Site icon IAS

הושקה תחרות עולמית ראשונה לסטארט-אפים בתחום הגסטרונומיה

דוכן המיצים בשוק בוקריה בברצלונה. צילום Depositphotos

הגסטרונומיה היא העומדת במרכזה של יוזמה חלוצית של ארגון התיירות העולמי UNWTO ומרכז הבישול הבסקי (BCC), שהשיקו תחרות עולמית לחברות הזנק, לחברות בוגרות או מתפתחות, טכנולוגיות ולא-טכנולוגיות עם רעיונות חדשניים, המסוגלות לבצע מהפכה ושילוב גסטרונומיה בתיירות, שתעורר השראה בתיירים ותעודד אותם לטייל.

זו היוזמה הראשונה והגדולה בעולם המוקדשת לזיהוי חברות חדשות שיובילו לשינוי של ענף התיירות הגסטרונומי.

UNWTO, ארגון התיירות העולמי המסונף לאו"ם, בשיתוף עם מרכז הבישול שבחבל הבסקים בספרד, מסביר כי המורשת התרבותית הפכה בימינו לגורם מכריע במשיכת התיירים. תיירות גסטרונומית, כמרכיב וכוח מניע של התרבות והמסורת, היא משאב חיוני המוסיף ערך ומספק פתרונות ליעדים המבקשים להתבלט באמצעות הצעת מוצר ייחודי.

התחרות תאפשר לזהות את הפתרונות והפרויקטים הטובים ביותר שתורמים למגזר באמצעות הצעות חלוציות ליישום טכנולוגיות מתפתחות, כמו גם חברות או חברות סטארט-אפים מתעוררים. מטרתו היא לזהות אתגרים ופרויקטים, ולזרז חידושים שיכולים לשנות את ענף הגסטרונומיה בעתיד הקרוב.

גסטרונומיה ביוון. מרכיב וכוח מניע של התרבות והמסורת, צילום יח"צ

"השקעות וחדשנות בתיירות אינן מטרות בפני עצמן, אלא אמצעי לקידום מוצרים תיירותיים טובים יותר, לשפר את המשילות בתיירות ולרתום את יכולתה המוכחת לטפח קיימות, ליצור מקומות עבודה ולספק הזדמנויות", אמר מזכ"ל הארגון, זוראב פולוליקאשווילי.

פעילותו של המרכז הקולינרי הבסקי הניבה עד כה כמעט 50 סטארט-אפים שמקדמים מתן פתרונות חדשניים, בני-קיימא ובעלי ערך מוסף גבוה בשרשרת הערך הגסטרונומית.

חברות הזנק מוזמנות להציג מודלים עסקיים הקשורים לקיימות ואשר יוסיפו ערך למורשת התרבותית והמקומית. הזוכים בתחרות יקבלו את ההזדמנות להציג את הפרויקטים שלהם בפורום ה-5 העולמי על גסטרונומיה תיירותית בין ה-2-3 במאי 2019, בסן סבסטיאן, ספרד, עם אפשרות של קבלת ייעוץ אישי מהמומחים הבסקים.

מידע נוסף באתר

המוזיקה היא הגסטרונומיה החדשה

אולם מסתבר שלגסטרונומיה קם מתחרה: המוזיקה. דו"ח של ארגון התיירות העולמי שכותרותו "מוזיקה היא הגסטרונומיה החדשה", הוא המדריך הראשון שמיועד למוזיקה ותיירות ויוצג ב-6 בנובמבר במסגרת יריד התיירות השנתי ה-WTM בלונדון.

הוא הראשון לבחון ולהגדיר את הקשר בין מוזיקה ותיירות. לפי נתוני הארגון, צמיחתם של שני המגזרים עולה על הצמיחה הכלכלית העולמית. בשנת 2017 גדלה תעשיית המוסיקה ב-8%, כפליים משיעור של הכלכלה העולמית, בעוד כניסות התיירים גדלו ב-7%. הדו"ח גם בוחן כיצד המגזרים יכולים לשתף פעולה כדי להגדיל את הערך הכלכלי של שניהם.

לדברי הארגון, זהו הדו"ח הראשון המסתכל על המוזיקה ככוח מניע חשוב של תיירות. "בהסתמך על חוויות מכל רחבי העולם, הוא מלמד אותנו כיצד מוזיקה היא כלי להגברת היעדים ועוזרת לספר טוב יותר את הסיפורים שלהם".

ריצ'רד קווסט מ-CNN, ינחה שני פאנלים. צילום עירית רוזנבלום

יריד התיירות העולמי World Travel Market (WTM) לשנת 2018 ייפתח מחר, יום שני ה-5 בנובמבר בלונדון. ביריד ימשיך ארגון התיירות העולמי לשים דגש על השקעה בחדשנות וקידום בתחום הדיגיטל עבור תעשיית התיירות, שתספק הזדמנויות לכולם. ארגון התיירות העולמי יהיה שותף לאירוח ועידת שרי תיירות והשקת נייר עבודה על היחסים בין מוזיקה ותיירות ביריד, בין ה-6-7 בנובמבר.

בעקבות יום התיירות העולמי שנחוג ב-27 בספטמבר בבודפשט שבהונגריה בנושא "תיירות והטרנפורמציה הדיגיטלית", ופורום בענייני פתרונות מידע שהתקיים ב-1 בנובמבר בבחיין, תעסוק ועידת שרי התיירות ב-6 בנובמבר בנושא ההשקעה בטכנולוגיה התיירותית.

כתב העסקים הבינלאומי של CNN ריצ'רד קווסט, ינחה שני פאנלים עם דגש על יצירת רעיונות ושיתופי פעולה חדשניים שיכולים להגביר את ההשקעה בתיירות. פיתוח מערכת אקולוגית חדשנית, קבלת החלטות המונעת על בסיס נתונים, מיתוג יעד דיגיטלי ותפקיד הממשלה והמדיניות בניהול תיירות חכמה, הם בין הנושאים שבהם תעסוק הוועידה.

Exit mobile version