Site icon IAS

אסיפת ההתאחדות: לפעול בכל אמצעי חוקי בעניין הודעת אל על

אסיפת ההתאחדות בשנה שעברה. צילום התאחדות משרדי הנסיעות

האסיפה הכללית של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, הצביעה היום פה אחד על ההחלטה להגן על זכותם של משרדי הנסיעות לקבל תגמול בהסכם להסכמי יאט"א ו-BSP בכל אמצעי חוקי, לרבות באמצעות פנייה לערכאות משפטיות.

במסגרת האסיפה הכללית השנתית של ההתאחדות, הציג עוה"ד דרור שטרום בפני החברים סקירה משפטית של סוגיית ביטול הגמול הקבוע בהסכם יאט"א למשרדי הנסיעות, החל מביטולי הגמול הראשונים בשנת 2008 על ידי חברות התעופה לופטהנזה ובריטיש אירווייס ועד היום.

בסיום הסקירה הוצע למשתתפים להביע עמדתם והודגש כי כל עמדה, לרבות עמדה שהתומכת במהלך אל על לביטול העמלות ושמתנגדת לכל פעולה שהיא בנדון, תישמע ללא שיפוט. זאת, על מנת לאפשר לחברי ההתאחדות להיחשף לכל העמדות והדעות.

טרם ההצבעה, הבהירה היועצת המשפטית של ההתאחדות לחברים, כי הצבעה היא על הסוגיה העקרונית בלבד של עצם הזכות של סוכני נסיעות מורשי יאט"א לגמול מחברות התעופה מכוח הסכם יאט"א וכי ההתאחדות לא תפעל להגעה לסיכום מסחרי על גובה העמלה, לא עם אל על ולא עם אף חברת תעופה אחרת.

חברי ההתאחדות הצביעו בהצבעה חשאית בקלפי ולאחר ספירת הקולות התברר כי כל החברים שנכחו באסיפה הכללית הצביעו פה אחד בעד נקיטה בהליך משפטי עקרוני בקשר עם זכותם של משרדי הנסיעות לקבל גמול מכוח הסכם יאט"א שהם וחברות התעופה צד לו.

את ההצבעה ליוו עוה"ד דרור שטרום, גל רוזנט וחגי אשלגי, המייצגים את ההתאחדות וחבריה בתביעות נוספות נגד חברות תעופה.

Exit mobile version