Site icon IAS

שיא ל-Airbnb בעולם בסופ"ש אחד: 4 מיליון לינות

Airbnb - קידום המותג תמורת 500 מיליון דולר. צילום Depositphotos

מספר מקומות הלינה של Airbnb ברחבי העולם עולה היום על מספר כל חדרי המלון המופעלים על ידי שבע הרשתות המובילות ביחד, נתון שעזר לענקית הכלכלה השיתופית לשבור שיאים של שהייה במהלך סוף השבוע אחד.

לפי נתוני חברת WorldAtlas, ל-Airbnb יותר מ-6  מיליון נכסים לעומת חברת המלונות וינדהם הבינלאומית שלה 9,000 מלונות, מלונות Choice עם 6,400 מלונות, מריוט הבינלאומית עם 5,975 מלונות, קבוצת מלונות אינטרקונטיננטל עם 5,070 מלונות, הילטון הבינלאומית עם 4,727 מלונות, מלונות אקור עם 4,200 מלונות ומלונות בסט ווסטרן עם 4,200 מלונות.

החברה המקוונת שבסיסה בסן פרנסיסקו, דיווחה בשבוע שעבר על יותר מ-4 מיליון כניסות אורחים לציון המספר הגבוה ביותר של שהות בהיסטוריה בת 11 השנים של החברה. מאז ימיה הראשונים על המזרנים בחדר המגורים המשותף של המייסדים, כוללת הרשת כיום יותר מ-6 מיליון יחידות לינה ביותר ממאה אלף ערים ברחבי העולם.

"בכל שש שניות בודק אורח של Airbnb אפשרות ללינה אי שם ברחבי העולם", אמר דובר של החברה, וציין כי היא מעסיקה כיום 5,000 עובדים ברחבי העולם.

החברה רשמה ברבעון הראשון של 2019 הזמנות ל-91 מיליון לילות בשווי 9.4 מיליארד דולר, המהווים גידול של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". עוד דווח כי לפי הנתונים, נכון ל-31 במרץ היו ל-Airbnb  כ-3.5 מיליארד דולר במזומן בדף המאזנים שלה. החברה דיווחה על צמיחה בהכנסות של 40% ב-2018 לעומת 2017. הערכת השווי שלה היא 38 מיליארד דולר והיא עומדת בפני הנפקה במחצית הראשונה של 2020.

הדאון טאון של סן פרנסיסקו. כאן הכל החל. צילום Depositphotos

התפשטה גם אל התיירות היוקרתית

Airbnb מדווחת  על ביקוש גובר בקרב מטיילים למקומות כמו אפריקה, אסיה פסיפיק ואמריקה הלטינית וכי היא הצליחה גם לכוון למגוון רחב יותר של מטיילים. בין השאר, היא מכוונת לשוק תיירות העסקים, כולל הרכישה האחרונה שלה של Urbandoor שבסיסה בסן פרנסיסקו. תיירות העסקים מהווה כיום יותר מ-15% מכל ההזמנות בחברה. יותר מ-500,000 חברות משתמשות בה כיום כמקור העיקרי לנסיעות עסקיות.

בחזית תיירות היוקרה, חטיבות הלאקשרי של החברה כבר צדו סוגי מטיילים שמוכנים לשלם עבור שהות מחירים גבוהים. מאז שהושקו לראשונה בפברואר האחרון, הוסיפה החברה לפלטפורמת הפלוס שלה למעלה מ-18,000 נכסים הפזורים סביב 300 ערים.

מנכ"ל Airbnb, בריאן צ'סקי, אמר לסן פרנסיסקו טיימס אשתקד, כי דרכה של החברה מובילה אותה למשימה אחת: לספק מקום לכל מטייל, בכל מקום. "הרחבנו את ההיקף של מה ש-Airbnb יכולה להפוך", הוא אמר על הידחקות החברה לשוקי התאגידים, היוקרה, המלונות המסורתיים, החוויה והנסיעות. לדבריו, החברה הגדילה את יכולות המנהיגות שלה ואת הקטגוריות שהיא מציעה, כך ש"Airbnb יכולה להפוך לרעיון הרבה הרבה יותר גדול".

מלון אליסיום בפאפוס, נאלצים להתחרות ב-Airbnb. צילום Elysium

 הלינה בקפריסין בדירות Airbnb זולה במחצית מאשר במלונות

עלות לילה ממוצעת באמצעות אתר האינטרנט בשנת 2018 בקפריסין היתה זולה ב-52% בהשוואה להזמנות במלונות השלושה, ארבעה וחמישה כוכבים באי הים תיכוני. מה שמסביר את העלייה החדה בהזמנות דרך האינטרנט בשנים האחרונות, כך עולה מדו"חות שוק הנדל"ן בקפריסין.

הדו"ח השנתי המתווה את מגמות המפתח והמניעים העיקריים של שוק הנדל"ן בקפריסין, הראה גם כי בסך הכל בוצעו בשנת 2018 37,862 הזמנות דרך Airbnb, המהוות עליה של של 71% לעומת 2017.

בנוסף, 4,538 רשימות נכסים פעילים נרשמו נכון לפברואר 2019 ומספר הלינות הכולל עמד על 48,359, מתוכם 3,534 מתיירות פנים ו-4,825 תיירים בינלאומיים. כאן מדובר על עליה של 41% לעומת פברואר 2018.

ההכנסות הגדולות ביותר משירותי Airbnb נרשמו בפאפוס, עם סכום שנתי של 48 מיליון יורו, ואחריהן פמגוסטה עם 11 מיליון יורו, לימסול עם 8 מיליון יורו, לרנקה עם 3 מיליון יורו וניקוסיה עם 2 מיליון יורו.

לימסול, העיר השנייה בגודלה אחרי ניקוסיה, גם המלונות שלה בתחרות. צילום Depositphotos

התעריפים ללילה דרך Airbnb לאוגוסט 2018 (החודש המבוקש ביותר) עמדו בפאפוס על 132 יורו ליום לעומת 199 יורו למלונות ברמה של 3-5 כוכבים, בלימסול עמד המחיר על 82 יורו ללילה ב-Airbnb לעומת 196 יורו במלונות 3-5 כוכבים, בלרנקה – 73 יורו לעומת 129 יורו במלונות ולבסוף ניקוסיה עם 53 יורו מחיר לינה דרך Airbnb לעומת 122 יורו במלונות 3 עד 5 כוכבים.

אשר לתל אביב, מחקר חדש מגלה כי שיעור הדירות המושכרות דרך Airbnb בתל אביב עומד 3.5% מכלל הדירות בעיר, שיעור הגבוה בהרבה מזה שבערים המערביות המובילות. בכרם התימנים השיעור אף זינק ל־16%.

Exit mobile version