Site icon IAS

מאבק על חתימת ההסכם הקיבוצי למורי הדרך

תיירים בישראל. צילום Depositphotos

תיירים עם מורה דרך בישראל. צילום Depositphotos

לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל הודיעה היום כי "בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, דחה אתמול את בקשת התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות להיות צד בהליך של עמותת 'מורשת דרך' כנגד חתימת הסכם עבודה קיבוצי בין אגודת מורי הדרך ללשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל כארגון המעסיקים בענף".

לפי לשון ההודעה, "לאחר דחיית בקשת ההתאחדות להצטרף כצד להליך ולהסכם הקיבוצי, ובעקבות הדיון ודברי השופטים, החליטה העמותה למחוק את העתירה למניעת חתימת הסכם העבודה הקיבוצי בין מארגני התיירות למורי הדרך בישראל 'על מנת לחסוך מזמנו של  בית הדין ושל הצדדים'…"

יוסי פתאל מנכ"ל הלשכה, אמר כי "בקשת התאחדות סוכני הנסיעות להצטרף כצד, נבעה מאינטרסים פוליטיים צרים הזרים לעניין ומהותו. ההסכם הקיבוצי עונה על כל צרכי הענף והאינטרסים הסוציאליים של כלל מורי הדרך בישראל וההסכם החדש אף עולה ביתרונותיו על הסכמים קודמים. בעקבות הדיון ותוצאותיו תחתום הלשכה על ההסכם הקיבוצי עם אגודת מורי הדרך בימים הקרובים".

קבוצת צליינים צועדת במדבר. מאבק על ייצוג מורי הדרך. צילום Depositphotos

מהתאחדות משרדי הנסיעות נמסר מנגד כי אתמול נדונה תביעתה של מורשת דרך להיות מוכרת כארגון היציג של מורי הדרך בתחום התיירות הנכנסת וכי בהמלצת בית הדין, מורשת דרך הסכימה למחוק את התביעה, תוך שמירת כל טענותיה.

לדבריה, בית הדין לא דחה את בקשתה של ההתאחדות להצטרף, אלא קיבל את עמדתה לתיק בית הדין וקבע כי בכך מתייתר הצורך להכריע בבקשתה להצטרף. "בד בבד, בית הדין המליץ למורשת דרך למחוק את תביעתה, כך שההליך ממילא הסתיים".

עוד נמסר מהתאחדות משרדי הנסיעות כי משמעות הדבר היא שלשכת מארגני תיירות נכנסת ואגודת מורי הדרך ימשיכו לנהל משא ומתן לחתימתו של הסכם קיבוצי שאמור לחול על כלל אוכלוסיית מורי הדרך בישראל. זאת, על אף שלשכת מארגני תיירות נכנסת מייצגת את תחום התיירות הנכנסת בלבד.

לדברי מנכ"לית ההתאחדות, חני סובול: "ההתאחדות ממשיכה להיות ארגון המעסיקים הגדול והחזק בענף התיירות, המייצג מעסיקים הן בתחום התיירות הנכנסת, בתיירות הפנים ובתיירות היוצאת. על כן, ההתאחדות תמשיך לפעול למען זכויות כלל מורי הדרך וכלל המעסיקים בענף התיירות בישראל, כפי שהיא עשתה עד היום הן במישור הרגולטורי והחקיקתי, הן במישור ההכשרה המקצועית ובמישור יחסי העבודה."

Exit mobile version