בשנים האחרונות ניצבת תעשיית התיירות בפני שיבוש וטלטלה. התיירות הדיגיטלית תופסת מקום מרכזי בפעילות ומודלים חדשים מאתגרים את הכוחות הפועלים בענף. ישראל. ה"סטארט אפ ניישן" ממצבת את מקומה כ"טרוול-טק ניישן" עם מאות חברות סטארט-אפ העוסקות בפיתוח אפליקציות וטכנולוגיות בתחום.
הכנס הראשון לחדשנות בתיירות שמפיקה קבוצת אנשים ומחשבים, יעסוק באתגרים ובהזדמנויות במהפכת התיירות הדיגיטלית ויהווה מקום מפגש מרכזי בין הסטארט-אפים ללקוחות ענף התיירות. מבין הנושאים שידונו בכנס: הטרנדים החזקים בתיירות דיגיטלית בשנים הקרובות, תיירות שיתופית וחכמת המונים בתיירות, רובוטיקה במלונאות ומלונות "חכמים", כלי AI (בינה מלאכותית) בשירות סוכני הנסיעות, ביג דאטה ופרסונליזציה, סיכוני סייבר בתיירות, חוויית לקוח בדיגיטל והתייעלות באופרציה. עוד ידון הכנס באפיון התייר של המחר, דור ה-Z והתנהגות צרכני התיירות החדשים: ספונטניות בעולם התיירות וכלכלה התנהגותית.
מבין בכירי הענף שייקחו חלק בכנס, חני סובול מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל, ד"ר נעם קוריאט ממשרד התיירות שירצה על תיירות דיגיטלית בעידן של חדשנות מערערת, אמיר חייק נשיא התאחדות המלונות בישראל, פיני שרי סמנכ"ל בכיר במנהל חוויית התייר, שרון גרנית מנהלת החדשנות בהתאחדות המלונות, נציגי חברות תעופה, מנכ"לי רשתות בתי מלון הפועלות בישראל ועוד.
במסגרת הכנס תתקיים תחרות לסטארט-אפים המציגים טכנולוגיות בעלות פוטנציאל מבטיח בתחום הטרוול-טק. החברות שיגיעו אל קו הגמר בתחרות יציגו במהלך הכנס במסגרת פיץ' בן 5 דקות בפני חבר השופטים והקהל. החברה הזוכה תזכה באירוח ומנטורינג עסקי ברשת מתחמי העבודה המשותפים OpenValley בשווי כ-30,000 שקלים.
לדברי חני סובול מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות המובילה את הכנס, ענף התיירות מחפש השקעות בטכנולוגיה כדי להתמודד עם התחרות הגלובלית. "סוכני הנסיעות חווים קשיים בתחרות מול ענקיות החיפוש כמו בוקינג.קום וקייאק. יחד עם זאת, אותם אתרים לא מחזיקים סחורה ישראלית כגון טיולים מאורגנים, חבילות של טיסה ומלון, או טיסות שכר וטרם עשו אדפטציה לשוק שלנו". החוזק של סוכני הנסיעות, מפרטת סובול, "נמצא בטיולים נישתיים, כגון טיולי סקי, קרוז וסיורי קולינריה, או בטיפול באוכלוסיות מגזריות כמו טיולים לחרדים או לבני הגיל השלישי. ה-IT יכול לסייע לסוכנים עם יכולת לבנות הצעות ערך מותאמות אישית על בסיס תובנות המופקות ממערכות ה-BI: מתי הלקוח נסע, מתי הוא צפוי לטוס שוב, להיכן, ועוד". סובול מסכמת כי התפיסה של הסוכנים היא שטכנולוגיה יקרה, אלא שזה לא חייב להיות כך. "בכנס נראה כי ניתן לבצע שיתופי פעולה במודלים שונים ונדון בפתרונות שיסייעו לכלל הכוחות בענף כדי שיוכלו להציע ללקוחות יותר הצעות ערך, ולהגדיל את המכירות".