Site icon IAS

אל על משנה את החלטתה: כן תשלם תגמול של 3% לסוכני הנסיעות

מטוס אל על. צילום יח"צ

שונתה החלטת אל על שלא לשלם לסוכנים עמלת בסיס החל מיוני השנה. בעקבות פניית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, מעדכנת חברת התעופה אל על כי חזרה בה מהודעתה על מעבר למודל התקשרות מעודכן עם הסוכנים החל ב-1 ביוני 2019, במסגרתו לא תשולם עמלת בסיס.

לאחר שחברת אל על עדכנה ב-28 במאי 2018 את סוכני הנסיעות וסיטונאי התיירות שעובדים עמה בארץ ובחו"ל, ובהמשך לדו"ח החברה ממרץ 13 השנה בו עדכנה כי מה-1 ביוני לא תשלם עמלת בסיס – עתה מודיעה חברת התעופה כי היום, ה-11 באפריל 2019, נחתם הסכם עם ההתאחדות, לפיו תעדכן החברה את ההודעה ותציע לסוכנים בארץ תגמול בשיעור קבוע שלא יעלה על 3% ביחס לחלק מכרטיסי הטיסה שיימכרו על ידם, בהתאם לקריטריונים שהוגדרו (סוגי הכרטיסים השונים, מחלקות מחיר, נקודת המוצא, אזורי טיסה ועוד).

יצוין כי כאמור, בדיווח המקורי, החברה מציעה לסוכנים גם תמריצים (עמלה משתנה) בהתאם לעמידה ביעדי המכירות. התאחדות משרדי הנסיעות מצדה, התחייבה במסגרת ההסכם שלא ליזום, לנהל או להיות צד לכל הליך משפטי נגד החברה בקשר עם ההודעה ועם מודל התגמול המעודכן כאמור לעיל.

ההסכם שנחתם מצד אל על בידי המנכ"ל גונן אוסישקין וסמנכ"לית הכספים דגנית פלטי, הינו בתוקף עד ליום 30 למאי 2024, כאשר כניסתו לתוקף מותנית בקבלת הסכמה חתומה של החברים בהתאחדות בתוך 60 יום מחתימת ההסכם.

מימין, יו"ר ההתאחדות קובי קרני ומנכ"לית ההתאחדות חני סובול בכנס בקפריסין. צילום עוזי בכר

החברה מעריכה כי לתכנית התגמול המעודכנת כמתואר לעיל, תהא השפעה חיובית על תוצאותיה הכספיות, אם כי לא במונחים מהותיים בהשוואה למחזור המכירות שלה.

ירידה בעמלה – אבל הרע במיעוטו

יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות, קובי קרני, אומר בתגובה כי ההתאחדות פנתה לאל על שכן לפי תקנות יאט"א מגיע לסוכנים תגמול. "לא התקיים מו"מ. פנינו ואל על חזרה עם הצעה. התגמול נמוך מהעמלה שעמדה פחות או יותר על 5%, אבל האופציה השנייה היתה להגיש תביעה שהיתה נמשכת כמה שנים. עם זאת, עדיין זה תגמול שאינו מותנה ביעד (עמלת-יתר). זו לא סיבה למסיבה וכל סוכן בפני עצמו יחליט אם לקבל את ההצעה או לא."

Exit mobile version