Site icon IAS

יוסי פתאל מתריע על חוויית התייר המידרדרת

חנוכת לשכת מידע בנתב"ג על ידי שר התיירות יריב לוין. חוויית התייר נפגעת. צילום יעל מש.

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, אמר היום במסגרת יריד התיירות הבינלאומי WTM הנערך השבוע בלונדון בהשתתפות משרד התיירות, חברי לשכה ותיירנים, כי הגידול במספר התיירים מדרדר את חוויית הביקור שלהם.  .

עוד אמר פתאל כי ביקושי השיא בתיירות הנכנסת בחסות פעילות משרד התיירות, יוצרים עומס חסר תקדים על היצע התשתיות שמציעה המדינה לענף התיירות הנכנסת, השישי בגודלו בין כלל ענפי היצוא של ישראל.

פתאל: "חוויית התייר המידרדרת, מתחילה כבר בשדה התעופה בתור לביקורת דרכונים, אשר בשעות השיא היומיות יכולים התיירים להמתין גם כשעתיים. לבוחרים לנסוע במונית מהשדה אנחנו מחזיקים אצבעות", והוסיף כי ישנו מחסור חמור בחדרי מלון, כאשר במקביל המחירים מאמירים לרמות שלא הכרנו, כולל דרישות למקדמות עבור קבוצות לשנה למפרע. "באתרי התיירות המרכזיים יש עומס רב, לכלוך ודוחק הפוגעים בביקור התייר", הדגיש פתאל, "בשווקים העמוסים בתיירים אין דין ואין דיין בכל הקשור למחירים המופרזים שלעיתים נגבים מהתיירים. חאפרים מציגים עצמם כמורי דרך מורשים ועוד ".

ביקורת דרכונים בנתב"ג. תורים ממושכים. צילום יחצ

לדבריו, החגיגה הגדולה והחשובה של תיירים המציפים את רחובות הערים, עלולה להתגלות בדיעבד כתחילתו של משבר אמון של השווקים בעולם במוצר התיירות הישראלי. "ללשכה וחבריה מגיעים הרבה מאוד תלונות. בעבר הלא רחוק תיירים תמיד גילו רצון לשוב ולבקר בישראל, קולות אלו מתמעטים אצל לקוחותינו מחו״ל."

המדינה מורגלת לטפל במשברי תיירות של שפל בתנועה לארץ, אולם עכשיו דרושה היערכות מיוחדת לטיפול במשבר עודף התיירים, על התשתיות ואיכות השירותים הניתנים לתיירים", התריע פתאל.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי "אמירות מן הסוג הזה הן גם אינן נכונות וגם גורמות נזק מיותר לתדמית ההולכת ונבנית של ישראל כיעד תיירות. התיירות לישראל נמצאת בתנופה חסרת תקדים. לצד השיאים החדשים מדי חודש בתנועת התיירים, אנו נהנים משיעור מהגבוהים בעולם של תיירים החוזרים לביקור שני ושלישי בארץ, וזוהי הראיה הטובה ביותר לשביעות רצון התיירים מביקורם כאן."

בחודש אוקטובר 2018 נכנסו לישראל סה"כ כ-486 אלף תיירים, עלייה של 14% ביחס לחודש אוקטובר 2017, כשסך כל ההכנסות מתיירות במהלך החודש עומד על מעבר ל-2.5 מיליארד שקל.עלייה ניכרת בכניסות תיירים לישראל נרשמת בעיקר מיעדים בהם משקיע משרד התיירות בשיווק, במהלך השנתיים האחרונות.

הביתן הישראלי ביריד התיירות WTM 2018 בלונדון. צילום יח"צ
Exit mobile version