Site icon IAS

אתר גוליבר: טורקיה חוזרת לככב ברשימת 10 היעדים המבוקשים לקיץ

כרתים: האי מוביל את רשימת היעדים המבוקשים לחופשת יולי-אוגוסט. צילום עוזי בכר

חופשת הפסח עוד לפנינו, אולם הישראלים למדו שמי שלא טורח בערב שבת אין לו מקום בחופשת הקיץ . אי לכך מתבצעות כבר עתה הזמנות לחודשים יולי ואוגוסט.

לפי נתוני ההזמנות של אתר גוליבר, בראש רשימת היעדים המבוקשים בהזמנת חבילת נופש לחו"ל ליולי-אוגוסט נמצאים האי היווני כרתים עם עלות חבילה ממוצעת של 773$ לאדם, בורגס שבבולגריה עם חבילה במחיר ממוצע של 566$, פאפוס בקפריסין עם חבילה ממוצעת של 546$ ורודוס האי היווני במחיר ממוצע של 673$ לחבילת נופש.

אחד היעדים המפתיעים שנמנה עם עשרת היעדים המבוקשים בהזמנת חבילות נופש לקיץ הקרוב היא אנטליה שבטורקיה. לפי נתוני גוליבר, ניתן לראות כי אנטליה כובשת שוב את הנוסעים הישראלים, זאת לאחר תקופה ארוכה של ירידה בביקושים.

שני היעדים היקרים ביותר בקיץ הזה בקטגוריית חבילות הנופש באגן הים התיכון הם האי היווני חלקידיקי, עם מחיר ממוצע של 785$ לאדם והאי סנטוריני, עם חבילת נופש ממוצעת של 808$.

זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר, אומר כי רשימת היעדים המובילים בקטגוריית חבילות הנופש מעלה כי גם השנה הישראלים צפויים לבלות את חופשת הקיץ שלהם באיי יוון. "היעד המפתיע בקיץ הקרוב היא אנטליה, המציעה לתייר הישראלי את הקלאבים המפורסמים על בסיס הכל כלול וייתכן שגם חוזרת לרשימת 10 היעדים המבוקשים בזכות הצלחת הסדרה הפופולרית 'הכלה מאיסטנבול', שמחזירה את הישראלים לטורקיה בכלל ולאיסנטבול ולאנטליה בפרט".

רוזן מוסיף כי חצי האי חלקידיקי בצפון יוון הוא יעד שהרבה ישראלים עדיין לא גילו ולכן מתאים לנוסעים שכבר ביקרו בכרתים וברודוס ואילו האי היפהפה סנטוריני, המיועד בעיקר לזוגות, מציע חופשה יוונית יוקרתית יותר עם נופים עוצרי נשימה.

טביליסי, בירת גאורגיה. ישן וחדש משמשים בערבוביה. צילום אלון מלמד

מבוקשים בהזמנת טיסות ליולי-אוגוסט: ניו-יורק, תאילנד, איי יוון ואתונה

ברשימת עשרת היעדים המבוקשים בהזמנת טיסות לחודשים יולי-אוגוסט ניתן למצוא את ניו-יורק – עם ירידה של 16% במחירי הטיסות אליה בהשוואה לשנה שעברה. מחיר טיסה ממוצע לניו-יורק לחודשים יולי-אוגוסט יעמוד על 803$ בלבד, בהשוואה ל-959$ אשתקד. באופן מסורתי, הישראלים ינפשו בקיץ הקרוב גם בתאילנד, כשבנגקוק רושמת ירידה של 9% במחירי הטיסות ועם מחיר ממוצע של 720$ בלבד. לונדון מככבת גם היא בטבלת היעדים המבוקשים לקיץ ועם מחיר טיסה ממוצע של 515$.

הפתעת הקיץ הקרוב בהזמנת טיסות היא ככל הנראה אמסטרדם, הנכנסת לראשונה לדירוג היעדים המבוקשים לקיץ. אמסטרדם מובילה את הדירוג מבין יעדי אירופה עם מחיר טיסה ממוצע של 493$.

נראה שהישראלים למדו להפריד בין הזמנת טיסה ומלון ומנתוני גוליבר עולה כי ברשימת עשרת היעדים המבוקשים בהזמנת טיסות נמצאות גם רודוס וכרתים, יעדים שבעבר הוזמנו בעיקר כחבילת נופש כוללת. עם זאת, בהרכבת טיסה ומלון ביעדי בטן-גב בכלל ויוון בפרט, לרוב תשלמו יותר בהשוואה לרכישת חבילת נופש ופעמים רבות לא תצליחו למצוא חדרים במלונות רבים שמכרו את החדרים לספקי התיירות. מחיר טיסה לרודוס יעמוד בקיץ הקרוב על 420$ ואילו טיסה לכרתים תעלה לכם בממוצע ביולי-אוגוסט 436$.

יעד אירופי נוסף אליו יטוסו הישראלים בקיץ הקרוב היא פראג, המציעה מחיר טיסה אטרקטיבי במיוחד של 347$ בלבד. אתונה ממשיכה לכבוש את הנוסע הישראלי ומככבת גם היא ברשימת היעדים המבוקשים לקיץ בהזמנת טיסות, לצד בוקרשט הרומנית, אליה תוכלו לטוס במחיר טיסה ממוצע של 323$ בלבד. היעד הזול ביותר ברשימת עשרת היעדים המבוקשים לקיץ הקרוב היא טביליסי הגאורגית, עם מחיר טיסה ממוצע של 305$.

רוזן מציין כי ניתן בקיץ הקרוב נראית ירידה של כ-8% בממוצע במחירי הטיסות. זאת, כאמור, לצד ירידות משמעותיות יותר כגון 16% במחירי הטיסות לניו-יורק.

סנטרל פארק בניו יורק.ירידה של 16% במחירי הטיסות. צילום Depositphotos

מתי הכי זול להזמין טיסה לקיץ?

בגוליבר מדגישים כי ככל שתקדימו להזמין את הטיסה לחופשת הקיץ שלכם, כך תחסכו יותר. בדיקת החברה מעלה כי מי שהזמין טיסות לקיץ עד סוף חודש ינואר 2019 חסך בממוצע כ-38% ממחיר הטיסה. מי שעדיין לא הזמין טיסה לקיץ יכול להזמין עד סוף חודש אפריל ולחסוך בממוצע 16%, בהשוואה להזמנה עד סוף חודש יוני. כך למשל, מחיר טיסה לבוקרשט להזמנות עד ה-30.4 יעמוד על 288$ במקום 348$ למי שידחה את ההזמנה לסוף חודש יוני, מדובר בפער של 60$ לאדם ו-120$ לזוג. מחיר טיסה לאמסטרדם להזמנה עד סוף חודש אפריל יעמוד 451$ בהשוואה ל-573$ למזמינים עד ה-30.6, הפרש של 120$ לאדם ו-240$ לזוג.

Exit mobile version