב של ניגודים, כגון מסורת ומורשת עם חדשנות טכנולוגית עתידנית; סובלנות בין-דתית ומנהיגות תרבותית עכשווית; קבלת פנים חמה ואותנטית עם חיי לילה תוססים, מוסדות תרבות בינלאומיים עם אירועי אומנות ומוזיקה מקומיים. העיר מציעה 168 מלונות, 33,000 חדרים במחיר ממוצע של 100$ לחדר. 67% מהמלונות הם ברמת 5 כוכבים.

אטרקציות באבו דאבי

עולם הפרארי באבו דאבי. צילום עוזי בכר

אחת מהאטרקציות הייחודיות של אבו דאבי היא מרכז הפנאי הפופולרי  Yas Islandבסמוך למרינת Yas המרשימה ולמלונות היוקרתיים, ישנו מתחם מקורה, המכיל מגוון אטרקציות כמו רכבת ההרים המהירה בעולם, מתקנים של Ferrari World Abu Dhabi, פארק מים ענקי, Yas Waterland Abu Dhabi, חוויית Warner Bros World Abu Dhabi המדהימה, מסלול מירוצים Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix, ה-Etihad Arena אולם מופעים ענק למטרות שונות ומגוונות, הממוקם בקו המים של מפרץ יאס, ומציע תשתית ברמה גבוהה מאוד לאירועים שונים מגוונים, קניון ה-Yas הענק, וחיי הלילה הזוהרים באזור ה-Yas Bay – טיילת לבילויים מהבוקר עד הלילה עם מעל 20 מסעדות, ברים ובתי קפה המשקיפים לים. באי YAS מעל ל-560 חנויות ומסעדות, ולמעלה מ-3000 חדרי מלון.

כ-20 קילומטרים משם נמצא  Saadiyat Island המתמקד באומנות בינלאומית ושואף להיות מרכז האומנות הגדול בעולם. מוזיאון Louvre Abu Dhabi מושך מיליוני תיירים מכל רחבי העולם הודות לעבודות של גדולי האמנות, כמו גם הארכיטקטורה המדהימה של המבנה. מוזיאון מפורסם נוסף, הוא ה-Guggenheim Abu Dhabi. בית ה-Abrahamic Family שמטרתו לקדם סובלנות ודו קיום. המתחם כולל מסגד, כנסייה ובית כנסת (ע"ש הרמב“ם), זהים בגודלם. כמו כן, אבו דאבי מזמינה תיירים מכל רחבי העולם להתרשם מה-Sheikh Zayed Mosque, אחד האתרים המתויירים ביותר בעיר.

UAE Garden City: Al Ain  – במרחק 90 דקות נסיעה מאבו דאבי נמצאת עיר הגנים של איחוד האמירויות הערביות, אל עין. פינוק לעיניים ולנשמה, באל עין, נופים ירוקים מדהימים ומעיינות חמים טבעיים, אתרי מורשת מדהימים של אונסק"ו.

הפארק הלאומי Mangrove – אטרקציה חדשה בלב יער המנגרוב שנמצא במרכז העיר. אפשרות לפעילויות ספורטיביות כולל קיאקים, טרקינג על הגשרים מסביבו.

אבו דאבי: תוכנית ההטבות לכנסים ואירועים. צילום עוזי בכר

דורית זומר, אחראית בצוות הישראלי על נושא הכנסים והאירועים העסקיים באבו דאבי, הציגה סדרת הטבות המשתנות בהתאם למספר המשתתפים ומחזור האירוע. לפרטים נוספים לחצו כאן.

דוד דיין, לשעבר המנהל המסחרי של "קווי חופשה" אחראי על קידום היעד בקרב סוכני הנסיעות ונועה רבינוביץ' אחראית על היח"צ ופרסום.

המוזמנים זכו בסוף הערב להשתתף בהגרלת פרסים יקרי ערך, שכללו אירוח בבתי מלון ושני פרסים ראשונים – חבילה של טיסות ואירוח בבתי מלון יוקרתיים. האירוע הסתיים בארוחת ערב מפנקת.

כנס אבו דאבי: הזוכה המאושרת בהגרלת הפרס הראשון. צילום עוזי בכר

אודות DCT אבו דאבי: המחלקה לתרבות ותיירות אבו דאבי פועלת למען צמיחה בת-קיימא של התרבות, התיירות והזירה העסקית היצירתית. המחלקה פועלת להשגת השאיפות הגלובליות הנרחבות של אבו דאבי, מייצרת פתרונות חדשניים, ומשתמשת בכלים הטובים ביותר, כדי לייצר חוויית תיירות ותרבות מתקדמת, תוך איזון עם המורשת והשאיפה למצוינות של האמירתים. אנחנו עובדים על מנת להעצים ולמצב את אבו דאבי כיעד אותנטי, חדשני ובעל חוויות בלתי ניתנות להשוואה. אבו דאבי מאופיינת על ידי הכנסת האורחים החמה, היזמות החדשנית והחשיבה היצירתית.

צילום משותף של אורחי כנס אבו דאבי בחיפה. צילום גיא יחיאלי
Exit mobile version