Site icon IAS

תביעה נגד טריווגו באוסטרליה על מסעות פרסום מטעים לכאורה

טריווגו, אתר אובייקטיבי או מקדם ספקים מועדפים. צילום Depositphotos

טריווגו (Trivago), אתר השוואת מחירי המלונות, עומד בפני תביעה בבית משפט פדרלי באוסטרליה בשל טענות על הטעיה לכאורה ומסעות פרסום מטעים. כך פורסם בחו"ל.

התביעה הוגשה על ידי הנציבות לתחרותיות והגנת הצרכן (ACC – Australian Competition and Consumer Commission)  שם, אך יש לה השלכות רחבות יותר, שכן האתר הוא בבעלותה של ענקית האינטרנט Expedia, והוא יוצר נוכחות גלובלית ואגרסיבית המגיעה לצרכנים דרך פרסומות בטלוויזיה ברחבי העולם, כולל בישראל.

הנציבות מאשימה את אתר האינטרנט בהפרת חוקי הצרכנות, שכן הוא מציג עצמו כאתר לא אינטרסנטי עם השוואת מחירים אוביקטיבית, שמבטיחה לצרכנים את העסקה הטובה יותר האפשרית ובמחיר הנמוך ביותר. אולם הדילים שמוגדרים כטובים ביותר הם למעשה הלקוחות של המערכת המוכנים לשלם את העמלה הגבוהה ביותר עבור מספר ההקלקות, ואלה מקבלים עדיפות במיקום באתר.

איך מחושבות הנחות של בין 50%-70%?

הנציבות מניחה שצרכנים נפגעים מכך שהאתר דוחף למקומות הראשונים את מי שמשלם לו יותר. עם זאת, הוא כמובן אינו היחיד בכך וזו תחבולה ידועה באתרי הזמנות, שבדרך זו או אחרת דואגים לספקים שמממנים את דרכם לראש האתר על חשבון הצרכנים. זו גם התנהלות מקובלת להודיע על הנחות הנעות בין 50%-70% בלא להסביר איך חושבו הנתונים.

מסעות הפרסום בטלוויזיה שמנהלת Trivago באוסטרליה, דומים וכמעט זהים לקמפיינים שאותם היא מעלה בטלוויזיה בתאילנד ובאומות אסיאתיות אחרות ושם הן עוברות ללא כל התנגדות.

אין לדעת מה יקבע בית המשפט באוסטרליה, אבל ההערכה היא שהוא יסתפק בנזיפה ובהוראה לשפר את "האותיות הקטנות" שיבהירו שמדובר בקידום ממומן, בדומה לידיעות שהפייסבוק, למשל, מוצף בהן.

סרטון פרסום עצמי של טריווגו

Exit mobile version