Site icon IAS

בריסל: תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים נגד קבוצת לופטהנזה

מטוסי קבוצת לופטהנזה. צילום יח"צ

ETTSA – ההתאחדות האירופית לטכנולוגיה ושירותי תיירות (ארגון הגג של אתרי האינטרנט וה-GDS), בשיתוף עם ההתאחדות הגרמנית לתעשיית התיירות הדיגיטלית VIR, הגישו בבריסל תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות האירופית נגד קבוצת התעופה הגרמנית לופטהנזה.

התלונה מייחסת לקבוצת לופטהנזה מדיניות של אפליית מחירים בהפצת מוצריה לסוכני הנסיעות באמצעות ה-GDS – מערכת ההפצה של משרדי הנסיעות.

לפי הטענה, החברה מנצלת את מעמדה הדומיננטי ומסרבת לשווק לסוכנים את המחלקות הזולות שלה במערכות ה-GDS והיא מוכרת אותם רק במערכת ההזמנות הישירה של לופטהנזה. מעבר לכך, היא מטילה תוספות על רכישה באמצעות מערכות ההפצה.

לפי התלונה, מדיניות זו קונסת את הצרכנים ואת החברות שמשתמשים בסוכנים ובערוצי הפצה שאינם ישירים. להערכת ETTSA,  מדיניות לופטהנזה מייקרת את מחירי הכרטיסים לצרכנים ולמשתמשים בשירותי הסוכנים ובערוצי ההפצה הגלובליים וצרכנים כבר שילמו עד כה למעלה ממיליארד יורו עודפים.

"מדיניות כוחנית"

עוד נאמר בתלונה, כי לופטהנזה כופה על משרדי הנסיעות את המערכות הטכנולוגיות שלה, בעוד חברות אחרות בודקות בשלב זה מהי הטכנולוגיה הנכונה לענף התעופה.

ETTSA מציינת כי חברות תעופה נוספות צפויות לאמץ את המדיניות הכוחנית של לופטהנזה, מה שעלול להשפיע לרעה על מיליוני לקוחות אירופיים.

"אם הרגולטורים לא יתערבו, השיטות של לופטהנזה יובילו להקטנת התחרות, לצמצום מספר חברות התעופה, להמעטת הצעות לצרכנים ולבסוף  – למחירים גבוהים יותר", אמר מזכ"ל ETTSA, עמנואל מונייר. לדבריו, לאחר שהרגולטורים של הנציבות האירופית לא נקטו בשום צעד בנושא, החליטה ההתאחדות להגיש את התלונה. "הזמן לפעול הוא עכשיו", סיכם.

יו"ר VIR מייקל בולר הוסיף כי הם מבקרים את מדיניות ההפצה של לופטהנזה מזה זמן וכי ברור שהחברה מנסה לדחוק את המתחרים מחוץ לשוק. "זה בלתי נסבל והאיחוד האירופי חייב סוף סוף לפעול ולנקוט צעדים נגדיים".

Exit mobile version