Site icon IAS

אקספדיה מעמיקה אחיזה בשוק הכלכלה השיתופית בתיירות

אפליקציית אקספדיה. צילום Depositphotos

קבוצת אקספדיה (Expedia Group), ענקית התיירות, רוכשת שתי תוכנות – את Pillow ואת ApartmentJet שיוטמעו בפלטפורמה HomeAway של לינות לטווח קצר שאותה רכשה אקספדיה זה מכבר. הראשונה היא פתרון תוכנה המאפשר למנהלי נכסים גדולים לעבוד עם שוכרים לטווח ארוך להשכיר את שטח הדירה להשכרות לטווח קצר, תוך עמידה בתנאי השכירות שלהם. השנייה, ApartmentJet, מסייעת לבעלי דירות מגורים רבות, לשווק את הדירות.

"אקספדיה גרופ מחויבת לספק פתרונות המעניקים לבעלי מבנים עירוניים, למנהלים ולקהילות שליטה ושקיפות על השכרות לטווח קצר", אמר מארק אוקרסטרום, מנכ"ל קבוצת אקספדיה,  "הרכישות שלנו של Pillow ו-ApartmentJet הן השקעות חשובות בפלטפורמת קבוצת אקספדיה".

לשני הפתרונות יש אפשרויות להתאמה אישית, המאפשרת לבעלים לקבוע מגבלות על מספר הלילות להשכרה בשנה או על מספר היחידות בבניין.

קבוצת אקספדיה היא אחת משתי החברות הדיגיטליות, ביחד עם פרייסליין, השולטות בשני שלישים משוק הנסיעות בעולם. בבעלותה האתרים הוטלס, אורביץ, אקספדיה, Hotwire, טריוואגו, Venere,  טראוולוסיטי, ו–HomeAway, היא מפעילה 200 אתרי הזמנות ועובדת עם 350 אלף בתי מלון ו–500 חברות תעופה.

Airbnb – עדיין השליטה הבלתי מעורערת. צילום Depositphotos

מי שכמובן מזוהה יותר מכל עם השכרת דירות לתיירים לטווח קצר היא  Airbnb והנה התפרסם לא מכבר כי השותפות הנוכחית שלהם עם Pillow מסתיימת בסתיו 2018. כעת כבר ברור מי קפצה לרכוש אותה. שכן בניגוד לתדמית המקורית של תופעת השכרת הדירות לתיירים לטווח הקצר, שמדובר בבעלי דירות פשוטים שמנסים לסגור את החודש על ידי השכרה של חדר בדירה או את הדירה עצמה בשעה שהם עצמם ישנים בסלון בבית ההורים – מדובר כיום על בניינים שלמים המושכרים דרך פלטפורמה זו.

ואגב Airbnb, בשבוע שעבר התפרסם כי יריבתה Wimdu  נסגרה, למרות מימון של 90 מיליון דולר. הסיבה לקריסתה של Wimdu היא ככל הנראה  חוסר יכולה לחדש ולבדל את עצמה מ- Airbnbמה שמוכיח כי Airbnb ממשיכה לשלוט בתחום השכרת הדירות לתיירים לטווח הקצר באינטרנט.

כתבה קודמת: Airbnb “שואלת” רעיונות מהמלונאות כדי לשפר את נכסיה

Exit mobile version