Site icon IAS

בג"ץ לא התערב בהחלטה למנוע מהסוכנים מכירת ביטוח נסיעות

הרצון לטוס שוב. צילום Depositphotos

בג"ץ פסק אתמול כי לא יתערב בהחלטת הממונה על שוק ההון להקדים את מועד כניסתן לתוקף של הוראות חוזר, שיווק ומכירה בעניינם של סוכני נסיעות ולא מנע את הקדמת תחולת החוזר המגביל מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל ללקוחות משרדי הנסיעות

זאת, בין היתר, לאור פיזור הכנסת ועיכוב תהליכי החקיקה שקידמה התאחדות משרדי הנסיעות לתיקון סעיף 24 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, לתאריך בלתי ידוע.

כידוע, הצעות לתיקון סעיף 24 לחוק שירותים פיננסיים שיאפשרו מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל על ידי משרדי הנסיעות, הוגשו הן בכנסת ה-20 והן בכנסת ה-21, אך בשל פיזורן המוקדם של שתי כנסות אלה, טרם הושלמו.

השופט יצחק עמית הדגיש כי אין לפרש את פסק הדין כאמירה לגופו של עניין בשאלה מהו ההסדר הטוב ביותר מבחינת הצרכן בכל הקשור לשיווק ביטוח נסיעות לחו"ל. אמירה זו מתיישבת עם מהלך הדיון (1.7.2019), במסגרתו שאלו כל שופטי ההרכב כיצד ייתכן שפקידים זוטרים בקופות החולים, שאינם מקבלים הכשרה של סוכני ביטוח, מורשים למכור לציבור ביטוח נסיעות לחו״ל, בעוד שסוכני נסיעות שכן מקבלים הכשרה ויש להם ידע ייחודי על מסלולי הטיולים והסיכונים הגלומים בהם (ובהתאם, לפוליסות המתאימות להם), אינם מורשים לעשות כן.

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות. עוד לא מוותרים. צילום עירית רוזנבלום

בג"ץ עוד הוסיף, כי אמנם לא יתערב בפעילות הממונה בפרשנותו לחקיקה הקיימת, אך נוכח שיתוף הפעולה שהיה קיים עד כה בין הצדדים, הורה לממונה להמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם ההתאחדות כדי לתת מענה לקשיים שהוצפו בפניו באשר לפעילות סוכני הנסיעות והשלכותיה על ציבור המבוטחים.

מנכ"לית ההתאחדות חני סובול: "אני קוראת לממונה לנהוג כהמלצת שופטי ביהמ"ש העליון ולהידבר אתנו במטרה להקל על ציבור הנוסעים לחו"ל, ולייעל את הליך השיווק על מנת שיוביל לכך שכל נוסע ייצא מישראל עם כיסוי ביטוחי ההולם את הסיכונים הגלומים בטיולו. זהו ידע ייחודי של משרדי הנסיעות שאין בלתו".

סובול הוסיפה כי ההתאחדות תמשיך לקדם את הצעת החוק למכירת ביטוח נסיעות לחו"ל לציבור הנוסעים גם בכנסת ה-22, "כפי שמקובל במרבית מדינות העולם, לרבות במדינות האיחוד האירופי ובמדינות ה-OECD. מטרתנו היא לספק לנוסעים חוויית רכישה כוללת, נוחה ויעילה".

עוד נמסר מהתאחדות משרדי הנסיעות כי סוכני הנסיעות ממשיכים לשווק ביטוח לרווחת ציבור לקוחותיהם.

Exit mobile version