Site icon IAS

לא רק איסטנבול: איזמיר ובודרום מצטרפות למדריך מישלן בטורקיה

העיר אלקאטי בפרובינציית איזמיר. צילום באדיבות TGA

מישלן, מדריך המסעדות היוקרתי בעולם, הכריז רשמית על הרחבת פעילותו בטורקיה, גם לערי החוף איזמיר ובודרום. מבחר המסעדות המלא של מדריך מישלן איסטנבול, איזמיר ובודרום 2024 – ייחשף ב-9 בנובמבר 2023 במהלך טקס מדריך מישלן שיערך באיסטנבול.

איזמיר וסביבתה: כולל רובע אורלה (Urla) המקסים, על דרך היין, מושרשת מאוד במסורת הקולינרית הטורקית והים תיכונית ובטרואר המקומי, תוך שהיא מציעה אפשרויות אוכל רבות. ממסעדות גסטרונומיות ואופנתיות, לבתי קפה מודרניים ועד מסעדות מסורתיות ופופולריות. איזמיר מבריקה דרך המגוון של ההיצע הקולינרי הייחודי שלה, לעתים קרובות מנוהלות על ידי שפים צעירים מקומיים, אשר להוטים במיוחד לייעל את המורשת שלהם באופן מודרני, כשמסעדות רבות מציעות טעמים מהים האגאי, דגים טריים שנתפסו ו"בלאגן עשיר".

בודרום: אחד מיעדי התיירות היוקרתיים בריביירה הטורקית, הממוקם במחוז מוגלה (Muğla), ישנו שילוב נהדר של מסעדות טורקיות המשבחות טעמים אותנטיים וטעמים של ים, עם מסעדות המציעות מטבח בינלאומי – שהאסיאתי והאיטלקי הם הפופולריים שבהם – היוצר ביחד סצנת אוכל מרגשת. כאן, אתרי נופש יוקרתיים מתרכזים בחוויות האוכל הטובות ביותר ובאלה היצירתיות ביותר.

גונדל פולנק (Gwendal Poullennec), המנהלת הבינלאומית של מדריך מישלן, אומרת: "לאחר עצירה ראשונה באיסטנבול בשנה שעברה, הנציגים שלנו שמחים לשים את איזמיר ובודרום על מפת הדרכים שלהם. אכן, שני המקומות הללו הם לא רק מקומות נהדרים לחוויות תרבותיות ותיירות בלתי נשכחות, אלא הם גם מתהדרים בסצנות קולינריות הראויות להתגלות. אם איזמיר וסביבתה מציעות מסעדות מרגשות, המשבחות את הטרואר המקומי ומדגימות את הכישורים הגסטרונומיים ברמה הגבוהה של שפים צעירים רבים, בודרום מבריקה בשל מגוון המסעדות שלה, שרבות מהן מסורתיות ונגישות הממוקמות במרכז העיר, כאשר קונספטים קולינריים חדשניים ניתן למצוא באתרי הנופש היוקרתיים בעיר. על ידי הוספת שתי הערים הללו למשפחת מדריך מישלן, אנו מקווים להפיץ ברחבי העולם את המסר שטורקיה היא יעד גסטרונומי שאסור לפספס".

העיר בודרום ברביירה הטורקית. צילום באדיבות TGA

מהמט נורי ארסוי (Mehmet Nuri Ersoy), שר התרבות והתיירות של הרפובליקה של טורקיה, הוסיף: "אנו שמחים שאחרי איסטנבול, גם איזמיר ובודרום באות לידי ביטוי כ'ערים גסטרונומיות'. כעת נוכל להציג לעולם את העושר של התרבות הקולינרית שלנו, שבבסיסה קונספט הקיימות, הודות לשפים המוכשרים שלנו, שממזגים את המוצרים האיכותיים ביותר של האזור עם גישת ה- farm-to-table שלהם. מבקרים שיגיעו לאיזמיר ולבודרום כדי לטעום את המטעמים הללו, יופתעו ממי הטורקיז של הטורקיה, המורשת ההיסטורית העמוקה, איכות האתרים והאפשרויות הבלתי מוגבלות, החל מתיירות שייט ועד הפלגה בסירות מפרש (גולט). אנו שמחים על שתי התוספות החדשות הללו, המראות את הפוטנציאל הגובר של הסצנה הקולינרית הטורקית, ואנו מאמינים מאוד שערים רבות נוספות יתווספו בשנים הקרובות".

מדריך מישלן איסטנבול: שיצא לראשונה בשנת 2022, הציג את הפוטנציאל הגסטרונומי והמגוון הקולינרי של העיר, תוך שהוא ממליץ על 53 מסעדות, מתוכן 5 מסעדות שזכו לכוכבי מישלן – מסעדה אחת עם שני כוכבי מישלן, ו-4 מסעדות עם כוכב מישלן אחד. מדריך מישלן איסטנבול הדגיש מגוון מנות עונתיות ומיוחדות, כמו גם שם דגש מיוחד על סוגים שונים של מסעדות – מביסטרו גסטרונומי ומסעדות יוקרה עד מסעדות מסורתיות.

5 קריטריונים: כפי שקורה בכל היעדים שהוא מכסה, מדריך מישלן ידגיש את הסצנה הקולינרית של איזמיר ובודרום וימליץ על המסעדות הטובות ביותר שהן מציעות, בהתבסס על המתודולוגיה ההיסטורית והאוניברסלית של המדריך. מתודולוגיה זו, שנפרסה על ידי צוות נציגים אנונימיים ובלתי תלויים שלה, כולם אנשי מקצוע לשעבר של התעשייה, וכיום עובדים במשרה מלאה של קבוצת מישלן, מתמקדת רק באיכות המזון המוצע, המוערכת לפי 5 קריטריונים: איכות המרכיבים / השליטה בטכניקות הבישול / הרמוניה של טעמים / אישיותו של השף דרך המטבח / העקביות הן לאורך זמן והן על פני כל התפריט.

מבחר המסעדות המלא של מדריך מישלן איסטנבול, איזמיר, בודרום 2024, ייחשף ב-9 בנובמבר 2023 במהלך טקס מדריך מישלן שיערך באיסטנבול.

Exit mobile version